Haaveena vauva 2020

Mä taas omanapailen :notworthy: Samat testit eri valoissa, joka kuvan ylempi on eilisillan ja alempi tämän illan. Hankala oli saada kuvattua, mutta jospa niistä jotain näkyisi. Ei ainakaan vahvempi, ellei jopa haaleampi :unsure: Flo ennustaa menkkoja alkavaksi keskiviikolle, joten en leffaviivoja odotakkaan. Mutta kyllähän se jännittää kun taas piti hätähousuilla ja nyt sitä miettii että alkaako menkat vai ei. Millonkohan sitä osaisi malttaa mielensä ja testaisi vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä, säästyisi tältä piinalta :unsure:
 

Attachments

@fr11da Vuotoja kyllä tulee seurailtua mutta en ikinä saa selville niistä sen kummenpaa, en bongaa mitään limoja, joskus on erinäköistä kyllä, tunnistan muutoksen mutta ei kovin vahvasti selviä kyllä oviksen aikataulu niistä. o_O

Ovulaation tunnistamisesta tuli mieleeni, että kun nyt oon yrittäny tunnistaa oviksen: oon huomannu että joskus mahdollisen oviksen jälkeen on ollut huonovointisuutta/lievää etovaa oloa. Aamuisin ja joskus myös eri aikaan päivästä, ehkä tarkemmin ajatellen sillon kun ei oo syöny pitkään aikaan mitään.. Nytkin on semmosta ollut muutama päivä taas! Onko muilla tämmösiä oireita ollu? :geek:
 
@Haavejuttu meneepä jännäksi! Pitää kattoa aamulla nuo testit paremmin paremmassa valossa, flunssaisen lapsen kanssa valvoskelen pimeässä. Koska testaat taas? :barefoot:

Nuista ovisoireista, limoja en kyllä varsinaisesti ite tiiä kun sitä tuntuu olevan monta päivää ja kun ovis on ohi niin vv olematonta kuten nyt.. Kaitpa ne lämmöt kertoo enempi itellä.. Kaikenmaailman jomotuksia vihlontaa ja nippailua on joka kierrossa ja sekös ärsyttää, ois ihana kun olis vaan hyvä ja normaali fiilis nää 2 viikkoa! Ja tänä iltana on ollu etova olo ja ilmaa vatsassa, varmaan johtuu huonosti nukutusta viime yöstä ja tästä ei taida tulla sen kummosempi  :coffee::poop: Ihan selvä negakierto nyt, kun sitä seksiä oli viimeksi kp9 :notworthy:
 
Viimeksi muokattu:
@Lilmi89 Aamulla testaan. Mietin myös, että ekasta ovisplussasta (tuli illalla kp 14 klo 21) laskettuna on dpo 12 nyt kun vuorokausi vaihtui, mutta ovistesti oli plussana vielä seuraavan päivän, ja olen merkannut kp 16 "alavatsakipua illalla, ovulastio?" Joten voi myös olla vasta dpo 11 eli testit olisi dpo 9 ja 10 (n) Tai dpo 10 ja 11. Ompa sekavaa :LOL: Mutta oli miten oli, toivotaan että huomenna jo olisi hieman vahvistunut.
 
@Hope91 minulla on ovulaation jälkeen pahoinvointia pitkin päivää.
Limoja tutkailen, toisinaan on ollut selkeästi oletetun oviksen aikoihin vetistä. Varsinkin silloin muutokset olivat selkeitä, kun käytin gelee royale -valmistetta. Kipua on muutamana päivänä enenmmän, yleensä oikealla puolella. Yhtenä päivänä on pari tuntia voimakkaammin kipeänä. Toisaalta koskaan en ole saanut tikuttamalla ovista kiinni ennen tätä kiertoa ja tässä kierrossa en kuitenkaan erityisemmin limoista tai kivuista osaa sanoa mitään.
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

2.2.2020

Nimi Kiertopäivä

Alina86............................kp 47/28
Mirella92........................kp 36/34
Hipposka.......................kp 34/30
Unimaa..........................kp 34/27
Masu90..........................kp 33/27-30
Nerthus..........................kp 32/28
linneah........................... kp 30/26
Töppönen.......................kp 30/26-28
Haavejuttu......................kp 27/29
Lina87............................kp 25/28
Helmiii............................kp 25/29-40
Jjenn..............................kp 23/30-31
Marrrsipaani...................kp 23/28
mimmi92........................kp 22/30
minttuni...........................kp 22/23-32
Mmohini.........................kp 20/32
Pampula3.......................kp 20/22-27
Hope91...........................kp 20/30-37
Keltasirkku-.................... kp 18/28-32
Ananas90.......................kp 16/25-26
piipaa93.........................kp 16/27-28
Lilmi89............................kp 15/28-30
Hypsy..............................kp 12/34
Koodikissa......................kp 12/24
Vauvameille....................kp 12/28-35
Mandariinilohko..............kp 11/xx
Kuumeilija23...................kp 10/25
taikinatonttu....................kp 9/28
Magnolia89......................kp9/26
Mirella92......................... kp 8/29
niinaj91...........................kp 7/26-28
Persikka123....................kp 5/32
Vaniljapulla.....................kp 5/30
Snanniska.......................kp 5/28
Amadecasa....................kp 4/34-55
Shibali............................kp 2/23-28
Janet88...........................kp 2/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 1/xx

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 18
Amadecasa.....................dpo 14
Lina87............................dpo 13
Haavejuttu......................dpo 12
PumpuliNunpuli............. dpo 12
Hipppu...........................dpo 12
Pampula3.......................dpo 10
Ninnunannu................... dpo 9
mimmi92........................dpo 8
Marrrsipaani...................dpo 8
KukkaSosuli................... dpo 6
Minttuni..........................dpo 6
Lilmi89...........................dpo 3
Piipaa93..........................dpo 2
Ananas90........................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20200202_073121.jpg
Kyllä se sieltä alkaa tummua.. olisikohan illalla jo plussa :eek:
Jos huomenna ehtisi miehen kaatoon :ROFLMAO:

Oon huomannut kyllä että luomuyrityksestä on tullut tässä viimeisen puolen vuoden aikana enemmänkin harrastus o_O
En osaa fiksusti kuvailla, mutta enää ei edes usko tärppiin vaan nauttii siitä pienestä kipinästä no mitä jos olisikin ihmeen kaupalla käynyt näin :D
Tai sitten luen liikaa näitä tarinoita kun joku raskautuu monen vuoden yrityksen jälkeen juuri ennen hoitoja :whistle:
 
@Unimaa Mä olen kolunnut täällä joka prisman ja cittarin läpi ja löydän vaan tuota verigreippimehua o_O Millaista se melkein 5e puteli on merkiltään ja mis ihmeen hylly välissä sellaista on? :ROFLMAO:

Ovisvuodoista ja tuntemuksista: Mulla on ovislimat outoja. Ne kestää 3pvä ja on rusehtavaa (ihan ku vanhaa verta valuis ulos) ja ei ole kovinkaan paksua. Yhden ainoan kerran ollut kirkasta, oikein paksua ja venyvää. Kivut alkaa pari pvä ennen ovista (liekö kasvukipuja) ja ovispäivänä kivut on aivan järkyttäviä, kestää tunnista jopa yhdeksään tuntiin ja kävely sattuu. Kivut tuntuu yleensä vain oikealla puolella.
Oviksen jälkeen alkaa kaikki mahdolliset oireet. Huono olo, näläntunne, päänsärky, liitoskivut ym. mitä kuuluu juurikin pms-oireisiin JA aika monesti myös raskausoireisiin.
Yhden ovuloimattoman kierron tiedän, kun ei ollut kipuja ja kierto venyi 3-4pvä. Se on aika tarkkaan 27-28 päivää ja silloin oli 31pvä. JA se kierto oli aika oireeton noin muutenkin. Ja ai että se oli ihanaa :D Samaistun siis tunteisiisi @Lilmi89 , koska ne 2vko ovulaation jälkeen on todella kurjaa.
 
Kuinka monella täällä on haluttomuutta ovulaation jälkeen? Mua ahdistaa, kun kaikki halut katoaa oviksen jälkeen ja toki mies luulee, että mä haluan seksiä vain vauvan takia :unsure: Yritin hänelle selittää, että jos mä haluaisin seksiä vain vauvan takia, niin ajoittaisin seksin pari pvä ennen ovista, mutta jopa 10pvä ennen ovista on haluja ja seksiä, niin ei se kyl ajoitu hedelmällisille päiville. Ja sit kun yrittää selittää, että en ymmärrä miksi ne halut katoaa oviksen jälkeen ja limakalvot ihan kuivat, ni ei siitä touhuilusta edes mitään tuu. Tarttee varmaan lähteä liukuvoide kaupoille o_O Tokihan se varmasti miehestä tuntuu pitkältä ajalta olla ilman, kun 2vko oviksen jälkeen ja sit vielä menkat. Ja itteänikin harmittaa, koska selkeästi parempi mieli, kun on läheisyyttä, ni miksi kroppa hannaa vastaan :mad: Ja mikä ihme siinä on, että sillon kun tekee mieli, ni lapset on kotona tai sit se ajoittuu keskelle päivää ja eipä pupuilut silloinkaan onnistu :( Vessatouhuilut voi unohtaa, koska lapset jo isoja, ni saattaa alkaa kyselytulva tulee sen jälkeen :cool:
 
Mulla alkaa ovikseen liittyvä limailu viitisen päivää ennen ovista ja on ihan kirkasta ja venyvää. Just semmosta kuin raaka kananmunan valkuainen.
Muistan kyllä että aina oon tuota itselläni nähnyt, mutten tiennyt liittyvän ovikseen, niin en ole sen kummemmin koskaan miettinyt.
Samoin mulla on aina maha kovalla oviksen aikaan ja kipuja ovispäivänä. Mutta en ole kyllä ihan varma onko ne just oviksesta johtuvia vai suolistosta.
 
Kuinka monella täällä on haluttomuutta ovulaation jälkeen? Mua ahdistaa, kun kaikki halut katoaa oviksen jälkeen ja toki mies luulee, että mä haluan seksiä vain vauvan takia :unsure: Yritin hänelle selittää, että jos mä haluaisin seksiä vain vauvan takia, niin ajoittaisin seksin pari pvä ennen ovista, mutta jopa 10pvä ennen ovista on haluja ja seksiä, niin ei se kyl ajoitu hedelmällisille päiville. Ja sit kun yrittää selittää, että en ymmärrä miksi ne halut katoaa oviksen jälkeen ja limakalvot ihan kuivat, ni ei siitä touhuilusta edes mitään tuu. Tarttee varmaan lähteä liukuvoide kaupoille o_O Tokihan se varmasti miehestä tuntuu pitkältä ajalta olla ilman, kun 2vko oviksen jälkeen ja sit vielä menkat. Ja itteänikin harmittaa, koska selkeästi parempi mieli, kun on läheisyyttä, ni miksi kroppa hannaa vastaan :mad: Ja mikä ihme siinä on, että sillon kun tekee mieli, ni lapset on kotona tai sit se ajoittuu keskelle päivää ja eipä pupuilut silloinkaan onnistu :( Vessatouhuilut voi unohtaa, koska lapset jo isoja, ni saattaa alkaa kyselytulva tulee sen jälkeen :cool:
Sehän on luonnollista, vaikka ikävää. Alkukierrosta on estrogeenitasot koholla ja loppukierrosta progesteroni. Muistan ihan vasta lukeneeni että liittyy näihin.
Jos siis mies kaipaa tieteellistä selitystä, niin sellainen on olemassa :LOL:
Allekirjoitan itse nuo fiilikset myös. Tosin mulla halut herää yleensä kierron viimeisenä päivänä ja loppuu ovikseen.
Olisko siitä liukkarista sitten apua? Raskautumisen kannalta ei ainakaan haittaa enää luteaalivaiheessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89 ja Kasikuus
Sehän on luonnollista, vaikka ikävää. Alkukierrosta on estrogeenitasot koholla ja loppukierrosta progesteroni. Muistan ihan vasta lukeneeni että liittyy näihin.
Jos siis mies kaipaa tieteellistä selitystä, niin sellainen on olemassa :LOL:
Allekirjoitan itse nuo fiilikset myös. Tosin mulla halut herää yleensä kierron viimeisenä päivänä ja loppuu ovikseen.
Olisko siitä liukkarista sitten apua? Raskautumisen kannalta ei ainakaan haittaa enää luteaalivaiheessa :)
Noniin, tarviikin alkaa miehelle höpöttää tieteellisiä selityksiä :ROFLMAO: Mulla halut alkaa kanssa ihan kierron alussa, mutta sillon ei voi ees kuvitella touhuta, kun vuotaa niin paljon :censored: Aika usein kp3 voi jo alotella, kun vuoto niukempaa :) Mut senkin oon huomannut, että menkkojen vikoina päivinä ja pari pvä sen jälkeen on kans ihan kuivaa, vaikka halut on kovat :cautious:
 
katso liitettä 9480
Kyllä se sieltä alkaa tummua.. olisikohan illalla jo plussa :eek:
Jos huomenna ehtisi miehen kaatoon :ROFLMAO:

Oon huomannut kyllä että luomuyrityksestä on tullut tässä viimeisen puolen vuoden aikana enemmänkin harrastus o_O
En osaa fiksusti kuvailla, mutta enää ei edes usko tärppiin vaan nauttii siitä pienestä kipinästä no mitä jos olisikin ihmeen kaupalla käynyt näin :D
Tai sitten luen liikaa näitä tarinoita kun joku raskautuu monen vuoden yrityksen jälkeen juuri ennen hoitoja :whistle:
Uskoisin olevan plussa, eli äkkiä ne vissiin lähti tummumaan, kun eilen pohdit ettei kp12 vielä näkynyt. (y) minulla on myös sen lääkärikäynnin jälkeen ollut olo, että nyt kun todennäköisyydet todettu hyyyvin pieniksi, niin luomuyritys tuntuu semmoselta kokeiltulta tai tutkimukselta oman kehon toiminnasta. En myöskään osaa selittää oikein tätä ajatusta tai tunnetta :giggle: mutta tavallaan, että voin olla tosi innoissani ovisplussasta tai lämpöjen nousemisesta, vaikka onnistuminen ei mahdolliselta tunnukkaan. Mutta toisaalta aina on joku, joka luomuna onnistuu, vaikka hoitoihin juuri menossa. Se kai luo toivoa :love: vaikka yritystä vasta vuosi takana, niin jotenkin on jo tottunut tähän ajatukseen, että onnistumiseen menee aikaa.
 
@Haavejuttu minusta tuossa alimmassa näkyy vähiten mitään, mutta kyllä nuissa jotain hämyä näkyy! Tsemppiä tän aamun testailuun :love: Kumpa nyt tulisi se plussa teille!

Joo kuivaa ku saharassa oviksen jälkeen ja mies tietää jo kuvion :ROFLMAO: Menkkojen lähestyessä himottaakin sitten taas.
 
Totesin tuossa pari kiertoa sitten miehelle et mitäs hel*ettiä kun se plussa joskus tulee o_O on niin tottunut tähän jokakuukautiseen rutiiniin testailla :LOL:
Mulla on kalenterisoitu millä raskausviikolla saa mennä katselemaan ja ostamaan mitäkin :whistle:
 
Magnolia89
Tervehdys! Kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa, vaikka olenkin seurannut keskustelua säännöllisesti täällä ja jo aiemmassa ”Toiveena vauva 2019” -ryhmässä :barefoot: Ensimmäistä siis yritetään ja yritys on aloitettu 5/18. Kertaakaan ei ole viivaa näkynyt raskaustestissä, ei edes haamulaista. Ikää minulla on 30v ja miehellä 32v. Kierto on säännöllinen 24-29pv, yleensä 26pv ja ovulaation olen aina saanut kiinni, jos olen tikuttanut. Painomme on molemmilla normaali ja syömme monipuolisesti.
Puolisen vuotta sitten kävin verikokeissa, joissa katsottiin mm. kilppariarvot, ferritiini ja muita mahdollisesti hedelmällisyyteen vaikuttavia arvoja ja kaikki muut olivat hyvät paitsi ferritiini, joka oli vain 18, vaikka hemoglobiini oli normaali 135. Mieheni kävi tuolloin myös simppatestissä, josta tulos oli normaali.
Hyvältä siis vaikutti ja aloin syömään rautaa, josko tuo alhainen ferritiini olisi ollut syynä tähän pitkään yritysaikaan.
Noh, nyt sitten viime kierron lopulla varasin ajan yksityiselle, lapsettomuuden ensikäynnille, jossa ultrattiin munasarjat ja kohtu. Vasemmalla puolella näkyikin keltarauhanen eli ovulaatio oli tapahtunut ja kohdun limakalvo näytti sopivan paksulta ja siistiltä, eikä polyyppeja tms. ollut. Munarakkuloita näkyi suhteellisen vähän, oikealla viisi ja vasemmalla kolme, mutta lääkärin mukaan loppukierrossa niitä on muutenkin vähiten.
Sovittiin, että menkkojen alkaessa menen verikokeisiin, joissa katsotaan perusverenkuva, FSH (follikkelia stimuloiva hormoni), AMH (Anti-Müller-hormoni) sekä keliakiatestit. Samalla varattaisiin aika munatorvien aukiolotutkimukseen.
Kävin verikokeissa ja aukkarissa (olivat auki, eikä ollut kivuliasta) ja verikokeissa tulikin sitten ylläri, kun FSH-arvo olikin yli viitearvon 12,9IU (norm. 2,5-12,5) eli munarakkulat alkavat olla vanhoja ja huonolaatuisia, eivätkä hedelmöity helposti o_O Nyt onkin sitten tämä kierto aikaa ”luomuilla” ja ensi kierrosta aloitetaan FSH+LH hormonipistokset (Pergoveris 450IU+225IU), joilla yritetään saada munarakkuloita kasvamaan enemmän, jolloin mahdollisesti joku niistä olisi parempilaatuinen ja hedelmöittyisi. Tässä on riskinä monikkoraskaus (n) Jos tämä ei tuota tulosta, niin sitten on vaihtoehtona vain (sikakallis) koeputkihedelmöitys.
Ensi viikolla tulee vielä tuon AMH-testin tulokset, jolloin selviää paljonko munasoluja on vielä jäljellä.
Että tällaista! Kannattaa siis käydä ajoissa tutkimuksissa, vaikka kierto olisi säännöllinen, perus testit ok, eikä ikääkään vielä ihan hirveästi.
Nyt tikuttelen tämän kierron vielä ovista ja yritetään säännöllisesti pupuilla parin päivän välein, josko tulisi se kuuluisa luomuplussa ennen hoitoja :love:
 
Kuinka monella täällä on haluttomuutta ovulaation jälkeen? Mua ahdistaa, kun kaikki halut katoaa oviksen jälkeen ja toki mies luulee, että mä haluan seksiä vain vauvan takia :unsure: Yritin hänelle selittää, että jos mä haluaisin seksiä vain vauvan takia, niin ajoittaisin seksin pari pvä ennen ovista, mutta jopa 10pvä ennen ovista on haluja ja seksiä, niin ei se kyl ajoitu hedelmällisille päiville. Ja sit kun yrittää selittää, että en ymmärrä miksi ne halut katoaa oviksen jälkeen ja limakalvot ihan kuivat, ni ei siitä touhuilusta edes mitään tuu. Tarttee varmaan lähteä liukuvoide kaupoille o_O Tokihan se varmasti miehestä tuntuu pitkältä ajalta olla ilman, kun 2vko oviksen jälkeen ja sit vielä menkat. Ja itteänikin harmittaa, koska selkeästi parempi mieli, kun on läheisyyttä, ni miksi kroppa hannaa vastaan :mad: Ja mikä ihme siinä on, että sillon kun tekee mieli, ni lapset on kotona tai sit se ajoittuu keskelle päivää ja eipä pupuilut silloinkaan onnistu :( Vessatouhuilut voi unohtaa, koska lapset jo isoja, ni saattaa alkaa kyselytulva tulee sen jälkeen :cool:
Täällä myös huomattu haluttomuus loppu kierrosta ja jos oviksen ajankohtaa on miettinyt, nii viimestään siitä on huomannu että nyt se on ainaki jo ohi ku halut on nollassa:rolleyes: nyt juurikin sanoin miehelle eilen että varmaan "pitäis" vielä yhet peiton heiluttelut tehä sunnuntaina kun lähen huomenna työreissulle ja palaan vasta torstaina, mutta kyllä nyt on tuntunut jo pari päivää siltä että kyllä ne heiluttelut on tässä kierrossa nyt tehty, haluja ei enää löydy ei sitten millään ja kuivaa on:ROFLMAO:
 
No ei taida tämä haamu vahvistua :unsure: Ylin toissapäivänä, keskellä eilinen ja alin tämän aamun. Omaan silmään toissapäiväinen on vahvin haamu. Kn ylhäällä ja kivikova. Aivastelua ja nenän pientä tukkoisuutta edelleen. Rinnat vähän raskaan tuntuiset ja nännit hieman herkät. Pientä menkkajomottelun kaltaista kipua ollut dpo 6 lähtien joka päivä jonkin verran, yleensä muutaman minuutin kerrallaan. Tänään olikin sitten voimakkaampaa kipua, lähes yhtä voimakasta kun menkkakivut joka kesti pari minuuttia.
 

Attachments

Yhteistyössä