Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kahvin kofeiinin piristävä vaikutus taitaa aika paljon perustua uskoon. Minä voin juoda kaksi isoa kuppia kahvia ja mennä suoraan nukkumaan. Uni tulee viimeistään muutamassa minuutissa. Olen ilmeisesti immuuni kofeiinille?

Toinen tulkinta piristää minua (ja se ei ole kahvi)
Mä oon (tuosta alusta) samaa mieltä, ainakin omalla kohdallani, aamukahvillakin on lähinnä psykologinen vaikutus sillä kofeiiniton kahvi ajaa saman asian:)

Jaa-a, eipä taida olla:D Toki elämä vois olla mukavampaa jos olis pannu, mä en varmuudella tiedä, sillä mulla ei ole pannua, pitäis ostaa kun pannukahvi on älyttömän hyvää...Parempaa kuin suodatinkahvi.
Kahvi on parhaimmillaan tulilla keittettynä nokipannukahvina. (y)
Sinun pitäisi joskus seurata jotakuta Epekin (tai minun) kaltaista retkelle luontoon.

ja varmuudella tiedän, että elämä on mukavampaa aina kun on pannu

Viimeksi muokattu:
r0s
Kahvi on parhaimmillaan tulilla keittettynä nokipannukahvina. (y)
Sinun pitäisi joskus seurata jotakuta Epekin (tai minun) kaltaista retkelle luontoon.

ja varmuudella tiedän, että elämä on mukavampaa aina kun on pannu

Sä unohdit kokonaan mut. -Palstan pannukahvimestarin!

Oon tänkin kesän aikana keitellyt kahvit useammin pannussa, joko avotulella tai kaasulla, kuin mitä keittimellä.

Omistan jopa neljä erilaista kahvipannua jotta joka tilanteeseen löytyy sopiva. :ROFLMAO: :oops:

• Tykkää
Reactions: Kais ja ruuttis
Itelläni oon huomannu,että jos erehdyn juomaan kahvia liian myöhään illalla,niin ei tuu uni helposti. Tuo kofeiinin vaikutus uneen on yksilöllistä ja siihen vaikuttavat myös se paljonko onko on kahvia ja muita kofeiinipitoisia tuotteita nauttinut.Eli kyllä toisia kahvi valvottaa ja huonontaa unta,toisia taas ei.
En sitten ole lukenut tarkemmin,että onko merkitystä kahvipaahdolla.

vierailija
Itelläni oon huomannu,että jos erehdyn juomaan kahvia liian myöhään illalla,niin ei tuu uni helposti. Tuo kofeiinin vaikutus uneen on yksilöllistä ja siihen vaikuttavat myös se paljonko onko on kahvia ja muita kofeiinipitoisia tuotteita nauttinut.Eli kyllä toisia kahvi valvottaa ja huonontaa unta,toisia taas ei.
En sitten ole lukenut tarkemmin,että onko merkitystä kahvipaahdolla.
Näin ikäihmisenä voin kertoa, että jos iltakahvi jää liian myöhäksi, esim 18 jälkeen, ei tule unentarvetta ja jos sen nauttii 17 aikaan, herää aamuviideltä kahvinkeittoon. Annostusten kans täytyy olla tarkka: ei kukkuroita mittoja, vaan aina se sama - laimenna sitä sitten luomutäysmaidolla tarpeen mukaan. Kaupasta saa halvalla niitä maitoja "laputettuna" ja liiasta maidosta voi tehdä itse viiliä - tein taas ja lisäsin siihen mantelijauhetta ja luomumaapähkinätahnaa - kyllä tuli hyvää:love:

• Tykkää
Reactions: Kais

Yhteistyössä