• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jatkan vielä tuolla viruspelottelulla: viikon päästä (ensi viikon keskiviikkona) ennustan sairastuneita maailmanlaajuisesti olevan kymmeniä tuhansia, ehkä jopa 100 000. Tosin testaamisen resurssit alkavat luultavasti jo hieman rajoittaa lukuja.

Keväällä lasketaan jo miljoonilla.

Toivoisin olevani väärässä, mutta ikävä kyllä se ei ole kovin todennäköistä.
En ole kerennyt kunnolla perehtyä ja tiedän,
että sinä olet, ja tiedät vastauksen mun kyssäriin:
Ketkä ovat todennäköinen kohderyhmä?

Jos totta puhutaan niin mua vähän jännittää tuo virus.:notworthy:
Ebola ei niinkään, koska mun käsittääkseni välittyy vain ruumiinnesteiden kautta.
 
Mutta tähän kohtaan lunginleppoisaa illanjatkumoa kaikille:)

Mä lähden ryystämään teetä ja popsimaan omppua, pitänee ottaa yötä vasten särkylääkekin, ja odotteleen pesukoneen valmistumista...tai siis valmishan se on jo mutta siis sen ohjelman loppumista:oops:..ja sitte unikuville...eli hyvää yötä ja kauniita unia:)
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
En ole kerennyt kunnolla perehtyä ja tiedän,
että sinä olet, ja tiedät vastauksen mun kyssäriin:
Ketkä ovat todennäköinen kohderyhmä?

Jos totta puhutaan niin mua vähän jännittää tuo virus.:notworthy:
Ebola ei niinkään, koska mun käsittääkseni välittyy vain ruumiinnesteiden kautta.
Minä kerron jotain m1es voi täydentää...

Riskiryhmässä on lapset ja vanhukset ja sellaiset joilla oma immuunipuolustus on jostain syystä heikentynyt -> mm. diapetes,reuma,crohn,astma,keuhkoahtauma... ja ne jotka käyttävät esim.biologista lääkettä juuri reumaan,crohniin tms koska se lääke heikentää puolustuskykyä ja syöpä ja sytostaatit heikentää myös..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Minä kerron jotain m1es voi täydentää...

Riskiryhmässä on lapset ja vanhukset ja sellaiset joilla oma immuunipuolustus on jostain syystä heikentynyt -> mm. diapetes,reuma,crohn,astma,keuhkoahtauma... ja ne jotka käyttävät esim.biologista lääkettä juuri reumaan,crohniin tms koska se lääke heikentää puolustuskykyä ja syöpä ja sytostaatit heikentää myös..
Pienet lapset vai lapset yleensä?:confused:
Eli esim. 12-13v, 50-60kg erinomainen terveys eivätkä ole tyyliin koskaan kipeinä. Ei ole hätää?
 
Pikkulapset. Vanhukset. Reilusti ylipainoiset. Ja jostain perussairaudesta kärsivät tai parhaillaan syöpähoitoja saavat.


Jokaisen lähipiiristä taatusti löytyy ainakin yksi.
Eihän näitä kai pelätä kannata, enkä mä nyt huolesta kankeana ole, mutta kun noi lapset on vaan niin tärkeitä ja mamma joskus on vähän neuroottinen mitä tulee heidän hyvinvointiin.:D
 
Googletin. Sikalenssuun kuoli 2009 Suomessa 50 ihmistä, just noista samoista riskiryhmistä. Käsittääkseni tavis kausi-influenssa tappaa saman verran.
Maailmanlaajuisesti sikainfluenssa tappoi 16 000. Sit se loppui.

Mutta sitä median kohkaamista...ja Risikko tuputti narkolepsiaa osalle aiheuttanutta rokotetta.

Onko tää corona nyt samanlainen vai vakavampi tauti kuin sika?
 

Yhteistyössä