"unohdan" hengittää...

• Viestiketjun aloittaja juu
  • Ensimmäinen viesti
Sangria
onko teillä rytmihäiriöitä? mulla välillä sydän jysäyttää varottamatta niin pirusti ja muljahtelee myös :x sitten joskus kun sydän jysäyttää niin samaan aikaan silmissä välähtää mustia salamoita :/ onkohan enää normaalia tommonen..

JONSERED Karhunkantaja
:LOL: :LOL: :LOL:

Sori.

Tuli Stasi mieleen... oli unohtanut seistä ja meni turvalleen kuono edellä. Ja toisinaan unohtaa hengittää, niin minäkin.

*muoks*
ai niin... joskus en vain viitsisi hengittää...

ootte te
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
Mullakin sitä. Muut asiat on joskus niin tärkeitä, että unohtuu hengittäminen. :D

Eli et osaa keskittyä kahteen asiaan yhtä aikaa. Jotenkin ihan sopivaa tälle palstalle:ei muista edes hengittää:)

ootte te
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
mä joskus oon herännyt siihen, että mä vedän henkee ihan niinkuin olisin ollut tukehtumassa..
Minäkin. Toissa yönä viimeks näin unta etten päässyt veden alta pintaan ja meinasin hukkua. Heräsin vetään henkee. Kamala tunne. :|
on inhottava tunne todella :/ heijastuukohan se hapenotto vaikeus uniin niin että näkee tollasta unta tai jotain...mulla ollut samantapaisia unia.
vai näkeeköhän noita unia sen takia kun unohtaa hengittaa unissaan?
niin, sitä mä tarkoitin. taisin selittää vähän tökerösti :D

Just katoin että samaa asiaa molemmat selittää, eri sanoin.

"Mansikka"
Mullakin on ollut jo vuosia sama juttu, että juuri ennen nukahtamista herään tunteeseen kuin en saisi henkeä. Menee jotenkin nenä ihan umpinaisen tukkoon, ja rintakehä tuntuu painavalta. Jos en ns. herää kunnolla, niin on todella vaikea hengittää, kunnes kunnolla herätessä saan happea taas. Tuntuu, että voi oikeasti kuolla. Tunne voi tulla riippumatta siitä, nukunko selälläni vai kyljelläni. Yleensä tunne tulee myös monta kertaa peräkkäin. Eilisiltanakin heräsin vaikka kuinka monta kertaa tuohon tunteeseen :-/. Mulla on refluksitauti, sekä todettu paniikkihäiriö ja sydämen lisälyöntejä. Epäilen tuon säpsähtelyn johtuvan lisäreistä, koska ne aiheuttavat joskus hereillä ollessakin hengenahdistusta, ja toi säpsähtely ilmaantui muutenkin alun perin samaan aikaan lisäreiden kanssa. Todella ahdistava ja pelottava tunne joka tapauksessa.

Olen muuten huomannut tuon tunteen tulevan varsinkin vähän ennen menkkoja, ja silloin mun lisäritkin ovat aina pahimmillaan.

vierailija
Itelläki usein.. mitä enempi keskittyy sen vaikeempi hengittää.. se on tiedostamaton paniikkikohtaus/ahdiatuskohtaus.. saattaa ilmetä pelkkänä vaikeutena hengittää ja tulee yleensä kun on yksin.. mulla auttaa se et vedän keuhkot täyteen happee ja pidätän niitä siel 10-30sekkaa ja sit rauhallusesti ulos ja johan helpotti.. sit oon myös huomannu et tiedostamaton pissahätä ollu ja se saa sydämen paukkuun varmaanki rakko täynnä nestettä niin se säteilee jotenki sydämen kohalle et tuntuu et sydän hakkaa.. sit öisin ei tarvii pelätä et kuolee hapenpuutteesee koska aivot hengittää aina automaattisesti parhaansa mukaan.. jos heräät siihen ettet saa happea niin oot vaan nähny painajaista eli ns sama paniikkikohtaus/ahdistuskohtaus kyseessä.. menee kai vuosie mittaan pois ei ole vakavaa ellet ajattele niin ja sitäkautta se alkaa vaikuttaan suhun enempi..

vierailija
Mainitten viel et oikeaoppinen hengitys tapahtuu hengittämällä pallean kautta eli älkää hengittäkö ilmaa keuhkoihin vaan niiden alapuolelle eli mahan yläpuolelle ja keuhkojen alapuolelle... jos joskus tulee kova paniikkikohtaus niin hengittäkää nenän kautta sisään ja mahollisimma hitaasti suun kautta ulos tai jos paremmalta tuntuu niin pelkästään nenän kautta hengittämällä ettei aivot saa liikaa happee ja syrjäytä siten hiilidioksidin määrää aivoissa joka pitää huolta siitä ettei pyörrytä tai ahdista (toimii myös hengittämällä minuutin ajan pieneen muovipussiin)

vierailija
Onko diabetes jollakin? Se lääke, Guaremrakeet, aiheuttaa uniapneaa. On sitä guaria lisäaineenakin, mutta kannattaako sellaista syödä edes lääkärin määräyksestä?

Yhteistyössä