Hei kiitos myötäelämisestä taas kaikki ihanat <3 yritän nyt vastailla töiden lomassa taas jotenkin fiksusti.
@kirsillevauva miten testin laita?
@Sukkis olen pahoillani, ei ollut tarkoitus syyllistää. Totta kai jokainen saa käyttää mitä termejä haluaa. Itselle tuo ei-biologisesti-oma tuntuu vaan surulliselle termille käyttää, koska kuten sanottua, tuntuu hassulle jos lapsi ois biologisesti sit jonkun muun.
mullakaan ei tää lahja-asia nyt oo ihan loppuun käsitelty, kuitenkin aika uus juttu et näihin jouduttiin turvautumaan. Mutta hyvälle tuntuu ja kuten
@Inna1977 sanoi, jos nyt tarjottais tän vauvan jälkeen mulle mahis raskautua omalla solulla tai sitten saman luovuttajan soluista toistamiseen, niin enpä tiedä haluisinko omasolulasta kuitenkaan. Ei sillä merkitystä ole. Niin ja
@Sukkis kiitos vinkistä! En tiennykää et tollasta on! Helsingissä asun niin vois varmaan tutustua
tällä herkellä käyn juttelee seurakunnan kautta järkätyllä psykologilla. Hän on ollu Naistenklinikalla sairaalapastorina, joten tietää kyllä mitä kaikkea surua näihin asioihin liittyy
oon tykänny kyl kovasti, vaikka aikoja onkin tosi harvoin!
Ja siis se mikä tässä hassua ja typerääkin on, on se et mulla on asian kans hyvä, mun miehellä on asian kans hyvä ja toivottavasti meidän lapsellakin on hyvä olo ittensä ja meidän kanssa, ni sit mä väännän ongelman siitä mitä muut tekee ja sanoo. Jos joku opettaa lahjalapselleen et hänellä on kaksi äitiä tai kertoo pienestä pitäen lapselle että ”et ole biologisesti minun”, niin eihän se tarkoita että mun pitäis sitä samaa toitottaa ja toimia samalla tavalla. Meidän lapsella on yksi äiti ja se on biologisesti mun ja mun miehen. Eikä tätä muuta se miten muut toimii tai näkee asian.
Hyvä pointti
@Inna1977 toi kategorisointi! Ja siitä puhuin yhden lahja-äidin kanssa, et siis onhan tässä se just että ”hajotetaan” malli siitä että on geneettinen äiti ja geneettinen isä ja kaksi lasta ja punainen puutalo ja kultainen noutaja. Musta se on ihana ajatus, että meidän vauvaa on toivonut me ja meidän lisäksi jossain on ihminen joka on myös toivonut että me saadaan vauva, ja auttanut antamalla sen pienen siemenen tähän ”projektiin”
ihan älytöntähän se on että geeneissä kulkis se kaikki tärkeys ja ne jotenkin korostuis. Mullakin on neljä sisarusta ja ollaan kaikki tosi erilaisia. Ihan luonteeltaan ja käytökseltään ja mä ja mun sisko ollaan vaan ulkonäöllisesti samanlaisia, toinen sisko ja veli näyttää ihan eriltä.
Btw tähän asiaan sivuten, näin nyt yhden puolitutun lasta. Siis aivan täysin totaalisen eri näköinen kuin äitinsä ja isänsä, ja tiedän ettei oo kyseessä lahjat, kun oltiin silloin pari vuotta sitten läheisempiäkin. Et moni lahjalapsi näyttää enemmän vanhemmiltaan kuin tää täysin geneettisesti heidän oma lapsensa