Te jotka olette kokeneet kynsivallin tulehduksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Neljäs viikko menossa tätä kynsivallin tulehdusta. Tällä hetkellä on kefexin 750 kuuri menossa vielä. Ja fucidin rasvaa olen laittanut kerran päivässä. Ja huuhdellut kynttä veden alla.
Nyt ei ole enää kipua, ei tule mätää tai mitään muutakaan enää, luojan kiitos.. mutta edelleen vähän punainen tuo iho kynnen ympäriltä ja kynsi on keltainen..ja toiselta puolelta irti kokonaan :(
Sieltä puolelta mistä tämä tulehdus tuli ensin kynteen.
En tiedä mitä tässä tekisi asialle. Repiä en halua irti ainakaan kun on toiselta puolelta kiinni kuitenkin.
Mitenkäs muilla on tuo parantuminen mennyt, lähteekö kynsi aina irti kun on kynsivallin tulehdus vai? Minulla nimittäin ekaa kertaa tämä tulehdus. Enkä ymmärtänyt työterveydessä kysyä sen enempää asiasta.
Joten jokj joka tietää enemmän niin kertokaahan? Pitääkö toi kynsi nyt vasn antaa olla, vai pitääkö taas ottaa yhteyttä työterveyteen?
Neuvoja ja vinkkejä? Lähteekö kynsi kuitenkin jossain vaiheessa vai?

Ei lähtenyt kynsi irti missään vaiheessa. Aina mitä ulospäin nähden tapahtui oli, että varpaan toinen puoli turposi ja punertui ja kynnen viereen kasvoi ylimääräistä kudosta tulehduksen aikaansaamana.

Tulehdus päättyi antibioottikuurilla (voide ja suolavesiliotus eivät auttaneet) ja kasvaneen ylimääräisen kudoksen leikkasin itse irti saksilla.

Yhteistyössä