Saatuani isäni suurehkon perinnön tajusin olevani pettynyt häneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hönen leskensä, joka ei siis ole äitini on jo käynyt kimppuuni syyttäen minua siitä, että en osoittanut isälleni muka tarpeeksi rakkautta tämän eläessä. Miksi olisinkaan? Ei isäni sitä ansainnut. Leski itse oli typerys, joka uhrasi itsensä ja elämänsä isäni paapomiseen,ja on sitäpaitsi erittäin iso syypää sille, miksi petyin isääniniin, etten ”rakastanut tätä” sellaisella lässyllä, mitä leski hallusinaatioissaan hallusinoi, että lässykkä kumppaninsa ansaitsisi. Minä ansaitsin isältäni ainoastaan tämän omaisuuden ja rahat, asian, jonka isäni lupasi minulle eläessään. Että tulen perimään kaiken. Ja niin minä myös kaiken perin. Jos isä luet ajatuksiani siellä toisella puolella ollessasi, niin SINÄ TIEDÄT, että SINÄ petit minut, mutta minä en koskaan pettänyt sinua. Sinä saat hävetä surua ja tuskaa, jonka itsekeskeisyytesi aiheutti minulle, mutta kiitos sinulle siitä, että elit säästeliäästi, rakastaen olla pihi ja jätit minulle suuren omaisuuden jälkeesi. Toki itsekin sen perineenä. milloinkohan ääliöleski tajuaa, että miehensäoli iso pettymys, ei kunnon mies?

Mutta hyvä tajuta tämäkin asia ennemmin tai myöhemmin. Niin kauan kun isä eli enkä voinut kiitos ahneen lesken olla VARMA, että todella perin isäni, en voinut näemmä päästää tajuntaani ajatusta siitä, että petyin isääni, enkä ole siksi hänelle miään rakastamista velkaa, vaikka leski onkin häijyyksissään niin väittänyt. Sen sijaan isä oli rakkautta minulle velkaa, ja koen, että sen yksi muoto tai osa on pitää heistä, jotka kohtelevat itseä hyvin hyvää huolta myös taloudellisesti ja iso perintötoimii siinä. Isä ei eläessään auttanut minua ahneen lesken takia viimeisinä vuosinaan yhtään, vaikka olisi kenties halunnutkin, mutta ahne leski kävi siitä heti tosi kuumana. Ehkä siksi, koska isä antoi omaisuutta enemmän minulle jo kylläkin eläessään.
Ap

Isääni en pidä yhtään minään, vellihousu paska, joka ei turvannut oman lapsensa taloutta ja elämää itse eläessään, vaan antoi lapsensa kärsiä ja syyksi etti voi auttaa selitti pelon siitä, että puolison kanssa tulee riitaa. mutta se on hienoa, ettäperin häneltä jättimäisen perinnön ainakin omaan nykyiseen varallisuuteeni verrattuna, se on AINOA hyvä asia isäni kuolemassa.
Ap

Itsekn olen kyllä todella pettynyt omiin lapsiini, en rakasta heitä yhtään. Luulen, että se johtuu äidistäni. Hän on aina ollut pettynyt minuun, eikä minulla kiitos isäni paskan vellihousuuden ole ollut ketään, joka rakastaisi ja johon luottaa. Myös minuun ollaan oltu pettyneitä, mutta mua ei kiinnosta täyttää äitini toiveita. On silti TODELLA VÄÄRIN, että hän on kohdistanut minuun omia pettymyksiään, etten ole sellainen ihminen ja lapsi, jota hän rakastaisi. Se on ollut täysin väärin minua kohtaan, ja uskoisin, että syynä siihn, etten oikein pidä omia lapsiani minään. He ovat huonokäytöksisiä, laiskoja vetelyksiä, jotka eivät ole elegantteja, eivätkä halua mitään hyvää itselleen, vaan pelkkääpaskaa, kuteen pilata elämänsä huonolla ruualla ja tuijoittaen tietokoneen ruutua. Kyllä minä silti heille hyvää toivon, että jaksaisivat muuttua ja ruveta kunnon ihmisiksi, mutta en usko siihen.
Ap

Minulla ei kuitenkaan sillälailla ole 9ngelmaa pettyessäni isääni, että hän jätti minulle suuren perinnön. Olen ollut huomaavinani, että ihmiset ovat todella lapsellisia eivätkä tunnusta tai myönnä, että pettyessään johonkuhun heillä ei ole oikeutta muuttua häijyiksi ja ilkeiksi ventovieraita kohtaan. Moni ressukka on kokemut elämässään paljon pahempia pettymyksiä kuin minä, eikä niistä (niiden kestämisestä) ole palkittu miljoonaperinnöllä, kuten minua.
Silti on jokaisen omalla vastuulla oma luonne, ttei se häiriinny siitä, että pettyy. Moni ihminen vaikuttaa täysin häiriintyneeltä siinä, että heitä on muka petetty tai että ovat joutuneet pettymään.
Ihmisillä ei ole ollut kapasiteettia käsitellä sitä murhetta ja surua itsessään ja ottaa tunteistaan vastuu, vaan siinä ryhdytään ilkeiksi muita, usein jostain syystä täysin ventovieraita, kohtaan. Sellainen on lapsellista ja typerää ja saa selkeästikin pahan olon heille itselleen aikaan. Kumma etteivät mene terapiaan. Ai niin, mutta nämähän ovat usein köyhiä ihmisiä huonoista oloista, joten ei heillä ole varaa. Paskantavat vain sitten maailmaa muilta huonommaksi, koska eivät saa apua.
Ap

Miksi sinun isälläsi olisi ollut jokin velvollisuus auttaa taloudellisesti aikuista lastaan?

Eiköhän sinun ole jo aika kääntää katse sisäänpäin ja alkaa tutkia sitä paskaa, mitä siellä on. Ja tehdä töitä itsesi kanssa, eheytyä vähitellen. Muiden syyttäminen ei eheytä sinua, vaan kyllä sun on tehtävä se duuni ihan itsesi kanssa. Ja ottaa vastuu itsestäsi.

Nythän sinä vain näet vikaa muissa ihmisissä, sinä olet vain avuton uhri.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Nythän sulla on varaa mennä itse terapiaan ettei tarvitse tehdä kuten itse sanoit: "..paskantavat vain sitten maailmaa muilta huonommaksi, koska eivät saa apua".

Miksi sinun isälläsi olisi ollut jokin velvollisuus auttaa taloudellisesti aikuista lastaan?

Eiköhän sinun ole jo aika kääntää katse sisäänpäin ja alkaa tutkia sitä paskaa, mitä siellä on. Ja tehdä töitä itsesi kanssa, eheytyä vähitellen. Muiden syyttäminen ei eheytä sinua, vaan kyllä sun on tehtävä se duuni ihan itsesi kanssa. Ja ottaa vastuu itsestäsi.

Nythän sinä vain näet vikaa muissa ihmisissä, sinä olet vain avuton uhri.
Hän itse peri omaisuutensa äidiltäänja sai äitinsä rahoilla lavean elämän. Hän esiintyi aina niin kuin auttaisi minua, mutta kun siitä olisi pitänyt näkyä tekoja, niin auttoikin niin kauan, kun oli sinkku. Mutta kun löysi kumppanin, tämä rupesi vahtimaan ahneena, ettei minua niin autetakaan. Vaikka isä olisi ensin luvannut jotain.
Ap

Hän itse peri omaisuutensa äidiltäänja sai äitinsä rahoilla lavean elämän. Hän esiintyi aina niin kuin auttaisi minua, mutta kun siitä olisi pitänyt näkyä tekoja, niin auttoikin niin kauan, kun oli sinkku. Mutta kun löysi kumppanin, tämä rupesi vahtimaan ahneena, ettei minua niin autetakaan. Vaikka isä olisi ensin luvannut jotain.
Ap

Ehkä se äitipuoli ollut ns ahne, vaan halusi, että sinä luot itse oman omaisuutesi ja elämäsi. Että et ole riippuvainen isäsi rahoista ja omaisuudesta.

Alahan nyt vaan tutkia sitä omaa sisimpääsi, että pääset elämässä eteenpäin. Sinä siirrät sen kaiken aika tehokkaasti eteenpäin omille lapsillesi. Heillä olisi oikeus psyykkisesti tasapainoiseen äitiin, mutta sitä heillä ei ole.

Oletko yhtään ajatellut, että heidän ns. laiskuutensa ja muut sinua häiritsevät asiat ehkä johtuvat sinusta?

• Tykkää
Reactions: Echo
Ehkä se äitipuoli ollut ns ahne, vaan halusi, että sinä luot itse oman omaisuutesi ja elämäsi. Että et ole riippuvainen isäsi rahoista ja omaisuudesta.

Alahan nyt vaan tutkia sitä omaa sisimpääsi, että pääset elämässä eteenpäin. Sinä siirrät sen kaiken aika tehokkaasti eteenpäin omille lapsillesi. Heillä olisi oikeus psyykkisesti tasapainoiseen äitiin, mutta sitä heillä ei ole.

Oletko yhtään ajatellut, että heidän ns. laiskuutensa ja muut sinua häiritsevät asiat ehkä johtuvat sinusta?
Kyllä olen. Tämä siis tuohon viimeiseen. Ja siis ei isän vaimoa varmaan kiinnostanut se, miten mä pärjään, se kiinnosti, että pärjään ilman rahoja, jotka muuten tulisivat hänelle. Se vaan, että isäni yksi lempipuheenaihe oli se, mitä mä häneltä aikanaan perin. Vaimon ei.
Ap

...mitä sitten mahdat ajatella, kun viimein ymmärrät, että varsinkin tuo sukupolvi rakasti sen rahan, tavaroiden ja perinnön kautta, ja tämä vain siksi, että näin heidät oli kylmyydellä ja väkivallalla kasvatettu..
Isäsi rakasti sinua, jätti sinulle perinnön. Vaikkakaan se ei sulle riittänyt, vaadit muutakin, niin silti haluaisin nähdä sen hetken kun ymmärrät, että isäsi rakasti sinua ja osoitti sen edes yhdellä suurella eleellä, mutta sinä kylmä ja kiittämätön et osoittanut sitä millään tavalla.

Joko perunkirjoitus on tehty?
Ei vielä. Mutta isäni edunvalvojana toiminut asianajaja sanoi, että tuskin isäni äidiltään testamentilla perimä omaisuus minnekään muualle menee kuin minulle, koska testamentissa oli avio-oikeus poissuljettu. Lisäksi leski ilmoitti jo yhden asunnon osalta testamentista, pitäisin omituisena, jos panttaisi muita testamentteja. Lisäksi isäni oli jo muistisairas perittyään äitinsä, joten tuskin olisi voinut enää pätevää testamenttia tehdäkään.
Ap

...mitä sitten mahdat ajatella, kun viimein ymmärrät, että varsinkin tuo sukupolvi rakasti sen rahan, tavaroiden ja perinnön kautta, ja tämä vain siksi, että näin heidät oli kylmyydellä ja väkivallalla kasvatettu..
Isäsi rakasti sinua, jätti sinulle perinnön. Vaikkakaan se ei sulle riittänyt, vaadit muutakin, niin silti haluaisin nähdä sen hetken kun ymmärrät, että isäsi rakasti sinua ja osoitti sen edes yhdellä suurella eleellä, mutta sinä kylmä ja kiittämätön et osoittanut sitä millään tavalla.
Osoitinhan minä, ja ei isä mitenkään sillä minua rakastanut erityisesti, että jätti perintönsä minulle. Ihan eri lailla merkitsee se, miten se ihminen kohtelee eläessään. Se merkitsee eniten.
Ap

Ja se mihin eniten petyin oli se, että isä ei noussut puolustamaan mua luvattuaan yhden asian minulle, että sen saan, kun vaimo alkoi asiassa rettelöidä. Eli mulla ei saanut olla mitään vaatimuksia oman hyvinvointini puoleen. Olin hänelle vain heittopussi, jota oli kiva rakastaa, jos se ei vaatinut häneltä yhtään mitään.
Vaadin siis lupausta kirjallisena, jolloin se olisi tukkinut vaimon suun, niin se ei sitten käynytkään. Että sellainen lupaus.
Ap

Osoitinhan minä, ja ei isä mitenkään sillä minua rakastanut erityisesti, että jätti perintönsä minulle. Ihan eri lailla merkitsee se, miten se ihminen kohtelee eläessään. Se merkitsee eniten.
Ap
Laitapa tuo itsesi kirjoittama lauseesi käytäntöön siihen omaan elämääsi. Koska tällä tyylillä kasvatat katkeroitumistasi, minkä levität lähiympäristöösikin.
Anna rauha isällesi. Varmasti yritti parhaansa niillä keinoilla mitä hänellä oli.

Laitapa tuo itsesi kirjoittama lauseesi käytäntöön siihen omaan elämääsi. Koska tällä tyylillä kasvatat katkeroitumistasi, minkä levität lähiympäristöösikin.
Anna rauha isällesi. Varmasti yritti parhaansa niillä keinoilla mitä hänellä oli.
Tietenkin hän teki parhaansa ja sen näki. Mitä sitten? Olisi voinut silti kuunnella, kun hänelle sanottiin, että toiminnassa on virheitä ja se on väärin. Ja miettiä vähän.
Ap

Ihan typerää aina vedota, että ihmiset tekevät parhaansa. Mitä sittn?????? Se ei riitä, jos on niin itserakas ja itsekeskeinen, paksukalloinen tai typerys, että ei KUUNTELE, kun toiset sanoo, että sä satutat tuolla toisia!!!!!! Ymmärrän, ettei se aina auta tekemään paremmin, mutta silloin on velvollisuus HAKEA APUA, että oppii paremmaksi ihmiseksi.
Ap