Voi tätä mummo-parkaa, sisustussilmän puuttuminen tuli kalliiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 798
19 180
113
Olen kamala ja inhottava ihminen. En sais säälitellä tuota mummoa tai ivata. Mut surullinen tapaus...
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006184664.html

Ensin ostaa vanhoilla päivillään 600-neliöisen kansakoulun (lämmityskustannukset??), sit laittaa mitä kamalimmat sävy-yhdistelmät sinne ja iskee olkkariin ladon seinän.
Joo hei, tuo EI ole mikään villin lännen kuppila missä se on tehny elämäntyönsä. Semmoiseen voisikin ladon seinän laittaa rekvisiitaksi.

Se mihin se EI oo panostanu, niin ulkoverhoilun uusimiseen, antaisi heti siistin kuvan.
Eihän tuota kukaan uskalla ostaa.

Joo, tiedän, tuo mummo ei tartte mun sääliä tai säälittelyä.
Mut ois nyt sijoittanu ensin pariin sisustuslehteen, yht.15 euroa...

ENKÄ tarkoita etteikö sais olla persoonallinen maku. Mut jälleenmyyntiarvoa tuon mummon touhut ei nosta. Parempi kuin ei ois tehny tuolle mitään remppaa.

Eikä meidän huusholli ole kuin Avotakasta tai Dekosta.
Mut joku tolokku tuolla mummelilla...

• Tykkää
Reactions: Elena777
Eihän tuossa ole mitään mitä ei viikossa korjaisi, paitsi tuo jo mainittu lämmitys kylminä kuukausina.
Ulkoverhoilu? Tuo ladon seinä?

Tuosta taljastakin tulee mieleen että mummo selkeesti sisustanu sen baarin mukaan...

No yksikään noista sun luettelemista ”vioista” tuskin on syy siihen ettei mene kaupaksi, sijainti on se syy.

En ymmärrä miksi kuvitellaan seinäpintojen tms vaikuttavan ostopäätökseen kun maalilla ja tapetilla ne saadaan muutettua (ladon seinäkin lähtee ulos kantamalla )

• Tykkää
Reactions: Echo
Voi jessus mikä sisustus! Ladonseinärakennelma on järkyttävän ruma eli pitäisi purkaa. En todellakaan haluaisi keittiööni oransseja hyllyjä ja punaisia seiniä eli pitäisi purkaa.
Ostohinnan lisäksi siis valtavasti purkamista ja viemistä kaatopaikalle, mikä maksaa. Lisäksi tuollaisen talon ylläpitokustannukset ovat korkeat.
Sijainti jossain perähikiällä ei innosta.
Ei kiitos. En ihmettele, ettei ole mennyt kaupaksi.

• Tykkää
Ei kauheen pahassa kunnossa kuvan perusteella.
15ba40077c214119a27612b24985085e.jpg

Tämä kaipaa vähän remonttia ja maalia.
fb809dde9bad49909c06733653cecb59.jpg

• Tykkää
Reactions: Elena777
Äkkiäkös väärästä sisustuksesta tekee saunapuita. Ulkoverhoiluun uusi maali. Ladon seinää en katellu edes.
Ulkoverhoiluun uudet laudat. Siis joo, olisihan se vanhan laudoituksen säästäminen vanhan kunnioittamista, mut mä uusisin laudoituksen ja maalaisin nättien perinnevärien mukaan.

Mä oon joskus maalannu iankaikkisen vanhaa puutaloa ulkoapäin. Se uriintunut vanha lauta oikein imasee sen maalin rakosiinsa, lautojen päät repsottaa ja siitä ei vaan millään saa siistin näköistä.

Tämä mummon tapaus on vähän poikkeuksellinen koska kyseessä on kansakoulu ja kallis peruskorjaus. Persnettoa tulee. Mutta sitten samassa jutussa mainitaan Kauhavalla myynnissä olevat 30 000 euron omakotitalot. Ja sitä pitäisi nyt sitten kauhistella, että voi voi kun sillä omalla talolla ei ole arvoa ja koko elämäntyö menee hukkaan ja voi voi.

Kun laitetaan asiat oikeaan perspektiiviin. Se mummo tai pappa, joka sitä 30 000 euron taloa kaupittelee on ostanut sen itse 1970-luvulla nykyrahassa 10 000 eurolla. Siinä on asuttu 40-50 vuotta ja kasvatettu lapset ja eletty hyvää elämää. Ja nyt surkutellaan sitä, että siitä saa vain 30 000 euroa.

Näitä tarinoita kuulee jatkuvasti ja esitetään niin kuin se olisi joku oikeusmurha, ettei loppuun asutusta talosta saa isoja rahasummia. Sillä talolla on käyttöarvo eikä mitään muuta. Ja se käyttöarvo alkaa olla aika lailla kulutettu kun sen rakentamisesta on 50 vuotta aikaa. Perhe on asunut siinä halvalla vuosikymmeniä ja se on sen talon arvo. Jos sen nyt polttaa, niin ei siinä häviä rahaa, vaan edelleenkin on voitolla sen 50 vuoden asumisen takia.

• Tykkää
No oishan tossa duunia kun pitäis kiskoa kaikki koulu-aikaiset lastulevyt sun muut seiniltä. Ja purkaa se hirveä keittiö.

Mut sit näyttäiskin jo hyvältä. Lautalattia vielä esille. Ja ilmalämpöpumppuja kolme. Sit alkaiskin olla reilassa ja rahaa ois mennyt ehkä kolmisenkymmentä tonnia jos itse tekee kaiken ja sisustaa olemassaolevalla.

Ei paskempi. Mut ei oo rahaa.

Ulkoverhoiluun uudet laudat. Siis joo, olisihan se vanhan laudoituksen säästäminen vanhan kunnioittamista, mut mä uusisin laudoituksen ja maalaisin nättien perinnevärien mukaan.

Mä oon joskus maalannu iankaikkisen vanhaa puutaloa ulkoapäin. Se uriintunut vanha lauta oikein imasee sen maalin rakosiinsa, lautojen päät repsottaa ja siitä ei vaan millään saa siistin näköistä.

Miksi uudet laudat?

Eivät ne ihmeitä tee. Ja hirsirunko pärjäisi laudoittakin.

No yksikään noista sun luettelemista ”vioista” tuskin on syy siihen ettei mene kaupaksi, sijainti on se syy.

En ymmärrä miksi kuvitellaan seinäpintojen tms vaikuttavan ostopäätökseen kun maalilla ja tapetilla ne saadaan muutettua (ladon seinäkin lähtee ulos kantamalla )
Niino, sitkeä ja viisas ostaja tsekkaisi olennaiset eli hirsien kunnon, putkirempan tarpeen, lämmityssysteemin, salaojitukset sun muut joihin oikeesti menee rahaa.
Sit vois sisustaa ihan mielensä mukaan.

Mut kyl mä oon lukenu että stailaus nostaa arvoa ja innostaa romantikkoja ostamaan.

Voi jessus mikä sisustus! Ladonseinärakennelma on järkyttävän ruma eli pitäisi purkaa. En todellakaan haluaisi keittiööni oransseja hyllyjä ja punaisia seiniä eli pitäisi purkaa.
Ostohinnan lisäksi siis valtavasti purkamista ja viemistä kaatopaikalle, mikä maksaa. Lisäksi tuollaisen talon ylläpitokustannukset ovat korkeat.
Sijainti jossain perähikiällä ei innosta.
Ei kiitos. En ihmettele, ettei ole mennyt kaupaksi.
Tuo lato auttaa lämmityksessä takan kautta

Miksi uudet laudat?

Eivät ne ihmeitä tee. Ja hirsirunko pärjäisi laudoittakin.
Tuo on totta.

Mutta ikivanhasta laudasta (enkä puhunu nyt itsestäni :rolleyes:) kirjoitin just Päättömälle.

Tuo on totta.

Mutta ikivanhasta laudasta (enkä puhunu nyt itsestäni) kirjoitin just Päättömälle.

Mä jättäisin sen silti olemaan. Rapistukoot lisää. Sit se on jo ihan viehättävä jopa kun maali on melkis kokonaan kulunut. Rahat laittaisin tärkeimpiin kohteisiin ja sit joskus jos ois rahaa, maalaisin tai uusisin laudoituksen.

Olin nuorempana joskus töissä firmassa mikä maalasi vanhoja taloja. Putsaus eri keinoja käyttäen, vähän peittelyä ja maali päälle korkeapaineruiskulla, peittelyt pois ja viimeistely käsin.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Mä jättäisin sen silti olemaan. Rapistukoot lisää. Sit se on jo ihan viehättävä jopa kun maali on melkis kokonaan kulunut. Rahat laittaisin tärkeimpiin kohteisiin ja sit joskus jos ois rahaa, maalaisin tai uusisin laudoituksen.
No, sä näät sen viehättävänä, mä näkisin sen epäsiistinä. :ninja: Mulle siisteys on tärkeä juttu...siis että joka nurkka on kunnossa eikä repsota.

Olin nuorempana joskus töissä firmassa mikä maalasi vanhoja taloja. Putsaus eri keinoja käyttäen, vähän peittelyä ja maali päälle korkeapaineruiskulla, peittelyt pois ja viimeistely käsin.
Mutta ei kai lautojen päät repsottanu jo?

No, inttämiseksi menee mulla, mut nyt toivois tuolle mummelille jotain amerikkalaistyylistä tosi-tv -hyväntekeväisyysohjelmaa Hurja remontti tms. jossa joku Ty karjuis megafoniin, sit rempan jälkeen se talo paljastettais bussin takaa ilosta itkevälle omistajalleen...sit kaikki hokis ömeizinngg!

...vaikka kai tuo mummo kimpaantuis jos ois liian harmonisesti rempattu talo. :D
Ja 24 h jenkkirempat siis nyt on mitä on...

Yhteistyössä