Menee hermo Meghaniin (ja muihin rajojenrikkoja-feministeihin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli väännät mulle jotain mitä sanoin jo. Noniiin, kivaa olla samaa mieltä. Ainakin osittain. Jos uudesta paikasta on oppinut jotain, niin siitä on oppinut. Mikäpä sellainen, joka ei ole käynyt missään, on sitä arvostelemaan, mitä se toinen on oppinut tai ei ole:ROFLMAO:
En silti väittäisi, että ikänsä paikallaan pysyvät ovat automaattisesti fiksumpia.
En ole tuollaista väittänyt.
Ja jotenkin veikkaan tekstisi perusteella, että olen kerennyt käymään ja elämään reilusti useammissa maissa maissa kuin sinä, joten tiedän paremmin, mistä puhun.

Ei se maailmalla käynti ole mikään ihmelääke. Monet reissaavat ympäri maapallon, ja silti pysyvät tyhminä ja yksinkertaisina. Toiset eivät ehkä koskaan ole poistuneet kotimaastaan, ja saattavat ymmärtää maailmaa ja sen lainalaisuuksia huomattavasti paremmin. Toki matkustelu ja erilaisissa ympäristöissä eläminen monia hiukan muuttaa, mutta yleensä vain hetkeksi.

Mutta sinänstä tuo on tuttu ilmiö jo lukio- ja opiskeluajoilta: Osa vaihtari/harjoitteluvuoden viettäneistä kuvitteli, että nyt kun on "nähty maailmaa", niin ollaan ihan eri levelillä kuin muut. Jotenkin näistä tämän ketjun kirjoituksista paistaa sama naivi asenne läpi: "että kun minä sentään olen enkuissa asunut ja tunnen sikäläiset tavat ja tavattomuudet, niin olen maailmanluokan tietäjä ja ymmärrän eri kulttuureja ja ihmisyyttä niiiiiin paljon paremmin".
Niin tai ne reppu selässä reissaavat Momondo-hörhöt on naiiveimpia maa hanmuuton suhteen. Paikalliset kun yleensä hymyilevät turisteille ja ovat ystävällisiä, ja sen kulttuurin ideologiset & perheiden ongelmat ei näy ulospäin.

Joku ihana marokkolainen rantamies, joka ei kerro että kotona on vaimo ja 5 lasta, voisi olla Suomeen muutettuaan vaimonhakkaaja-naistenahdistelija.

• Tykkää
Reactions: päätön
En ole tuollaista väittänyt.
Ja jotenkin veikkaan tekstisi perusteella, että olen kerennyt käymään ja elämään reilusti useammissa maissa maissa kuin sinä, joten tiedän paremmin, mistä puhun.
Eli mitä. Ensin sanot, että ne ihmiset on inottavia tjn, jotka on asuneet muualla, ja sitten intoilevat sillä.
Seuraavaksi sanot, että tiedät paremmin, koska olet asunut useammissa paikoissa kuin minä. En oikein seuraa logikkaasi, ellet sitten tarkoittanut olla itse-sarkastinen.
Jos arvaat ikäni 5- vuoden tarkkuudella ja paikkojen määrän, missä olen asunut 5 paikan toleranssilla, niin tarjoan palstakahvit.:coffee:

Kaks viimeistä kappaletta todisti, että et näe kehitystä pitkällä aikavälillä. Näet vain tämän hetken ja ne tunteisiinvetoavat kuvat Välimereltä.
Kuule, jos ne ihmiset päästettäis tänne, niin se ois miljoonien ihmisten sekasorto, länsimaisuuden kuolema. Se ois isompi kuolema kuin ne vauvat Välimerellä.

Kysyn tämän sulta:haluatko tästä esim. toisen Algerian? Somalian?

Se on niin he*evetin helppo puhua vielä vähän aikaa, kun suomalaisten määrä on isompi kuin ma mujen. Suomalainen yhteiskunta ja arvopohja suojaa vähän aikaa, mutta ei enää kauaa. Mutta ne tulijat lisääntyy ihan eri vauhtia kuin suomalaiset.
En voi muuta kuin kurtistaa kulmiani ja hymähtää.
https://www.tilastokeskus.fi/tup/maahanmuutto/maahanmuuttajat-vaestossa/ulkomaan-kansalaiset.html

Algerialaiset nyt ei mahdu edes tilastoon, Somalialaisia on tilaston mukaan 6500. Ruotsalaisia ja thaimaalaisiakin on enemmän.

"Ulkomaan kansalaisten osuus oli vuoden lopussa 4,7 prosenttia koko väestöstä."

Että en olisi vielä lopettamassa suomalaisuutta.

Näillä ruikonperän hihhulipersuilla jotka eivät ole koskaan missään käyneet ei yleensä ole faktoihin perustuvaa näkemystä Suomesta, sen tilasta tai maailmasta. Se on vain sitä että näin nämä koetaan ja pelätään/odotetaan varmaan jotain raamatun profetioiden toteutumista. Järkyttävän nurkkakuntaisia muuleja, onneksi enimmäkseen näihin törmää vain keskustelupalstoilla, harva nimittäin uskaltaa irl näyttää olevansa yhtä rasistinen, foobinen ja tyhmä.

https://www.tilastokeskus.fi/tup/maahanmuutto/maahanmuuttajat-vaestossa/ulkomaan-kansalaiset.html

Algerialaiset nyt ei mahdu edes tilastoon, Somalialaisia on tilaston mukaan 6500. Ruotsalaisia ja thaimaalaisiakin on enemmän.

Vilkasepas seuraavaksi ma mujen rikostilastoja ja kurtistele sen jälkeen vaikka pyllyäs... :whistle:

Kaksi kysymystä keskustelun selkeyttämiseksi:

1.) Jätätkö tarkoituksella huomioimatta kansalaisuuden saaneet vai oliko kyseessä lapsus?

2.) Kun Echo otti esiin suomalaisen yhteiskunnan ja arvopohjan, onko mielestäsi syytä olettaa kansalaisuuden saaneiden vaikutuksen näiden muutokseen olevan pienemmän kuin ulkomaan kansalaisten?

Näillä ruikonperän hihhulipersuilla jotka eivät ole koskaan missään käyneet ei yleensä ole faktoihin perustuvaa näkemystä Suomesta, sen tilasta tai maailmasta. Se on vain sitä että näin nämä koetaan ja pelätään/odotetaan varmaan jotain raamatun profetioiden toteutumista. Järkyttävän nurkkakuntaisia muuleja, onneksi enimmäkseen näihin törmää vain keskustelupalstoilla, harva nimittäin uskaltaa irl näyttää olevansa yhtä rasistinen, foobinen ja tyhmä.
Suomen tila? Itse Suomen, ilman maa han muuttajia:hyvä, maailman parhaimpia maita. Vielä vähän aikaa.

Yleensä tarvitaan semmoinen 2-3 vuotta ulkomailla, jotta oikeasti tietää onko siellä paremmin asiat kuin Suomessa. Joo, jotkut jää pysyvästi ulkomaille, mutta moni palaa takaisin, kun huomaa miten toimiva yhteiskunta täällä on.

Sitä vaan ei jossain matkailualan tuomissa mielikuvissa mainosteta.

Kaksi kysymystä keskustelun selkeyttämiseksi:

1.) Jätätkö tarkoituksella huomioimatta kansalaisuuden saaneet vai oliko kyseessä lapsus?

2.) Kun Echo otti esiin suomalaisen yhteiskunnan ja arvopohjan, onko mielestäsi syytä olettaa kansalaisuuden saaneiden vaikutuksen näiden muutokseen olevan pienemmän kuin ulkomaan kansalaisten?
Linkin takaa löytyy kaikki ja uskon, että ihmiset osaa sen avata. Rajakeille tiedoksi, klikkaa sitä sinistä kohtaa.

Kysymyksesi on todella outo.

Suomen tila? Itse Suomen, ilman maa han muuttajia:hyvä, maailman parhaimpia maita. Vielä vähän aikaa.

Yleensä tarvitaan semmoinen 2-3 vuotta ulkomailla, jotta oikeasti tietää onko siellä paremmin asiat kuin Suomessa. Joo, jotkut jää pysyvästi ulkomaille, mutta moni palaa takaisin, kun huomaa miten toimiva yhteiskunta täällä on.

Sitä vaan ei jossain matkailualan tuomissa mielikuvissa mainosteta.
Ulkomaan kansalaisia Suomessa jotain n. 258 000 vuonna 2018.
Ulkomaalaistaustaisten määrä taas (vuonna 2017) 385 000.
Ensimmäisen polven ulkomaalaistaustaisia oli 321 494 (84 %) ja toisen polven 62 629 (16 %).
Eli jotain 130- 150 tuhatta ulkomaan kansalaista, joilla ei ole kansalaisuutta.
https://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/maahanmuuttajat-vaestossa/ulkomaalaistaustaiset.html
Näissä tilastoissa näkyy myös Venäläiset, virolaiset , ruotsalaiset yms. Mutta tilastosta voi klikata auki eri kansallisuudet ja nähdä luvut. Esim irakilaisia on joku 19 000.

Niistä sitten näitä palstalla hehkutettuja rikoksia tekee Helsingissä n. 1000 tyyppiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d

https://www.stat.fi/til/rpk/2017/13/rpk_2017_13_2018-05-08_fi.pdf (sivu 16 ja kaikki rikokset s.22. Huom. Epäiltyjä, ei tehneitä.)

Onpa hauskaa leikkiä tilastoilla ja suhteuttaa ne lukuihin.

Missä ne rikokset muka tuolla sivulla on?
Viesti varmaan katosi katkoksen aikana. Näytti siltä, että oli tullut, mutta ei mennyt perille asti. Mutta huomasin, että olit jo kommentoinut tuohon uudelleen laittamani tilastojen alle ja sitten poistit viestin RIKOStilastot. Taisit nyt käydä tilastot läpi ja tartut siihen ainoaan virheeseen, minkä löydät?

Mutta jos haluat sitä älykkyyttäsi ja paremmuuttasi nyt näyttää, niin käy tilastoja läpi.

Viesti varmaan katosi katkoksen aikana. Näytti siltä, että oli tullut, mutta ei mennyt perille asti. Mutta huomasin, että olit jo kommentoinut tuohon uudelleen laittamani tilastojen alle ja sitten poistit viestin RIKOStilastot. Taisit nyt käydä tilastot läpi ja tartut siihen ainoaan virheeseen, minkä löydät?

Mutta jos haluat sitä älykkyyttäsi ja paremmuuttasi nyt näyttää, niin käy tilastoja läpi.
Siis mä en tajua, putosin kärryiltä. Tässä ketjussa puhutaan, tai pitäis puhua Meghanista. Mut kuitenki, tällä ja viime sivulla on joku lätkässy tilaston tilastoa ulkomaalaistaustaisista/ulkomaan kansalaisista, ja sit niissä on kuulemma rikostilastot, mut en sit kuitenkaan löydä niitä.

Sit mussutetaan jotain täysin asiaankuulumatonta paskaa "olet niin erinomainen."

MIT VIT...?

Siis mä en tajua, putosin kärryiltä. Tässä ketjussa puhutaan, tai pitäis puhua Meghanista. Mut kuitenki, tällä ja viime sivulla on joku lätkässy tilaston tilastoa ulkomaalaistaustaisista/ulkomaan kansalaisista, ja sit niissä on kuulemma rikostilastot, mut en sit kuitenkaan löydä niitä.

Sit mussutetaan jotain täysin asiaankuulumatonta paskaa "olet niin erinomainen."

MIT VIT...?
Älä ailoita sellaista, mitä et kestä.

No mä olen rehellisesti sitä mieltä että vaikka nykyaikana hoidetaan jotkut asiat paremmin kuin ennen, niin isossa mittakaavassa asiat on niiden vääränlaisen hoitamisen takia menossa päin p*rsettä. Se on iso huoli, koska mä oon eläny lähes täydellisessä maailmassa (80-ja 90-lukujen Suomi) ja mulla on hyvä vertailukohta.

Okei. Kehun itseäni nyt, suo anteeksi: olen kaukonäköinen, näen asioiden kehityksen usein monien vuosien päähän ja jälkikäteen olen saanut huomata olevani oikeassa (on täällä palstalla moni muukin, sori jos oot eksynyt väärälle palstalle eli epäluuloisten persu-fossiilien sekaan).

Suuri osa nykyihmisistä ei ole kaukonäköisiä, varsinkaan Meghanit, Ohisalot, Li Anderssonit ja muut samasta muotista veistetyt trendihöttömuijat.

Jos Meghan halutaan liittää ulkomaalais-tai rotukysymykseen, niin kyllä se mulle käy. Meghan on huonoa mainosta suvakkien aatteille. :sneaky:

Älä ailoita sellaista, mitä et kestä.
Puhuinko tuossa tokassa lainauksessasi ma muista? En.

Kyllä ma mut on yks niistä ongelmista. Muita ongelmia on
-liiallisen humanismin kasvu, uhriudutaan kaikesta ja itketään joka asiasta
->maalaisjärjen menetys
-Minä-ajattelu, koska minä eikä muut (Meghan)
-feministien vouhotus joka on maailman tasa-arvoisimpaan kuuluvassa maassa enää pikku detaljeista vääntöä, vaikka hommia ois enemmän 3.maissa (Meghan)
-seksistinen kulttuuri ja varsinkin lasten ja nuorten altistaminen sille
-somen liikakäyttö, varsinkin lapsilla ja nuorilla
-auktoriteettien uhmaaminen, ylirentous (Meghan)
->varsinkin kouluissa, koulurauhan menetys
-Ilmiöoppiminen kouluissa -> p*rseestä.
-Globalisaatio, Kiina-ilmiö, suomalaisten tuotteiden väheksyntä jne.

->maalaisjärjen menetys
-feministien vouhotus joka on maailman tasa-arvoisimpaan kuuluvassa maassa enää pikku detaljeista vääntöä, vaikka hommia ois enemmän 3.maissa (Meghan)
-some, varsinkin lapsilla ja nuorilla
Olet niin pihalla, että huhhuijaa. No, toivon, että silmäsi avautuu tai elät onnellisena (vaikka tuskailetkin niin kauheasti näistä) omassa pikku kuplassasi, etkä puhu näistä asioista irl.

->maalaisjärjen menetys
-somen liikakäyttö, varsinkin lapsilla ja nuorilla

Kylläpä Echon pikku päässä on vilkas mielikuvitus. Saanut Meghanista syyllisen välikappaleen sille että maailma on menossa päin p....ttä (Siis Echon mielestä). ei voi kuin ääneen nauraa

Jos Meghan halutaan liittää ulkomaalais-tai rotukysymykseen, niin kyllä se mulle käy. Meghan on huonoa mainosta suvakkien aatteille. :sneaky:

Itsehän olet avoimen rasistinen ja ilmaiset inhoasi värillisiä ihmisiä kohtaan. Ilmeisesti sillä ei ole sinulle väliä onko afroamerikkalainen vai afrikkalainen. Viimeistä en ymmärrä, millä tavalla huonoa mainosta kenellekään? Taidat olla jossain määrin myös harhainen sen suhteen mikä yhden ihmisen merkitys on, hän on vain yhden tunnetun miehen vaimo, miehen joka tekee jotain hyväntekeväisyyttä ja heiluttelee kättä jossain tapahtumissa muutaman kerran vuodessa.

Olet niin pihalla, että huhhuijaa. No, toivon, että silmäsi avautuu tai elät onnellisena (vaikka tuskailetkin niin kauheasti näistä) omassa pikku kuplassasi, etkä puhu näistä asioista irl.
Sä taas et edes viitsi kommentoida ja perustella kommenttejasi oikeasti noista, vaan länkytät omaa tyhjää länkyttämistäsi.

Kylläpä Echon pikku päässä on vilkas mielikuvitus. Saanut Meghanista syyllisen välikappaleen sille että maailma on menossa päin p....ttä (Siis Echon mielestä). ei voi kuin ääneen nauraa
Oletko tyh mä, vai etkö osaa lukea? Otinko Meghanin joka kohdassa esimerkkitapaukseksi?

Harmaat on kyllä niin ty perää porukkaa usein, sisälukutaito puuttuu täysin.

Itsehän olet avoimen rasistinen ja ilmaiset inhoasi värillisiä ihmisiä kohtaan. Ilmeisesti sillä ei ole sinulle väliä onko afroamerikkalainen vai afrikkalainen. Viimeistä en ymmärrä, millä tavalla huonoa mainosta kenellekään? Taidat olla jossain määrin myös harhainen sen suhteen mikä yhden ihmisen merkitys on, hän on vain yhden tunnetun miehen vaimo, miehen joka tekee jotain hyväntekeväisyyttä ja heiluttelee kättä jossain tapahtumissa muutaman kerran vuodessa.
Heiluttelee kättä? Jos sä meet Alepan eteen heiluttelemaan kättä ja sit näytetään sun ja Meghanin kuvia jollekin vaikka norjalaiselle, niin kumpikohan tunnistetaan kuvasta?

Yhteistyössä