Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ja mä pidän sen saman kurssin sulle!:coffee:
Ootas ku kerkiin ni raavin sulle raakaa faktaa nenän eteen ni johan tokenet tuon skeptisyyvves kansa!:coffee::D Ja tokumentointi piyää sisällään liikkuvaa kuvaa sekä ääntä niin on mielekkäämpää seurata!(y)
Juu kyl mä terveellistä ruokaa arvostan, mutta kun ainakin Iltisten terveysosioissa on joka terveysvaivaan copypastetettu sama litania "kasviksia, pehmeitä rasvoja, se kourallinen pähkinöitä...", niin alkaa jo miettiä että mikä kopiokone siellä on käynynnä.

Ja mä aina mietin ruuan kotimaisuutta. Quinoa-pähkinä-avokadosalaatti voi viedä kielen mennessään, mutta myös maailman vesivarannot ja mehiläiset mennessään...ja jollain mustaa savua puskevalla rahtialuksella ne raijataan Suomeen. (n)

Sori. :unsure::)
 
vierailija
Juu kyl mä terveellistä ruokaa arvostan, mutta kun ainakin Iltisten terveysosioissa on joka terveysvaivaan copypastetettu sama litania "kasviksia, pehmeitä rasvoja, se kourallinen pähkinöitä...", niin alkaa jo miettiä että mikä kopiokone siellä on käynynnä.

Ja mä aina mietin ruuan kotimaisuutta. Quinoa-pähkinä-avokadosalaatti voi viedä kielen mennessään, mutta myös maailman vesivarannot ja mehiläiset mennessään...ja jollain mustaa savua puskevalla rahtialuksella ne raijataan Suomeen.
https://yle.fi/uutiset/3-11023511
 
Juu kyl mä terveellistä ruokaa arvostan, mutta kun ainakin Iltisten terveysosioissa on joka terveysvaivaan copypastetettu sama litania "kasviksia, pehmeitä rasvoja, se kourallinen pähkinöitä...", niin alkaa jo miettiä että mikä kopiokone siellä on käynynnä.

Ja mä aina mietin ruuan kotimaisuutta. Quinoa-pähkinä-avokadosalaatti voi viedä kielen mennessään, mutta myös maailman vesivarannot ja mehiläiset mennessään...ja jollain mustaa savua puskevalla rahtialuksella ne raijataan Suomeen. (n)

Sori. :unsure::)
turhaahan se on raijjata evästä maailman ääristä kun kotimaistakin sapuskaa on saatavilla

minen ainaskaan suutani aukase kaikenmaailman quinoille sun muille sörsseleille
 
vierailija
turhaahan se on raijjata evästä maailman ääristä kun kotimaistakin sapuskaa on saatavilla

minen ainaskaan suutani aukase kaikenmaailman quinoille sun muille sörsseleille
Mitä ne sulle ovat? Tässä nyt on kyse tuosta nappulasta ja yhdestä aineesta, josta varmuudella tulisin kipeäksi.
"Sokerialkoholi, vähemmän makeaa kuin sokeri, mutta sisältää yhtä paljon energiaa. Esiintyy yleisesti luonnossa mm. omenoissa, päärynöissä, luumuissa, kirsikoissa ja pihlajanmarjoissa. Suuret määrät voivat aiheuttaa mahavaivoja. Valmistetaan tärkkelyksestä ja glukoosista. Makeutusaineena saa käyttää esimerkiksi sokerittomiin tai vähäenergiaisiin jälkiruokiin, jäätelöön, lisättyä sokeria sisältämättömiin makeisiin, hilloon ja marmeladiin, eräisiin kahvileipiin ja aamiaismuroihin, kastikkeisiin, sinappiin ja erityisruokavaliovalmisteisiin. Sokerialkoholeja ei saa käyttää juomiin. Pystyy kiinnittämään vettä itseensä ja tämän ominaisuutensa vuoksi käytetään elintarvikkeissa myös elintarvikkeen rakenteen säätelyyn muun muassa kosteudensäilyttäjänä, stabilointi-, täyte- ja kantaja-aineina sekä arominvahventeena. Jos valmisteessa on yli 10 % sokerialkoholeja, on se merkittävä tiedolla, että liiallisella käytöllä voi olla laksatiivinen vaikutus. Käyttömääriä ei ole rajoitettu." -Ruokavirasto kertoo-
 
Mulla on meluisaa tietoa ja se sanoo että syökää suomalaista ruokaa.

Poikkeuksena kaffe :coffee: ja sitrukset.
Kunpa saiskin kaikkia hedelmiä kotimaisena,ni olis kiva,mutta eipä löydy kotimaisia appelsiinejä,mandariiniä ja banaaneita . :(
Muuten ostetaan kotimaista,mutta hedelmät on pakko ostaa ulkomailta tuotuna,miehelle ei sovi omenat,päärynät yms herkälle suolistolle epäsopivat hedelmät. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kunpa saiskin kaikkia hedelmiä kotimaisena,ni olis kiva,mutta eipä löydy kotimaisia appelsiinejä,mandariiniä ja banaaneita . :(
Muuten ostetaan kotimaista,mutta hedelmät on pakko ostaa ulkomailta tuotuna,miehelle ei sovi omenat,päärynät yms herkälle suolistolle epäsopivat hedelmät. :(
Sitrushedelmissä on C-vitamiiniakin...noo sen verran kuin rahdin loppupäässä voi nyt olla.

Mä oon ajatellu laittaa puutarhaan viinirypälettä ja päärynääkin. Jospa niitä etelän hetelmiä sais tänneki. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Kais
Mikä on se pensasmarja mitä kaupungeissakin on runsainmäärin istutettu koristeeksi?

Se on tumma, isompi kuin mustikka, ehkä vähän mustaherukan tyyppinen!

Suomalaiset usein mieltää myrkylliseksi, mutta venäläiset kerää het talteen!
 

Yhteistyössä