@Silmu75, mä kannatan sit sitä, että pyydät klinikalta poissaolotodistuksen, kuten joku ehdottikin. Eihän tuo muuten näytä onnistuvan?
Samaa mielta, klinikalta taikka sitten muulta laakarilta samana paivana (jalkimmaisessa ei tule hedelmoitysklinikan nimea paperiin). On ikavaa, jos tyonantaja alkaa ryppyilla, mutta on senkin kestamiselle lailliset rajat olemassa. Eivat he mita tahansa saa tehda ilman seuraamuksia. On raskasta miettia omia laillisia oikeuksia ja puolustaa niita, mutta joskus taytyy.
Viikonlopputyossani (kakkostyo) naen, kuinka monilla ihmisilla ei ole mitaan huolta ottaa tarvittaessa saikkua (ja taitavat kylla ottaa myos ihan tarpeettomasti), mutta minkas teet tyonantajana, ellei painavia todisteita ole. En ole turhien saikkujen kannalla, ja itselllani on erittain korkea sairaslomakynnys, mutta eihan tama ole turha asia. Esimerkiksi munasolun siirron jalkeen pitaa mielestani levata.
Kylla ne tyot sitten jotenkin onnistuvat, yhtaalla tai toisaalla. Jos omaa napaa saa esitella, niin minullahan on ollut huomattavia vaikeuksia yhdistaa hoitoja/raskautta ja toita, ja palkka on saman tien pienentynyt lahes puoleen alkuperaisesta, kun olen suunnannut muualle (ensimmainen tyo oli lahes helvetti raskauden yrityksen/hoitojen alettua). Eipa tuo nykyinenkaan sitten ole ollut ihanainen varsinaisen raskauden alettua, mutta eikohan sitten jotain muuta ja sopivampaa lopulta taas loydy, jos niikseen tulee. Ja siihen tulokseen olen tullut, etta kyllahan tassa on sitten viela 20 vuotta aikaa korjata ura, mutta lapsen saaminen oli se tarkea ja valitettavasti myos tassa iassa tiukasti kelloon sidottu juttu. Jos ja kun tama nyt vain onnistuu, niin millaan muulla ei ihan lopulta valia. Kun nyt vain koko perheen terveys sailyisi. Tama on ollut minulle pitkallinen ja vaikea prosessi kayda lapi, kun koko identiteetti oli ollut vain toita pitkan aikaa, mutta nyt taidan alkaa olla ‘toisella puolella taistelua’ ja yritan olla vahemman huolissani kaikesta.
Uskon, etta kaikki on ollut johdatusta ja etta minua suojellaan, ja etta kaikki on kaantynyt, plus kaantyy, viela parhain pain.
Nama ovat tietysti sellaisia asioita, etta jokaisen taytyy kayda lapi mielessaan ja paattaa lahestymistavat itse. Tsemppia
@Silmu!