@Bumbani kuulostaa aika epärealistiselta. Ai että mekin miehen kanssa kokopäivätöiden, asunnon rempan ja lapsen hoidon yhteydessä harrastetaan seksiä joka päivä useita kertoja. Hehheh. Joo ei. Lisäksi kun yritys venynyt jo kohta vuoteen niin takuulla ei niin pitkään olla jaksettu päivittäin edes harrastaa, hyvä jos ees joka toinen päivä. Ei riitä aika. Keskikierron vaiheessa pyritään siihen joka toinen päivä ja oviksen aikaan joka päivä. Enempään ei pysty vaikka kuinka haluaisi.
Itse kävin eilen yksityisellä gynellä. Meillä työnantaja korvaa perus gynekäynnit jälkikäteen kuitteja vastaan. Ei toki lapsettomuuteen tai raskauteen yms. liittyen. Kerroin gynelle että sairastin kuukausi sitten kohtutulehduksen ja että mulla on epäilty aiemmin endometrioosia.
Gyne ultrasi ja sanoi, että asiat on harvinaisen hyvin, munasarjat näyttää hyviltä ja paljon follikkeleja. Ei mitään endometrioosiin viittaavaa.
En tiiä pitäisikö tästä olla iloinen vai ei. Miehen spermassakaan ei havaittu vikaa. Gyne sanoi että todennäköisin syy raskautumisen viivästymiseen on mun iässä ja mahdollisesti paino voi vaikuttaa mutta jos kuitenkin ovuloi niin kaiken pitäisi olla ok. Sanoi että joku ovulaatio-injektio (en muista mikä sana se oli) voisi olla hyvä keino eli ovulaatiota yritettäis aikaistaa tai auttaa jotenkin. Tai sit joku lääkitys. Mut siitä jatketaan sit julkisella marraskuun jälkeen...
Tuli kyllä tuolla yksityisellä olo, et siellä hoidot etenisi varmaan nopeammin ja tehokkaammin, toki hintakin paljon isompi. Mulla ois säästöjä silti. Pitää nyt eka katsoa se julkisen ensikäynti ja miettiä laittaisiko säästöjä kuitenkin likoon ja aloittaisi hoidot yksityisellä...