Taidanpas siis perua ajan.En menisi. Ehdottomasti peruuttaisin ajan.. Julkisella ei käsittääkseni mielellään edes hoideta, jos on tuoreita tatuointeja..
Taidanpas siis perua ajan.En menisi. Ehdottomasti peruuttaisin ajan.. Julkisella ei käsittääkseni mielellään edes hoideta, jos on tuoreita tatuointeja..
Moi! Liitynpä keskusteluun minäkin Oon 35-v nainen, ja ollaan miehen kanssa menossa ivf-hoitoihin julkiselle puolelle kohtapuoliin. Suunnittelukäynti oli elokuussa, ja nyt Terolut -kuurin jälkeen odottelen menkkoja alkavaksi, että voisi ilmoittautua hoitoihin.
Taustaa sen verran, että mulla on todettu munanjohtimien täydellinen tukos viime syksynä. Hakeuduin hedelmällisyysneuvolan tutkimuksiin lähinnä vain uteliaisuudesta (että onko mulla kaikki ok), oltiin vähän aiemmin jätetty ehkäisy pois. Labratutkimuksissa kaikki oli ok, AMH-arvo hyvä, ovulaatiotestiinkin tuli plussa ihan oikeaan aikaan. Mutta lääkäri halusi tehdä myös munatorvien aukiolotutkimuksen, jossa sitten yllättäen selvisi, että siellä on paikat täysin tukossa. Uutinen oli aikamoinen shokki kyllä, en ollut ajatellut mitään sellaista olevan, koska mulla ei ole ikinä todettu sisäsynnytintulehdusta. Klamydia oli kerran vuosia sitten, mutta sekin hoidettiin hyvin nopeasti, silti lääkäri piti sitä todennäköisenä syynä tukokselle. En sitten tiedä, onko kuparikierukka ehkäisynä jotenkin pahentanut tilannetta, paha sanoa.
Tämän lisäksi mulla on monirakkulaiset munasarjat, jonka jo aavistin ennenkuin sitä todettiin ultraäänitutkimuksella. Kierto on ollut aina epäsäännöllinen. Varsinaista PCOS-syndroomaa ei kuitenkaan oo, koska mun testosteroniarvot oli normaalit (nekin tutkittiin viime syksynä). Ylipainoa on vähän, mutta siitä ei onneksi tullut lääkäriltä sanomista.
Niin ja kaikenlisäksi oon luovuttanut munasoluja useamman kerran 5-6 vuotta sitten, jolloin tämä ivf-hoitojen lyhyt kaava tuli tutuksi. Multa saatiin soluja tosi hyvin, onneksi, joten siltä kannalta en pelkää etteikö niitä tässäkin ivf-hoidossa tulisi. Silti jännittää tietysti, että miten hyvin ne hedelmöittyy ja jakautuu, kiinnittyykö alkio jne... mulle tehdään PAS, koska on aika iso riski että saan hyperstimulaatio-oireita munasolupunktion jälkeen.
En vaan millään malttais odottaa, että pääsen aloittamaan pistokset... Naikkarilla on ollut kesäsulun ja remontin takia pitkä tauko hoidoissa, ja pelkäänpä että nyt syksyn ekat hoidot on ihan täynnä. Tänään kuulemma ollut ensimmäinen päivä, kun niihin on saanut ilmoittautua. Mulla pitäis menkat alkaa just tällä viikolla, mutta katotaan nyt pitääkö odotella lokakuulle pistosten aloittamisen kanssa... hirveen malttamaton fiilis!
KiitosOlet aloittamassa hoidot meljo samaan aikaan kuin minä. Tervetuloa .
Mulla on alkamassa sumuttelut eli pitkä kaava julkisella vajaan kolmen viikon päästä ellei tämä luomukierros tuottanut tulosta. Mulle ei edes ehdotettu lyhyttä kaavaa. En itse asiassa edes tiennyt, että lyhyttä kaavaa toteutetaan myös julkisella.
Kiitos vastauksesta. Mulla oli siis 2 + 5 ja seuraava ultra maanantaina, jolloin selviää punktiopäivä, joka ens viikon ke tai pe. Nyt kyllä vähän masentaa. Lääkäri sanoi, että ihan hyvä porukka kasvamassa, mutta ei se kauhean innostuneelta vaikuttanut, joten jäi vähän huono fiilis.@Ellinoora38 Mulla oli ekassa ivf:ssä huonosti rakkuloita kasvamassa, öö en nyt muista montako. Ultra oli loppuviikolla ja silloin oli useampia juurikin "kasvamassa", näin vaan kirjattu. Sitten maanantaina oli punktio ja tulos olikin se, että vain yksi rakkula oli tarpeeksi suuri punktoitavaksi. Siellä oli solu joka sittemmin siirrettiin, mutta nega.
Toisella kertaa sitten saatiin lääkitys paremmin kohdalleen, ja 20 rakkulaa punktoitiin, kaikissa solu. Noista 8 saatiin pakkaseen asti. Tällä satsilla on sitten menty kaikki tämän ivf-kierroksen siirtoa.
Tuo rakkuloiden ja solujen määrä on kyllä niin hirmuisella haitarilla eri ihmisillä, täälläkin jollakulla punktoitu lähemmäs 30 rakkulaa, jollain vaan yksi tai kaksi... Ja kaikissa rakkuloissahan ei välttämättä ole sisällä munasolua. Toisaalta yksi ainokainenkin voi tuoda vauvan syliin
Jos tuntuu että homma ei oikein nyt toimi, niin älä silti lannistu. Aika usein se eka ivf kasvatteluineen on sellainen harjoituskierros, kun ei tiedä miten kukakin reagoi hormoneihin ja miten saataisiin paras annosvaste. Toisella kertaa osataan jo välttää ekan kerran virheet kun on vähän tietopohjaa, miten meni.
Enkä siis tarkoita, ettei tämäkin kierros voisi aivan hyvin onnistua Koska sulla olikaan punktio aikataulutettu? Muutamassa päivässäkin ehtii jo kasvua tapahtua. Toivotaan että sieltä lähtevät kirimään!
Kiitos vastauksesta. Mulla oli siis 2 + 5 ja seuraava ultra maanantaina, jolloin selviää punktiopäivä, joka ens viikon ke tai pe. Nyt kyllä vähän masentaa. Lääkäri sanoi, että ihan hyvä porukka kasvamassa, mutta ei se kauhean innostuneelta vaikuttanut, joten jäi vähän huono fiilis.
Voin kuvitella, että se jännittää. Kuulostaakin jo niin hurjalta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja helposti.Ei kannata vielä lannistua. Seuraava ultra näyttää jo paremmin ja tarvittaessa voivat muokata lääkemäärää
Mullahan on iän takia alentunut hedelmällisyys kuten lääkärien mukaan 100% ikäisistäni. Tiedän jo etukäteen, että saalis tulee olemaan max 12 (mikä näkyy normikierrossa ultrassa), todennäköisimmin puolet sisältää kypsän solun ja niistä puolet alkaa jakautua. Olen päättänyt olla tyytyväinen kolmeen alkioon . Koska soluja on vähemmän, määräsivät ilmeisesti pitkän kaavan, jotta ne vähät solut kasvaisivat tasaisesti kypsiksi. Pakko sanoa että älyttömästi jännittää hormonitoiminnan alaslasku, koska keho on juuri ja juuri toipunut siitä, että hormonitoiminta oli seis keskenmenon takia, mutta voitto on pelkoa suurempi .