Heräsin voimakkaisiin kuukautiskipuihin. Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta mulla välillä kivut tulee ennen vuotoa ja nää on kyllä selkeitä kuukautiskipuja. Mulla siis pahat kivut aina kuukautisten aikana, joutuu myös kipulääkettä syömään paljon.
Oon surrut tätä nyt koko aamun. En ole antanut itseni paljoakaan toivoa että nyt ois tärpännyt, mutta tuo rintojen ja erityisesti nännien voimakas kipeys yllätti, koska sitä ollut jo 1,5 vko eikä todella ole ollut keksittyä vaan oikeasti sattunut ja olleet herkät. Mut vaikea sanoa mitä se on (yhä on kipeät).
Tuntuu kyllä että vaikeutuu kierto kierrolta nämä tunteet kun kuukautiset alkaneet tai alkamassa. Selvästi nyt raskaampi ja surullisempi olo kuin aiemmilla kerroilla. Myös jotenkin eka kertaa sellainen olo, että miten tätä kaikkea jaksaa jos vauvaa ei vaan kuulu ja joutuu hoitoihin asti menemään. Toki moni muukin sen joutuu jaksamaan. Kai se pitää vaan elää päivä kerrallaan ja hyväksyä että nyt ei vaan oo vielä tärpännyt meillä. Yk10 alkaa siis nyt. Toki se on vielä ihan normaali aika yrittää.
Mä olin myös toivonut ja suunnitellut että jos vuoden sisään tulisin raskaaksi niin voisin olla äitiyslomalla kun esikoisen aloittaa ekaluokan vuoden päästä. Tällöin pitäisi joulukuuhun mennessä tärpätä jos lasken oikein. Mut nyt on ollut myös pakko alkaa alustavasti miettiä plan b:tä jos tää ei toteudu.
Noh, joka tapauksessa, toivoa ei voi menettää.
Tsemppiä kaikille täällä myös tosi paljon!