V
vierailija
Vieras
Auts!On siinä se hyöty, että lapsia voi näpäyttää.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Auts!On siinä se hyöty, että lapsia voi näpäyttää.
Mitä hyötyä tuosta on, että leski (tässä tapauksessa ap) saa 75% talosta? Verrattuna siihen, että leskellä olisi 50% talosta?
Onhan hänellä kuitenkin oikeus asua talossa kuolemaansa saakka. Siis lesken asumisoikeus.
Älä laita sanoja mun suuhun.Eli ajatuksena on, että kuoleman jälkeen leski omistaa 3/4 talosta. Nyt selvis. Mies ei taida olla väleissä lastensa kanssa.
Avioparina teillä on yhteinen omaisuus.Älä laita sanoja mun suuhun.
Tarkoitus on, että mä perisin PUOLET miehen omaisuudesta. Mä en omista tästä talosta virallisesti yhtään mitään. Tajuatko? Mies todellakin on lastensa kanssa väleissä. Näillä on jo omat velalla ostetut talonsa joten heille raha olisi tärkeämpi kuin talo jossa eivät edes asuisi.
Älä laita sanoja mun suuhun.
Tarkoitus on, että mä perisin PUOLET miehen omaisuudesta. Mä en omista tästä talosta virallisesti yhtään mitään. Tajuatko? Mies todellakin on lastensa kanssa väleissä. Näillä on jo omat velalla ostetut talonsa joten heille raha olisi tärkeämpi kuin talo jossa eivät edes asuisi.
Älä laita sanoja mun suuhun.
Tää on NIIN persiistä: joudut maksamaan perintöverot etkä saa mitään itsellesi kun leski asuu talossa ties kuinka kauan.Teillä ei varmaan ole avioehtoa?
Sinun miehesi ja sinun omaisuutesi lasketan yhteen ja leski saa siitä puolet ja loppu menee perillisille jakoon. Leskellä on oikeus jäädä asumaan yhteiseen asuntoon, joten asuntoa ei ole pakko myydä, että ne lapset saisivat rahansa. Kuten aikaisemmin sanoin, pahimmillaan ne lapset joutuvat maksumiehiksi saamatta mitään muuta kuin paperin, että omistavat osan talosta, mistä eivät saa mitään rahaa, eivätkä voi myydä mutta joutuvat maksamaan sen jonkun mainitseman alennetun perintöveron. Voivat joutua ottamaan lisää lainaa selvitäkseen verosta,
https://www.minilex.fi/a/tasinko-perinnönjaossa
No onhan se. Toisaalta perinnöstä voi aina kieltäytyä.Tää on NIIN persiistä: joudut maksamaan perintöverot etkä saa mitään itsellesi kun leski asuu talossa ties kuinka kauan.
Ei kun sitähän tässä on ihmetelty, että mihin sitä testamenttia tuossa kuviossa tarvitaan. Kun talosta puolet on sun joka tapauksessa samoin kuin muustakin omaisuudesta. Et siis ole persaukinen, vaikka ulosotossa olisitkin koska aviossa omaisuus on yhteistä.Niin kun se tehtäisiin niin, että mä maksaisin lapset pihalle talosta ja he saisivat siis rahana perintönsä. Kirjoitin sen jo kyllä aiemmin, mutta eipä taas haluttu lukea vaan syytetään ahneeksi paskaksi joka vain aiheuttaisi miehen lapsille ongelmia.
Itse kylläkin jänkkäsit siitä puolesta perinnöstä, mikä tarkoittaa, että saisit sen 75% itsellesi ja miehen lapsille jäisi vain lakiosa.Niin kun se tehtäisiin niin, että mä maksaisin lapset pihalle talosta ja he saisivat siis rahana perintönsä. Kirjoitin sen jo kyllä aiemmin, mutta eipä taas haluttu lukea vaan syytetään ahneeksi paskaksi joka vain aiheuttaisi miehen lapsille ongelmia.
Perinnöstä kieltäytyminen on vähän hankalaa jos kieltäytyjällä on omia lapsia.No onhan se. Toisaalta perinnöstä voi aina kieltäytyä.
Voihan sitä siirtää taakan itsensä yli suoraan lapsillePerinnöstä kieltäytyminen on vähän hankalaa jos kieltäytyjällä on omia lapsia.
Jos lapset on kovin pieniä niin sitä joutuu itse silti selvittämään sotkun.Voihan sitä siirtää taakan itsensä yli suoraan lapsille
Miksi? Kai sitä nyt kieltäytyä saa, vaikka lapsia olisikin?Perinnöstä kieltäytyminen on vähän hankalaa jos kieltäytyjällä on omia lapsia.
Saa, mutta yleensä silloin ne kieltäytyjän lapset toimivat sijaisperijöinä ja perintö menee heille.Miksi? Kai sitä nyt kieltäytyä saa, vaikka lapsia olisikin?
Maksat lapset pihalle asunnosta, joten he eivät häviä mitään. Silti tarvitset testamenttia?!Niin kun se tehtäisiin niin, että mä maksaisin lapset pihalle talosta ja he saisivat siis rahana perintönsä. Kirjoitin sen jo kyllä aiemmin, mutta eipä taas haluttu lukea vaan syytetään ahneeksi paskaksi joka vain aiheuttaisi miehen lapsille ongelmia.