Haaveena vauva 2020

Voivoi, en kyllä tykkää tästä päivitetystä sivustosta..

Onkos muilla koskaan ollut mitään tällaisia tuntemuksia? Tänään ihan yhtäkkiä töissä rupes tuntumaan tykytyksiä tms alavatsalla. Ihan niinkuin joku ois potkinu mahassa :D jatkui ainakin tunnin verran. Ja tänään tosiaan dpo5.
 
@Lilmi89 No hyvä ettei mistään epävarmuudesta ole kyse. Mutta siitä huolimatta ikävää, kun pitäisi toisenkin tajuta ettei raskaaksi tulla sormia napsauttamalla. :confused:

Mulla on ollut kummallinen päivä tänään. Aamulämpö oli tänään dpo 7 37,0, oviksen jälkeen 36,8 joka aamu. Kurkku oli aamulla kipeä ja töihin mennessä nenä aivan tukossa ja vilunväristyksiä. Työkaverit passittivat kotiin aamupäivällä ja silloin lämpö näytti 37,3. Puolen päivän jälkeen flunssan oireet kadonneet kokonaan ja lämpö 36,6, mutta nyt alavatsaa kramppaa ja vatsa on sekaisin. Tämähän voi olla jotain taudin oiretta, mutta kyllähän tässä taas epäilykset herää. :rolleyes:

Kuulin myös, että tuttuni on tullut raskaaksi vahingossa ja on aivan rikki, kun eivät pysty/halua elämäntilanteeseensa ottamaan vauvaa. Tämän vahingon aiheuttaja oli yhdynnät varmoina päivinä. Mun mielestä silloin ei kyllä voi vahingosta puhua, mutta tämä on toki mun mielipide. Vähän vihastuttaa kuitenkin, kun tämä on jo toinen tuttu samassa tilanteessa vähän ajan sisällä ja puhutaan ihan aikuisista ihmisistä. :unsure:
 
@Vaniljapulla mulla on ollut joissain kierroissa! Aivan kun joku tosiaan sykkisi. Mietin, että mikä lihas tai suolistojuttu? :D outo tunne, mutta ei ole joka kierrossa.

@Hypsy tässä yritysaikana kolme kaveria tullut vahingossa raskaaksi ja eivät ole halunneet sitä. Sepäs se oliskin, että he, jotka haluavat ja yrittävät, saisivat lapsia. Mutta kun ei tasan mene nämä hommat. Toki on myös niitäkin, jotka vahingossa tulevat ja haluavat lapsen kuitenkin :)
 
@Vaniljapulla mulla on ollut joissain kierroissa! Aivan kun joku tosiaan sykkisi. Mietin, että mikä lihas tai suolistojuttu? outo tunne, mutta ei ole joka kierrossa.

@Hypsy tässä yritysaikana kolme kaveria tullut vahingossa raskaaksi ja eivät ole halunneet sitä. Sepäs se oliskin, että he, jotka haluavat ja yrittävät, saisivat lapsia. Mutta kun ei tasan mene nämä hommat. Toki on myös niitäkin, jotka vahingossa tulevat ja haluavat lapsen kuitenkin
Ei mene ei. Enkä toki tuomitse kenenkään valintoja, mutta kyllähän tuollainen "ehkäisymenetelmä" on sen verran epävarma ettei pitäisi aikuiselle ihmiselle tulla yllätyksenä, jos vahinko käy. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnanen
Voivoi, en kyllä tykkää tästä päivitetystä sivustosta..

Onkos muilla koskaan ollut mitään tällaisia tuntemuksia? Tänään ihan yhtäkkiä töissä rupes tuntumaan tykytyksiä tms alavatsalla. Ihan niinkuin joku ois potkinu mahassa jatkui ainakin tunnin verran. Ja tänään tosiaan dpo5.
Mulla myös dpo 5 ja töissä oli useamman minuutin kestävä polttelu/jomotos/tietoisuus alavatsan olemassaolosta. Vaikea selittää. Nyt jälkeenpäin mietin, että tunsinko oikeasti mitään, vaikka siinä hetkessä olin että ”jee mahtavaa, tän on oltava hyvä juttu”. Se olo tuli myöhemmin uudestaan.

itse TIETENKIN ajattelen/haaveilen sen olevan kiinnittymistä, mutta eikö dpo5 oli vielä turhan aikaista?:rolleyes:
 
Okei @Lina87 , ehkä mä meen sit kunnon tutkimuksiin kun vuosi yritystä täynnä (johan se toukokuu on jo kohta ovella) , jos vaikka löytyykin endo :(

@Hypsy Mä en tiedä kiinnitänkö mä enemmän huomioo nyt noihin vahinkoraskauksiin, kun tuntuu, et niitä on tässä ilmaantunut jo aika monta :( Ja itekään en ymmärrä tuota, että jos päästää lastin sisään varmoilla päivillä, ni ei sitä voi vahingoksi sanoa. Vaikka olisi varma kierrostaan, niin joskus niitä poikkeus kuukausia tulee ja ovulaatio ei olekaan silloin, kun toinen niin kuvittelee. Tämä mun eräs tuttu nyt "leuhkii" kun hänen miehellään supersiittiöt ja eli 6pvä. No jospa hänellä olikin ovis aiemmin kuin yleensä, mut ei, ei kuulemma ole ollut :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Okei @Lina87 , ehkä mä meen sit kunnon tutkimuksiin kun vuosi yritystä täynnä (johan se toukokuu on jo kohta ovella) , jos vaikka löytyykin endo

@Hypsy Mä en tiedä kiinnitänkö mä enemmän huomioo nyt noihin vahinkoraskauksiin, kun tuntuu, et niitä on tässä ilmaantunut jo aika monta Ja itekään en ymmärrä tuota, että jos päästää lastin sisään varmoilla päivillä, ni ei sitä voi vahingoksi sanoa. Vaikka olisi varma kierrostaan, niin joskus niitä poikkeus kuukausia tulee ja ovulaatio ei olekaan silloin, kun toinen niin kuvittelee. Tämä mun eräs tuttu nyt "leuhkii" kun hänen miehellään supersiittiöt ja eli 6pvä. No jospa hänellä olikin ovis aiemmin kuin yleensä, mut ei, ei kuulemma ole ollut
Just tää. Nämä molemmat tutut ovat siis tienneet, että vahinkoa ei yksinkertaisesti saa tapahtua, kun vauvaa ei voi pitää ja silti lykitään paljaalla. Ja nyt tämä viimeisin on ollut töistä saikulla, kun on niin rikki tästä asiasta. Anteeks tämä purkautuminen, mutta ottaa päähän! :mad: :LOL:

Mites sun oireet? ;)
 
  • Surullinen
Reactions: W.we ja Ananas90
Ei mene ei. Enkä toki tuomitse kenenkään valintoja, mutta kyllähän tuollainen "ehkäisymenetelmä" on sen verran epävarma ettei pitäisi aikuiselle ihmiselle tulla yllätyksenä, jos vahinko käy.
Jep, kyllä itsekin mietin monesti, että miten se yllätyksenä tulee, kun ehkäisy ei käytössä. Toki jotkut kaverit menee aina keskeytetyllä ja vuosia menee ilman raskautta. Ei vaan meillä vaikka kuinka paneskellaan, niin raskaus lähde alulle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
@Kasikuus olen huomannut, että entistä herkemmin kiinnitän huomiota raskauksiin. Ja etenkin nuo vahinkoraskaudet herättää paljon tunteita. Jotenkin konkretisoitunut itselle lapsettomuuden kautta, että ei tasan mene tässäkään asiassa nallekarkit. Pitää kuitenkin uskoa, että vielä onnistuu :)
 
Mä paasaan taas tästä omasta olotilasta, joka on niin outo
Just tää. Nämä molemmat tutut ovat siis tienneet, että vahinkoa ei yksinkertaisesti saa tapahtua, kun vauvaa ei voi pitää ja silti lykitään paljaalla. Ja nyt tämä viimeisin on ollut töistä saikulla, kun on niin rikki tästä asiasta. Anteeks tämä purkautuminen, mutta ottaa päähän!

Mites sun oireet?
Kuule mua ottaa päähän ihan yhtä paljon, ni voidaan purkaa yhdessä ajatuksia :D

Mun oireet, no... vv tuntuu vuotavan toisinaan reippaasti. Ollut sellaista menkkajomotusta alavatsalla aina välillä (ihan outoa, koska alkaa aina vuoto päivänä) ja sit tää mun rauhallinen olo, se vaan jatkuu :eek: Hyvin hyvin outoa.. Tänään melkein jo nauroin itelleni, ku mietin, et menkat alkaa kohta ja yhtään ei harmita (yleensä alan itkee jo viikko ennen menkkoja, et miks ne taas alkaa.) Yhtään en osaa ajatella, et vois olla raskaana. Ei tee yhtää mieli ees tehdä testiä, ihan ihmeellinen zen olotila o_O

Sulla oireet kuulostaa lupaavalta :love:;)
 
@Kasikuus olen huomannut, että entistä herkemmin kiinnitän huomiota raskauksiin. Ja etenkin nuo vahinkoraskaudet herättää paljon tunteita. Jotenkin konkretisoitunut itselle lapsettomuuden kautta, että ei tasan mene tässäkään asiassa nallekarkit. Pitää kuitenkin uskoa, että vielä onnistuu
Joo ehkä niihin ei kiinnitä silloin niin paljon huomiota, kun ei ole itsellä yritystä :) Ja nyt kun eka kertaa itsellä kestää näin (mukamas) tuhottoman kauan, ni sitä enemmän kiinnittää huomiota muiden raskauksiin ja niitä tulee kuin sieniä sateella :eek:
 
Mä paasaan taas tästä omasta olotilasta, joka on niin outo


Kuule mua ottaa päähän ihan yhtä paljon, ni voidaan purkaa yhdessä ajatuksia

Mun oireet, no... vv tuntuu vuotavan toisinaan reippaasti. Ollut sellaista menkkajomotusta alavatsalla aina välillä (ihan outoa, koska alkaa aina vuoto päivänä) ja sit tää mun rauhallinen olo, se vaan jatkuu Hyvin hyvin outoa.. Tänään melkein jo nauroin itelleni, ku mietin, et menkat alkaa kohta ja yhtään ei harmita (yleensä alan itkee jo viikko ennen menkkoja, et miks ne taas alkaa.) Yhtään en osaa ajatella, et vois olla raskaana. Ei tee yhtää mieli ees tehdä testiä, ihan ihmeellinen zen olotila

Sulla oireet kuulostaa lupaavalta
Hyvältä kuulostaa sit sullakin! :love:Mullakin ihmeen rauhallinen olo, mut ehkä se johtuu siitä, että tiedostan, että vielä on turhaa testata. Eiköhän huomenna se vouhotus ala. :LOL: Mulla on nyt koko illan ollut sellaista menkkajomotusta ja kun venyttää selkää, niin alavatsaa jännästi kiristää. Mutta... onhan nyt aika aikaiset päivät tuntea yhtään mitään missään.:p
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Kasikuus
@Korallikala ja @Wintersun tägäsinköhän oikeat ihmiset :D
Mut siis vahingossa pääsin lapsettomuus ja odotus puolelle.
Tuohon oikeaan alareunaan tulee 2 nuolta ja niiden alle kynän kuva. Kun siitä painaa, niin sitä kautta pääsee valitsemaan odotus ja lapsettomuus puolen ja kun siitä painaa, niin sen ryhmän luonnin yläpuolelle tulee sininen esim. Lapsettomuus teksti ja siitä pääsee jo tehtyihin ryhmiin. Jos se on ainut keino sinne päästä, ni johan on typerästi tehty päivitys :oops:

Muoks: se lukikin mustalla, eikä sinisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
@Hypsy Mitähän ihme liipalaapaa mun tekstiin tuli alkuun, huomasin sen vasta nyt kun lainasit tekstiäni.. hmm! :D

No en mä nyt tiedä, että onko liian aikaista, kun mun paras ystävä alko oksentaa jo dpo4 :D Itellä nyt menossa dpo9. Tuntuu et ovulaatiosta on jo ikuisuus :cautious:
 
  • Haha
Reactions: Kasikuus
@Alinna86 Voi höh, etkö saany ihan selkeän ovisplussan kuitenkin aiemmin niin luulis kaiken pelittävän taas, toivotaan parasta!

@marrrsipaani Tutulta kuulostaa, tuumasin eilen miehelle että mulla näyttää olevan ovis viikon päästä viikonloppuna ku mies on to-su reissussa, oli ihan hiljaa ja kohta kysy "onkohan sulla jo vaihdevuodet"... hohhoi. Kireä meininki jatkuua Eli tässäkään kierrossa ei taida päästä piinaileen, noh ehkä meille tulee jouluvauva Oli muuten lyhyet menkatkin, 3päivää 5 sijasta eikä niitä hyytymiä sun muita mitä viime kerrat! Jotain kropassa meneillään toiv positiivista Hikoilen kans yöt ja palelen päivät, mutta kroppa on varmaan jo ketoosissa. Mutta me joilla ei nyt tärppää niin vauva alkuvuodelle ois täydellinen!!

Esikoisesta plussa on vähän mysteeri kun seksiä oli ainoastaan kp10 ja kp16, tai en tiedä koska se ovis oikeasti on.
Joo kyl mul oli ovis, tänää dpo 12. Testasin ja negaa pukkas:confused:
On kyl ollu niin ranteet auki fiilis ja itku herkässä tänään:cry:
 
@minttuni Mulla alkaa sekoilu kanssa aina oviksen jälkeen, mut nyt on aivan toisin. Oispa jännää, et just tällanen kierto ois se plussa kierto :D Tuossa päivällä itekseni mietin tätä rauhallisuutta ja sit vielä töiden jälkeen ystävän kanssa, ni hää tokas "aiemmat raskaudet muutti sinut rauhalliseksi, onnelliseksi ja huolettomaksi" , kun yleensä olen aika perus negatiivinen ja helposti räjähtävä :D Raskaana ollessa ei mitään hajua sellaisista. Mut en nyt ala leijumaan pilvissä kuitenkaan, et nyt on tärpännyt :)
Olen myös ajatuksissani käynyt läpi mahdollisuuden, että vaikka sain räikeän ovisplussan, niin mitäs jos en ovuloinutkaan ja siksi näin rauhallinen? Mutta sit luin, että jos ei ovuloi, ni lämmöt ei nousis ja mulla ne on noussut. Näissä tunnelmissa on hyvä jatkaa :love:
 
Meillä ei tallettelut onnistunut tähän kiertoon kun juuri tällä viikolla tuli vieraita yökylään. Noh, talleteltiin sunnuntaina aamulla eli kp 12/dpo -1 (ehkä, jos se lähes tasavahva siis oli ovisplussa) Muita talletuksiapa ei sitten olekkaan oviksen lähellä. Tarkoitus oli talletella sunnuntaista alkaen vähintään joka toinen päivä mutta vieraiden takia ei onnistukkaan. Toiveet ei ole korkealla, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos se yksi dpo -1 talletus riittäisikin.

(Ja hymiöitä en taas koko tekstiin saa, kännykällä kirjoitan niin ei nyt edes avaa tuota hymiö -laatikkoa. Todella huono tämä uudistus!!)
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
@Haavejuttu yksikin kerta voi riittää. Peukut pystyssä! Laittaisin tähän jonku sydänjutun mutta en osaa <3

@Alinna86 voi ei, onpa harmi juttu :( <3 saisi jo uudestaan sinulla tärpätä, inhottavaa epätietoisuus :(

Ää jotenki menee oudosti viestit, en nää että olis tullut uusia ja sit yhtäkkiä huomaan monta viestiä ja olen kommentoinut jo olettaen lukeneeni kaikki viestit.
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä