Kävin toissapäivänä eli dpo 7 Puhti:n kautta omatoimisesti verikokeissa mittauttamassa progesteronin/keltarauhashormonin, estradiolin/estrogeenin, sekä uudestaan FSH-arvon (follikkelia stimuloiva hormoni) ja LH:n (luteinisoiva hormoni). Tuo FSH-arvohan oli minulla tämän kierron alussa kp 3 12,9IU/l eli vähän viitearvoja korkeammalla, mikä tarkoitti munasolujen huonompaa laatua ikäisekseni (30v).
Noh, nyt eilen sainkin jo tulokset verikokeista ja FSH oli 3,2IU/l eli ihan normaali, jopa hyvä
Luteaalivaiheen viitearvot on 1,5-9,1IU/l. Onko muilla kokemusta näin suuresta vaihtelusta? Kysäisen tätä seuraavalla käynnillä lapsettomuuslääkäriltä.
Keltarauhashormoni oli 47,42nmol/l (luteaaliv. viitearvot 8,58-68,4nmol/l) Yli 25 arvo tarkoittaa, että ovulaatio on tapahtunut ja noinkin korkea arvo sai ainakin toiveet ylös tärpistä
( En tiedä onko ihan perusteetonta
) Nyt menossa siis yk 25 ilman aiempia plussia ja tässä kierrossa tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, joka osaltaan nostaa raskautumismahdollisuutta, kun mahdolliset pienet tukokset on huuhdeltu.
Estrogeeni oli 0,35nmol/l (0,20-0,79nmol/l) ja LH 4,05IU/l (0,5-16,9IU/l). Molemmat näistäkin kierron vaiheeseen nähden hyvin viitearvoissa.
Käytiin miehen kanssa tällä viikolla apteekista hakemassa jo valmiiksi hormonipistoskynä Pergoveris. Ensi viikolla alkaa menkat, jos ei tästä kierrosta plussaa saada ja kp 2 alkaisi sitten ensimmäinen hormonipistoshoito.
Nyt kuitenkin nuo testitulokset hämmentävät, varsinkin tuo FSH
Ootteko muuten käyttäneet koskaan tuon Puhti:n palveluita? Oon itse pari kertaa ja täytyy kyllä suositella! Ajan verikokeeseen saa yleensä jo seuraavaksi päiväksi ja tulokset ovat mulla aina tulleet heti verikoetta seuraavana päivänä. Näköjään myös viikonloppuisin, sillä sain nytkin tulokset eilen eli lauantaina