Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eiiii. Ei kahvia tähän aikaan! o_O
No miten mä saan itteni pysymään hereillä?:eek:
Hyvä nainen/persoona/henkilö/tapaus, auttakaa minua ymmärtämään mitä tahdotte että tekisin asian hyväksi?
Äläkä vaan neuvo syömään jotain sokerirasvapullaa, sillon olis sama vetästä jo unilääkettä suoniin:X3::cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Eilen viimeks mietin vaihdevuosia ja sitä, milloin uskaltaa jättää ehkäisyn pois.

Jos menkat on vaikka 50-vuotiaana ohitte, niin kiva jos joskus 52-vuotiaana tulee raskaaksi...sinne on jääny kohdunmutkaan joku elinvoimainen munasolu...(n)
Kannattaa jutella gynekologin kanssa tuosta asiasta!
:cautious:

Mulla ei oo siskoa mutta jos lainaan vaikka Ellua? :p

Tosin ne vaihdevuodet jo tuli puitua.
Ihan koska vaan saat lainata!
Tyttöjen kanssa on ihana rupatella!:love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
No miten mä saan itteni pysymään hereillä?:eek:
Hyvä nainen/persoona/henkilö/tapaus, auttakaa minua ymmärtämään mitä tahdotte että tekisin asian hyväksi?
Äläkä vaan neuvo syömään jotain sokerirasvapullaa, sillon olis sama vetästä jo unilääkettä suoniin:X3::cautious:
Unen ja kahvin rytmittäminen:

Aamu
-herätys 7-9 jos mahdollista
-se saavillinen kahvia, mieluiten max 1-2 muumimukillista

Klo 14
-kahvia max 1 kuppi

Klo 17
-pieni hätäapu-tilkka kahvia

Klo 21-22
-nukkumaan.

Jos nukut päikkärit, niin se pitää tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, eli:
-jos nukut aamupäivällä -> max 1 h
-jos nukut iltapäivällä -> max 30 min.
-jos nukut illalla, on maksimi 5 min.

Klo 19 jälkeen et nuku minuutin minuuttia.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Hyvä ettei tullut. enkä mä mistään seksin kivuudesta puhunut vaan siitä että vaihdevuodet vie liukkauden alapäästä .o_O
Tässä ei puhuttu alunperin mistään vaihdevuosista ja sen vaikutuksesta limakalvoihin. Tässä joku hölmö käytti vaihdevuosia ja toosan kuivuutta (feminististä retoriikkaa lainatakseni) vallankäyttövälineenä. Eli tehtiin pilaa ja halvennettiin naisia jollain täysin luonnollisella asialla. Ihan kun se toosan kuivuus jotenkin määrittelisi naisen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Aqela
Menopaussi on suomalaisella naisella keskimäärin 51 vuoden iässä ja suurimmalla osalla naisista 45:n ja 55:n ikävuoden välillä, mutta vaihtelu on jopa 40:stä 60:een ikävuoteen.

Emättimen limakalvojen oheneminen ja kuivuminen liittyy estrogeenin puutteeseen. Tavallisin syy on vaihdevuosiin ja ikääntymiseen liittyvä tilanne. Vaivaa voi myös esiintyä imettävillä naisilla tai sen voi aiheuttaa lääkehoito, kuten ehkäisypillerit, endometrioosilääkkeet tai solunsalpaajahoito sekä gynekologiset toimenpiteet tai munasarjojen toimintahäiriöstä johtuva estrogeenipuutos.

Hedelmällisessä iässä olevan naisen emätintä päällystää suhteellisen paksu limakalvo, joka suojaa tulehduksilta ja mekaaniselta kulutukselta. Estrogeenin puutteessa limakalvo on ohuempi ja sen verenkierto vähenee. Samalla emätintä suojaavien maitohappobakteerien määrä vähenee ja emättimen happamuus (pH) muuttuu. Tähän liittyy tulehdusalttiuden lisääntyminen.
No juuri näin.
Inhoan sitä mainosta, jossa emännät lilluvat porealtaassa ja kiertoilmauksin puhuvat siitä emättimen kuivuudesta. Mutta näköjään sekin on osin tosielämästä otettu kuvaus. Monet edelleen pitävät asiasta puhumista hävettävänä, ja monet typerykset ylläpitävät sitä häpeää, nauramalla asialle tai käyttämällä sitä keinona vittuilla toiselle.

Itselläni on joskus imetysaikaan ollut ongelmia kostumisen kanssa, mutta se on ollut lähinnä tervetullutta vaihtelua. Monesti, etenkin ovulaation aikaan, limakalvot ovat toimineet liiankin tehokkaasti. Mutta mitä väliä. Jokaisen keho toimii yksilöllisesti, eivätkä nämä tässä puhutut ongelmat oikeasti ole edes mitään varsinaisia onelmia, vaan pieniä haittoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Unen ja kahvin rytmittäminen:

Aamu
-herätys 7-9 jos mahdollista
-se saavillinen kahvia, mieluiten max 1-2 muumimukillista

Klo 14
-kahvia max 1 kuppi

Klo 17
-pieni hätäapu-tilkka kahvia

Klo 21-22
-nukkumaan.

Jos nukut päikkärit, niin se pitää tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, eli:
-jos nukut aamupäivällä -> max 1 h
-jos nukut iltapäivällä -> max 30 min.
-jos nukut illalla, on maksimi 5 min.

Klo 19 jälkeen et nuku minuutin minuuttia.
No ei tuo lista tälle päivälle enää mittään auta:eek:
 
vierailija
Unen ja kahvin rytmittäminen:

Aamu
-herätys 7-9 jos mahdollista
-se saavillinen kahvia, mieluiten max 1-2 muumimukillista

Klo 14
-kahvia max 1 kuppi

Klo 17
-pieni hätäapu-tilkka kahvia

Klo 21-22
-nukkumaan.

Jos nukut päikkärit, niin se pitää tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, eli:
-jos nukut aamupäivällä -> max 1 h
-jos nukut iltapäivällä -> max 30 min.
-jos nukut illalla, on maksimi 5 min.

Klo 19 jälkeen et nuku minuutin minuuttia.
Pari muumimukillista ei ole saavillinen. jestas. mä juon pari iittalan taika-mukillista aamulla ja siihen mukiin menee 4dl...o_O
 

Yhteistyössä