Menee hermo Meghaniin (ja muihin rajojenrikkoja-feministeihin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatka vaan itse lässytystäsi kun koet ilm.olevasi niin erinomaisen huumorintajuinen ja merkittävä palstapersoona että luulet että täällä odotellaan mielipidettäsi milloin mihinkin asiaan, NOT. Onnekseni tiedän että osa briteistä myös rakastaa kuninkaallisiaan (siksi niitä riittää sinne tienvarsillekin, tosin osa taitaa olla turisteja) js sinunkaltaistesi negatiiviset kaikesta länkyttävät ovat vähemmistössä, briteillä on sentään huumorintajua ja tilannetajua. Keltainen lehdistö toki yrittää repiä otsikoita ja rahaa milloin mistäkin, mutta eipä se hetkauta juuri ketään, mutta täällähän ECHO ärsyyntyy :ROFLMAO:
Täh? Mitä mun huumorintaju tai huumorintajuttomuus tähän liittyy? o_O Ja kerro, milloin ja missä olen pitänyt itseäni erinomaisena - annahan esimerkkejä? Räväkäksi, rääväsuuksi ja kärsimättömäksi olen täällä itseäni nimittänyt.

Tääkin ketju on mun mielipide, samanlaisia ketjuja on vauva av täynnä. Siellä valitetaan myös ja hyvä niin, koska johonkinhan pitää ihmisen voida purkautua, kaikki asiat ei ole IRL parhaita siihen.
Meetkö sinne syyttämään niitä erinomaisuudesta?

Täh? Mitä mun huumorintaju tai huumorintajuttomuus tähän liittyy? o_O Ja kerro, milloin ja missä olen pitänyt itseäni erinomaisena - annahan esimerkkejä? Räväkäksi, rääväsuuksi ja kärsimättömäksi olen täällä itseäni nimittänyt.

Tääkin ketju on mun mielipide, samanlaisia ketjuja on vauva av täynnä. Siellä valitetaan myös ja hyvä niin, koska johonkinhan pitää ihmisen voida purkautua, kaikki asiat ei ole IRL parhaita siihen.
Meetkö sinne syyttämään niitä erinomaisuudesta?

Olet vain vuosien aikana osoittanut äärimmäisen vastenmieliseksi pätijäksi, esimerkkejä löytyy paljonkin, erityisesti uskonto/politiikka tai niitä sivuavista aiheista. Ilmeisesti oma käsityksesi siitä, millaisen kuvan annat täällä itsestäsi, on tyystin erilainen kuin se mille se näyttäytyy. Ota välillä pää pois p*rseestä ja laajenna katsontakantoja, tai muuta vaikka ulkomaille sieltä peräreiän osasta Suomea missä nyt satutkaan bunkkaamaan, se opettaa eniten.

Olet vain vuosien aikana osoittanut äärimmäisen vastenmieliseksi pätijäksi, esimerkkejä löytyy paljonkin, erityisesti uskonto/politiikka tai niitä sivuavista aiheista. Ilmeisesti oma käsityksesi siitä, millaisen kuvan annat täällä itsestäsi, on tyystin erilainen kuin se mille se näyttäytyy. Ota välillä pää pois p*rseestä ja laajenna katsontakantoja, tai muuta vaikka ulkomaille sieltä peräreiän osasta Suomea missä nyt satutkaan bunkkaamaan, se opettaa eniten.
No mä olen rehellisesti sitä mieltä että vaikka nykyaikana hoidetaan jotkut asiat paremmin kuin ennen, niin isossa mittakaavassa asiat on niiden vääränlaisen hoitamisen takia menossa päin p*rsettä. Se on iso huoli, koska mä oon eläny lähes täydellisessä maailmassa (80-ja 90-lukujen Suomi) ja mulla on hyvä vertailukohta.

Okei. Kehun itseäni nyt, suo anteeksi: olen kaukonäköinen, näen asioiden kehityksen usein monien vuosien päähän ja jälkikäteen olen saanut huomata olevani oikeassa (on täällä palstalla moni muukin, sori jos oot eksynyt väärälle palstalle eli epäluuloisten persu-fossiilien sekaan).

Suuri osa nykyihmisistä ei ole kaukonäköisiä, varsinkaan Meghanit, Ohisalot, Li Anderssonit ja muut samasta muotista veistetyt trendihöttömuijat.

Periaatteessa samaa mieltä. Saa olla yhdellä paikkakunnalla ikänsä asunut juntti, jos pysyy hiljaa. Mutta näitä löytyy niin paljon, että eipäs se loppujenlopuksi auta. Ja näitä löytyy ulkomailtakin.

Pitäisi laittaa jokainen ihminen peruskoulssa jo pari kertaa tutustumaan "suureen maailmaan"

No mä olen rehellisesti sitä mieltä että vaikka nykyaikana hoidetaan jotkut asiat paremmin kuin ennen, niin isossa mittakaavassa asiat on niiden vääränlaisen hoitamisen takia menossa päin p*rsettä. Se on iso huoli, koska mä oon eläny lähes täydellisessä maailmassa (80-ja 90-lukujen Suomi) ja mulla on hyvä vertailukohta.

Okei. Kehun itseäni nyt, suo anteeksi: olen kaukonäköinen, näen asioiden kehityksen usein monien vuosien päähän ja jälkikäteen olen saanut huomata olevani oikeassa (on täällä palstalla moni muukin, sori jos oot eksynyt väärälle palstalle eli epäluuloisten persu-fossiilien sekaan).

Suuri osa nykyihmisistä ei ole kaukonäköisiä, varsinkaan Meghanit, Ohisalot, Li Anderssonit ja muut samasta muotista veistetyt trendihöttömuijat.
Juh, 80- luvulla kaikki oli kuin linnunmaitoa ja silleen. Ja jos ei ollut, niin siitä ei puhuttu. Hahaa.

Jos sanot silmät sinisinä, että olet nähnyt persuna kehityksen kulun "ja muut ei" niin ota se pää pois sieltä, mihin päivä ei paista. Ensinnäkään en tunne ketään "suvkin" stereotypiaa, mitä täällä maalaillaan, mitä ne on. Ei sellaisia ole. Kukaan "suvkki" ei tahdo väkivaltaa ja kaikkea sitä, mikä täältä sensuroidaan alta viiden minuutin.Aina löytyy joku yksi hullu, katsokaa vaikka peiliin.

Ja ei te ette ole mitään kapinallisia toisinajattelijoita, vaan ihmisiä, jotka antaa toisten hukkua Välimereen. Uisitko siellä nyt? Minä en.

Meghan ei selvästikään ymmärrä omaa asemaansa hovin jäsenenä. Hovin jäsenen ainoa tehtävä on tukea hallitsijaa ja kruununperillisiä. Ei keikistellä seurapiireissä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Meghan ei selvästikään ymmärrä omaa asemaansa hovin jäsenenä. Hovin jäsenen ainoa tehtävä on tukea hallitsijaa ja kruununperillisiä. Ei keikistellä seurapiireissä.
Niin...tai kai sitä seurapiireissäkin saa monarkit olla, mutta pitää muistaa oma asemansa, eli on elettävä hovin sääntöjen mukaan.

Ja siinäkin on vapautta, ei kaikki vapaus tarkoita epäsopivaa käytöstä.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Jostain syystä alkoi naurattaa tämän/näiden kylähullujen avautuminen ap:lle. Ensin tuli vähän Syvä joki -fiilis, mutta sitten kun vedettiin persukortti esiin, niin :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Pää punaisena näppäimistönsä takana riehuvat suvakit ovat omalla tavallaan hellyttäviä. Ei se ole helppoa kun pitää yksin huolehtia koko maailman ongelmista. :X3:

Juh, 80- luvulla kaikki oli kuin linnunmaitoa ja silleen. Ja jos ei ollut, niin siitä ei puhuttu. Hahaa.

Jos sanot silmät sinisinä, että olet nähnyt persuna kehityksen kulun "ja muut ei" niin ota se pää pois sieltä, mihin päivä ei paista. Ensinnäkään en tunne ketään "suvkin" stereotypiaa, mitä täällä maalaillaan, mitä ne on. Ei sellaisia ole. Kukaan "suvkki" ei tahdo väkivaltaa ja kaikkea sitä, mikä täältä sensuroidaan alta viiden minuutin.Aina löytyy joku yksi hullu, katsokaa vaikka peiliin.

Ja ei te ette ole mitään kapinallisia toisinajattelijoita, vaan ihmisiä, jotka antaa toisten hukkua Välimereen. Uisitko siellä nyt? Minä en.
Kaks viimeistä kappaletta todisti, että et näe kehitystä pitkällä aikavälillä. Näet vain tämän hetken ja ne tunteisiinvetoavat kuvat Välimereltä.
Kuule, jos ne ihmiset päästettäis tänne, niin se ois miljoonien ihmisten sekasorto, länsimaisuuden kuolema. Se ois isompi kuolema kuin ne vauvat Välimerellä.

Kysyn tämän sulta:haluatko tästä esim. toisen Algerian? Somalian?

Se on niin he*evetin helppo puhua vielä vähän aikaa, kun suomalaisten määrä on isompi kuin ma mujen. Suomalainen yhteiskunta ja arvopohja suojaa vähän aikaa, mutta ei enää kauaa. Mutta ne tulijat lisääntyy ihan eri vauhtia kuin suomalaiset.

Kyllä siitä on "Mekku" tarkka, että huusholli on viimesen päälle rempattu ja ties mitä %^@&#£@ vegaanimaalia löytyy seinistä, vaikka se ökykallis remontti oli julkisella rahalla teetetty.

Jaksaa naisten puolesta vouhottaa koska se on niin trendikästä - painuis Intiaan ja Afganistaniin missä oikeesti on työsarkaa feminismin osalta.

On tarkka että ystävistä löytyy just Clooneyt, mutta omaa perhettään ei noteeraa (ymmärrän koska ne on omituisia ja hyötyjiä, mut kyllä nyt perhejuhliin ne pitäis päästää).

Mutta sitten kun pitäisi rahojen vastineeksi kunnioittaa rahojen antajien, eli kansan eri perinteitä, niin eukko ja aivopesemänsä Harry (joka ennen oli kiva) viis veisaa niistä.
Ensin ristiäiset meinasi olla täysin salassa, mikä sopisi omilla rahoillaan toimeentulevalle, mutta kappas kun kansan rahoittama monarkia ON julkista. Kansalla on oikeus nähdä se WT-nimellä paiskattu Archie. Sit vaivoin laitettiin yhteiskuvat nähtäväksi.

No nyt se viiden pennin pös*lö oli Wimbledonissa FARKUISSA.
Ensin haluaa olla incognito, mut menee Wimbledoniin farkuissa. Tietysti kaikki ihmettelevät kuka farkkujuntti tänne nyt pelmahti.
Kyllä sillä tekee tiukkaa muiden kunnioittaminen. :mad:

Herttuatar Meghan rikkoi räikeästi etikettiä Wimbledonissa, työntekijä harmittelee: "Hän oli painajainen"
Tänään klo 13:09
Herttuatar Meghan teki yllätysvierailun Wimbledoniin torstaina.

Katso video

Herttuatar Meghan ja prinssi Harry ovat olleet yhdessä vuodesta 2016.
Herttuatar Meghan kannusti Wimbledonissa pelaavaa ystäväänsä Serena Williamsiatorstaina. Etikettiasiantuntijoiden mukaan herttuatar Meghan ei miettinyt vierailuaan kunnolla, sillä herttuatar rikkoi asullaan räikeästi vaateohjeistusta. Herttuatar Meghan istui yleisössä farkuissa, topissa ja jakussa.Silti hän halusi istua VIP-aitiossa, vaikka aitiota koskevat tavallista yleisöä tarkemmat pukusäädökset.

9eeedec4e61f0baa8bf11c45f1d9caaeef67cd93b79805f109cff89888761de1.jpg

Herttuatar Meghan ei kunnioittanut tilaisuuden pukukoodia. ZUMAWIRE/MVPHOTOS
Sussexin herttuatar Meghan istui VIP-alueella.The Timesin haastattelemien työntekijöiden mukaan herttuatar Meghanille oli vaikea löytää istumapaikkaa, sillä asu ei soveltunut hänelle valitulle paikalle. Myös kielto herttuatar Meghanin valokuvaamisesta aiheutti huolta istumapaikkaa valitessa.

– Se oli painajaista ja hän oli painajainen, tennistapahtumassa vuosikymmeniä työskennellyt työntekijä kertoo The Timesille.

8cd84a20377c14162643c852ef15d5461211fc96f5bafbb8066eab900556c9af.jpg

Herttuatar Meghanin seuralaiset olivat pukeutuneet pukukoodin mukaisiin vaatteisiin. Brittilehtien mukaan herttuatar Meghan istui katsomossa opiskelukavereittensa kanssa. Katsomo tyhjennettiin useammalta riviltä, että herttuatar sai kaipaamaansa yksityisyyttä. ZUMAWIRE/MVPHOTOS
Farkkujen sijaan katsojilta odotetaan siistiä pukeutumista. Erityisesti VIP-aluetta koskevat tietyt pukeutumissäännöt, joita on kohteliasta noudattaa.

– Hän halusi tulla tunnistamattomana, mutta siitä tuli ongelmia. Häntä ei voinut istuttaa kuninkaalliseen katsomoon farkkujen takia.Silläkään ei oikeastaan ollut väliä, sillä hän halusi vain katsella Serenan pelaamista, paikalta kerrotaan.

5126f44039365ac2fd6b289ddb19d5902720a11487f50b45f39114a5ed5a7fae.jpg

Herttuatar Meghan on virallisesti edelleen äitiyslomalla. Äitiysloman on tarkoitus päättyä syyskuussa. ZUMAWIRE/MVPHOTOS
Herttuatar Meghanin turvamiehet kielsivät läsnäolijoita ottamasta valokuvia herttuattaresta. Myös tennisvoittaja Sally Jonesia, 64, kiellettiin ottamasta valokuvia herttuattaresta, vaikka hän yritti ottaa kuvaa pelaavasta Williamsista. Hän on kuvaillut oloaan nöyryytetyksi.

– Siellä oli varmaan 200 valokuvaajaa ottamassa hänestä kuvia, mutta hänen turvatiiminsä hyökkäsi varoittelemaan minun kaltaistani vanhaa naista, Jones purki tuntojaan närkästyneenä Daily Mailille.

Yleinen pukeutumiskoodi Wimbledoniin on smart casual, eli hienostunutta arkipukeutumista. Smart casual on usein pukeutumisohjeena esimerkiksi iltapäivätilaisuuksissa, juhlissa ja työpaikkahaastatteluissa.

Herttuatar Catherine edusti Wimbledonissa tilaisuuden pukukoodin mukaisessa asussa, vaikka hän istuikin tavallisten ihmisten joukossa katsomossa, eikä VIP-aitiossa. Myös herttuatar Catherinen sisar noudatti pukukoodia vieraillessaan tennistapahtumassa.

Iltalehti kertoi jo perjantaina herttuatar Meghanin vaatimista Wimbledon-turvatoimista.

JULIA AALTO-SETÄLÄ
julia.aalto-setala@iltalehti.fi

:sleep: EVVK

Meghan-Markle-elephant-bikini-e1527001671739.jpg

Niin...tai kai sitä seurapiireissäkin saa monarkit olla, mutta pitää muistaa oma asemansa, eli on elettävä hovin sääntöjen mukaan.

Ja siinäkin on vapautta, ei kaikki vapaus tarkoita epäsopivaa käytöstä.

Saa olla ja pitääkin olla seurapiireissä, mutta hallitsijan päättämällä tavalla. Meghan on päättänyt olla kunnioittamatta näitä päätöksiä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mekkhan unohtaa sen että nyt sen "pomo" on Elisabeth ja britannian kansakin tavallaan. niitä lakeja ja määräyksiä on noudatettava jos haluaa sielä olla ja nauttia eduista ja valtion kassasta. toivottavasti elisabeth pistää sen niskuroivan akan kuriin vielä ennen kupsahtamistaan.

Kaks viimeistä kappaletta todisti, että et näe kehitystä pitkällä aikavälillä. Näet vain tämän hetken ja ne tunteisiinvetoavat kuvat Välimereltä.
Kuule, jos ne ihmiset päästettäis tänne, niin se ois miljoonien ihmisten sekasorto, länsimaisuuden kuolema. Se ois isompi kuolema kuin ne vauvat Välimerellä.

Kysyn tämän sulta:haluatko tästä esim. toisen Algerian? Somalian?

Se on niin he*evetin helppo puhua vielä vähän aikaa, kun suomalaisten määrä on isompi kuin ma mujen. Suomalainen yhteiskunta ja arvopohja suojaa vähän aikaa, mutta ei enää kauaa. Mutta ne tulijat lisääntyy ihan eri vauhtia kuin suomalaiset.
Enpä tiedä, kuinka paljon näet näkemystäni kahden kappaleen perusteella pitkästä aikavälistä.
Ainoa oikea tapa suhtautua pitkän aikavälin ennusteisiin, on vaihtaa mielipidettä n. neljä kertaa vuoteen.
Toki tuo maailmanlopun ennustaminen vetoaa ihmisiin ja varmasti vähänkin uskonnollisiin tyyppeihin, mutta jotain rajaa. Ainakin tuossa ylimielisessä kaksinaismoralismissa.

Echo äkkiä nyt etsimään taas paheksuttavaa, oko sillä ehkä liian kallis tai löysä mekko tai jotain muuta:

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006169684.html

Hyvä esimerkki tässä roskalehdistön totuuksista, pari päivää on väitetty että nää pariskunnat on riidoissa... lehdet spekuloi näiden ihmisten suhteilla eikä mikään niistä tiedä mikä on totta. Lähdekritiikki.
Voin tuurata echoa:
Ihmeellisesti pitää tuota vauvaa kuin painiotteessa :D

Voi kyynel...
Jos kaikki poliittiset päätökset tehtäisiin tunteidensa suossa vellovien itkijöiden päätöksillä, olisivat kaikki valtiot taloudellisessa ahdingossa ja yhteiskunnallisessa sekasorrossa hetkessä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Periaatteessa samaa mieltä. Saa olla yhdellä paikkakunnalla ikänsä asunut juntti, jos pysyy hiljaa. Mutta näitä löytyy niin paljon, että eipäs se loppujenlopuksi auta. Ja näitä löytyy ulkomailtakin.

Pitäisi laittaa jokainen ihminen peruskoulssa jo pari kertaa tutustumaan "suureen maailmaan"
Ei se maailmalla käynti ole mikään ihmelääke. Monet reissaavat ympäri maapallon, ja silti pysyvät tyhminä ja yksinkertaisina. Toiset eivät ehkä koskaan ole poistuneet kotimaastaan, ja saattavat ymmärtää maailmaa ja sen lainalaisuuksia huomattavasti paremmin. Toki matkustelu ja erilaisissa ympäristöissä eläminen monia hiukan muuttaa, mutta yleensä vain hetkeksi.

Mutta sinänstä tuo on tuttu ilmiö jo lukio- ja opiskeluajoilta: Osa vaihtari/harjoitteluvuoden viettäneistä kuvitteli, että nyt kun on "nähty maailmaa", niin ollaan ihan eri levelillä kuin muut. Jotenkin näistä tämän ketjun kirjoituksista paistaa sama naivi asenne läpi: "että kun minä sentään olen enkuissa asunut ja tunnen sikäläiset tavat ja tavattomuudet, niin olen maailmanluokan tietäjä ja ymmärrän eri kulttuureja ja ihmisyyttä niiiiiin paljon paremmin".

• Tykkää
Reactions: päätön
Ei se maailmalla käynti ole mikään ihmelääke. Monet reissaavat ympäri maapallon, ja silti pysyvät tyhminä ja yksinkertaisina. Toiset eivät ehkä koskaan ole poistuneet kotimaastaan, ja saattavat ymmärtää maailmaa ja sen lainalaisuuksia huomattavasti paremmin. Toki matkustelu ja erilaisissa ympäristöissä eläminen monia hiukan muuttaa, mutta yleensä vain hetkeksi.

Mutta sinänstä tuo on tuttu ilmiö jo lukio- ja opiskeluajoilta: Osa vaihtari/harjoitteluvuoden viettäneistä kuvitteli, että nyt kun on "nähty maailmaa", niin ollaan ihan eri levelillä kuin muut. Jotenkin näistä tämän ketjun kirjoituksista paistaa sama naivi asenne läpi: "että kun minä sentään olen enkuissa asunut ja tunnen sikäläiset tavat ja tavattomuudet, niin olen maailmanluokan tietäjä ja ymmärrän eri kulttuureja ja ihmisyyttä niiiiiin paljon paremmin".
Jos muuttaa toiseen maahan ja tekee siellä täysin samoja asioita, kuin kotonaan, niin eihän se mitään muuta. Tarkoitinkin, että siihen "suureen maailmaan" tutustuttaisiin. Ja kuten sanoin, huomattaisiin, että ihmiset ajattelevat samoin kuin kotomaassaankin. On erilaisia ihmisiä ja samanlaisia ihmisiä.
Ja niin, tuohan on vain yksi ihmistyyppi minkä kuvailit. Samanlaisia niitä löytyy niistä, ketkä ei ole käyneet naapurikuntaa pidemmällä. "En ole reissannut, tai ikinä nähnyt muuta kuin kylän uuden lähikaupan, mutta tajuan maailmaa niiiiiiin paljon paremmin."

Jos muuttaa toiseen maahan ja tekee siellä täysin samoja asioita, kuin kotonaan, niin eihän se mitään muuta. Tarkoitinkin, että siihen "suureen maailmaan" tutustuttaisiin. Ja kuten sanoin, huomattaisiin, että ihmiset ajattelevat samoin kuin kotomaassaankin. On erilaisia ihmisiä ja samanlaisia ihmisiä.
Ja niin, tuohan on vain yksi ihmistyyppi minkä kuvailit. Samanlaisia niitä löytyy niistä, ketkä ei ole käyneet naapurikuntaa pidemmällä. "En ole reissannut, tai ikinä nähnyt muuta kuin kylän uuden lähikaupan, mutta tajuan maailmaa niiiiiiin paljon paremmin."
No sitä juuri yritin sanoa: Ihmiset ja peruselämä on ihan samanlaista monissa niissä paikoissa, joihin länsimaiset ihmiset matkustavat. Silti jotkut toopet kuvittelevat, että kun "he ovat eläneet puoli vuotta Lontoossa", niin ovat nyt jotenkin valaistuneet maailmantilasta.

En itke tunteiden vellovana, vaan en uisi Välimeressä. Tämä tietenkin rajakeille ok.
Kyllä sinä olet tunteidesi heittelemä.
Koet vääräksi sen, että joku järkevämpi ihminen ei halua lähteä jotain idiootteja pelastamaan itseaiheutetusta merihädästä ja raahata heitä kotiin hoidokeiksi. Ja sitten yrität vielä syyllistää sillä muita.

En pode huonoa omaatuntoa kesällä hukkuvista kännikaloista; ei ole minun onegelmani. Ja yhtä vähän minun ongelmani on joku idiootti pelle, joka lähtee kumiveneellä merille eteläisemmällä pallonpuoliskolla.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
No sitä juuri yritin sanoa: Ihmiset ja peruselämä on ihan samanlaista monissa niissä paikoissa, joihin länsimaiset ihmiset matkustavat. Silti jotkut toopet kuvittelevat, että kun "he ovat eläneet puoli vuotta Lontoossa", niin ovat nyt jotenkin valaistuneet maailmantilasta.
Eli väännät mulle jotain mitä sanoin jo. Noniiin, kivaa olla samaa mieltä. Ainakin osittain. Jos uudesta paikasta on oppinut jotain, niin siitä on oppinut. Mikäpä sellainen, joka ei ole käynyt missään, on sitä arvostelemaan, mitä se toinen on oppinut tai ei ole:ROFLMAO:
En silti väittäisi, että ikänsä paikallaan pysyvät ovat automaattisesti fiksumpia.

Kyllä sinä olet tunteidesi heittelemä.
Koet vääräksi sen, että joku järkevämpi ihminen ei halua lähteä jotain idiootteja pelastamaan itseaiheutetusta merihädästä ja raahata heitä kotiin hoidokeiksi. Ja sitten yrität vielä syyllistää sillä muita.

En pode huonoa omaatuntoa kesällä hukkuvista kännikaloista; ei ole minun onegelmani. Ja yhtä vähän minun ongelmani on joku idiootti pelle, joka lähtee kumiveneellä merille eteläisemmällä pallonpuoliskolla.
Okei sitten, jos niin sanot. Yhyy.... Sinä olet sitten hevonen, piste.

Yhteistyössä