Kuulostaa niin tutulta! Minä tekisin varmaan sen testin.Oonko ihan pöhkö jos haluan uittaa viimeisen ylijääneen ovulaatiotestin raskauden toivossa miksi aina pitää testata ennenkuin myöhässä.. eikö mulla ole mitään itsehillintää ?
Kuulostaa niin tutulta! Minä tekisin varmaan sen testin.Oonko ihan pöhkö jos haluan uittaa viimeisen ylijääneen ovulaatiotestin raskauden toivossa miksi aina pitää testata ennenkuin myöhässä.. eikö mulla ole mitään itsehillintää ?
Entäs kuinka monta päivää sulla kipuilee?Mulla ainakin kipuilee molemmat puolet. Plussakierrossa olin kirjoittanut flo'hon, että vasemmalla puolella enemmän nippaillut. Gynellä selvisi kuitenkin, että munasolu oli irronnut oikealta Tässä viimeisimmässä oviksessa oli molemmilla puolilla kipuja, mutta enemmän oikealle painottuen.
Mulla on monessa kierrossa ollut ihme nippailua ja kipuilua pitkin kiertoa, niin vähän vaikea sanoa. Mutta tässä kierrossa oli ovista edeltävänä päivänä kipuilua ja korventelua ja ovispäivänä suuremmat kivut. Oviksen jälkeisenä päivänä oli vähän kipuja vielä.Entäs kuinka monta päivää sulla kipuilee?
Oon käyttänyt ja tiedän aikalailla ovulaation ajan. Tallettelu jäi tältä kierrolla vähän huonoksi kun mies oli työmatkalla mutta nyt aion varmistaa testeillä kuitenkinPahoittelut! Ootko käyttänyt jo ovistestejä? Ne voisi olla ihan hyvä ottaa käyttöön jos oviksen ajankohdasta ei ole tietoa!
Mulla on kans PCO ja ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Mulla on kipuillut nyt yli viikon alavatsa. Kauan sulla on ollut? Voisin myös uskoa tuon kasvukivun, koska ei tällaisten kipujen kanssa ole aikaisemmistakaan kierroista plussaa. Uskon että metut ja terot koettaa kovasti kannustaa kroppaa toimimaan kuten kuuluu. Se on toki mukava huomata et jotain tapahtuu.Kukkasosuli, minulla kun on PCOn ja letrojen vuoksi ultrattu kiertoa nyt kuukausia, on ehkä selittynyt molemminpuolisen ovulaatiokivun syy. Oikeassa munasarjassa on voinut olla kolme n. 10mm follikkelia, kun taas ovulaatio tapahtuu vasemmasta munasarjasta 20mm follikkelista. Luomuna en tosin voi olla varma, ovuloinko lainkaan, mutta ainakin nyt hoitojen aikana ovulaatiokipu (tai oikeammin follikkelien kasvukipu, koska kipua on ollut ennen ovulaatiota, jota ei kivusta huolimatta välttämättä tapahdu) on ollut molemminpuolista.
Sain ovitrelle-pistoksen 16pv sitten, eka kierto jossa olen tuon pistoksen laittanut ja käyttänyt lugeja. Nyt on siis dpo14 tai 15. Eilen tuli pari tippaa kirkasta vuotoa ja tänään ruskeaa, vaikutti että limakalvon palasia sisältävää. Teen raskaustestin huomenna, mutta veikkaan että tänään alkaa kunnon vuoto. Siinä tapauksessa liityn painonpudottajien joukkoon, kesäkiloja on kertynyt tännekin. Pidämme elokuussa tauon hoidoista, koska olemme yhteensä kaksi viikkoa erillään lomamatkoilla. Syyskuuhun mennessä pitäisi pystyä muutama kilo karistamaan.
Okei. Mulla on siis kipua ollut alavatsassa, sit kohdun kohdalla ja munasarjojen kohdalla. Eniten kuitenki alavatsassa ja nyt yli viikon verran. Eilen taisi olla kovimmat kivut. Vähä jännittää miten täs käyMulla on monessa kierrossa ollut ihme nippailua ja kipuilua pitkin kiertoa, niin vähän vaikea sanoa. Mutta tässä kierrossa oli ovista edeltävänä päivänä kipuilua ja korventelua ja ovispäivänä suuremmat kivut. Oviksen jälkeisenä päivänä oli vähän kipuja vielä.
Mulla on tuota molemminpuolista kipua ollut nyt hoitojen aikana kolmisen päivää, toispuoleista on ollut joskus aiemmin. Ja siis hoitojenkin aikana on ultrattu yhdessä kierrossa 2+2 follikkelia (molemmilla puolilla 2), jotka ovat olleet parhaimmillaan n. 12-13mm eli eivät kypsyneet silloisella annostuksella tarpeeksi. Ihmeen nopeasti tuo annostus saatiin viilattua, pari kiertoa siihen vaan meni. Jos nyt siis sama annos tepsii mahdollisessa seuraavassa kierrossakin. Ja irrotushan tehtiin nyt ovitrellella, eli ei ole tietoa olisiko se itsestään lähtenyt liikkeelle. Sinänsä koemateriaalia kyllä löytyy, kun mulla on ultrattu (ennen hoitojen aloitusta) lähes 50 rakkulaa, tasaisesti n. 25 molemmilla puolilla.Mulla on kans PCO ja ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Mulla on kipuillut nyt yli viikon alavatsa. Kauan sulla on ollut? Voisin myös uskoa tuon kasvukivun, koska ei tällaisten kipujen kanssa ole aikaisemmistakaan kierroista plussaa. Uskon että metut ja terot koettaa kovasti kannustaa kroppaa toimimaan kuten kuuluu. Se on toki mukava huomata et jotain tapahtuu.
Juu. Mä en osaa sanoa omasta tilanteestani mitään noin tarkkaa, kun vielä ei olla tutkittu tarkemmin tai kokeiltu muita keinoja kun ei ole vuotta tullut täyteen, eikä olla käyty yksityiselläMulla on tuota molemminpuolista kipua ollut nyt hoitojen aikana kolmisen päivää, toispuoleista on ollut joskus aiemmin. Ja siis hoitojenkin aikana on ultrattu yhdessä kierrossa 2+2 follikkelia (molemmilla puolilla 2), jotka ovat olleet parhaimmillaan n. 12-13mm eli eivät kypsyneet silloisella annostuksella tarpeeksi. Ihmeen nopeasti tuo annostus saatiin viilattua, pari kiertoa siihen vaan meni. Jos nyt siis sama annos tepsii mahdollisessa seuraavassa kierrossakin. Ja irrotushan tehtiin nyt ovitrellella, eli ei ole tietoa olisiko se itsestään lähtenyt liikkeelle. Sinänsä koemateriaalia kyllä löytyy, kun mulla on ultrattu (ennen hoitojen aloitusta) lähes 50 rakkulaa, tasaisesti n. 25 molemmilla puolilla.
Mulla samaa ongelmaaOon epäluuloinen kaikkea syötävää kohtaan tällä hetkellä, varsinkin jos on maitotuote!
Ensi kuun alussa saadaan varata aikaa tutkimuksiin. Sitten taas opin kaikkea uutta. Toistaalta toki tässäkin kierrossa on vielä toivoa. Silloin kun mua ultrattiin ja todettiin PCO, sitä ei siinä kohtaa osannut kysyä mitään tarkemmin. Eikä edelliselläkään lääkärikäynnillä, kun kirjoitettiin vain lisää teroja. Kyllä tässä toivottavasti kohta alkaa sitten tapahtua. Onneksi syksy tuo kaikkea muutakin ajateltavaa. Tsemppiä myös sinne!@KukkaSosuli Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin joissa tuota tietoa saa lisää, olen ainakin itse kokenut että tieto ei lisää tuskaa
Täällä päässä raskaustestin negatiivinen tulos sai tekemään jonkinlaisen treenisuunnitelman painonpudotuksen varalle. Ilmeisesti lugesteroni nyt viivyttää vuodon alkamista, kuuri loppui perjantaihin. Lääkäri sanoi että kuukautiset alkavat jo ennen viikonloppua jos en ole raskaana, mutta olisihan se pitänyt tietää että kroppani ei toimi normaalilla kaavalla.