Isä on HULLU

  • Viestiketjun aloittaja Lumihiutale 13
  • Ensimmäinen viesti
Lumihiutale 13
Moi kaikki! Oon ekaa kertaa kirjoittamassa tänne keskustelu palstaan, mutta nyt päätin kirjoittaa koska oon niin loppu yhen tietyn asian suhteen ja kaipaan vinkkejä ja vertais tukea. En viha kommenttia!
Eli olen siis 13 vuotias tyttö ja asia koskee mun isää. Eli mulla oikeesti menee todella pahasti hermot siihen ja oon surullinen ku iskä juo joka päivä alkoholia monta tölkkiä tai jopa viinipullosta osan ja sit tölkkejä päälle... Ja sen käytös muuttuu totaalisesti se on ihan HULLU. Aina kun äiti kääntää selän ni iskä alkaa mulle todella inhottavaks(on se sillonki ku äiti on kotona) Se moittii mua joka päivä kui pask* mä oon, ulkonäköö ja kaikkee mahdollista. Ja sitten se suuttuu KAIKESTA jos tippuu esim joku paperi tai kynä tai haarukka lattialle,tai en minuutilleen ehdi viedä roskia yms... Se alkaa raivota ihan täysiä ja huutaa vaikka parvekkeelta asti jos mahdollista. Eikä se muuta tee ku istuu sohvalla yleensä juo alkoholia ja käskyttää, valittaa meidän perheestä...
Tänään ku kävin vessassa ja iskän piti mennä mun jälkeen suihkuun ni se raivos mulle et sil on kiire töihin vaikka se menee töihin vasta yli 3 tunnin päästä. Mulla kesti vaan pari minuuttia vessas. Se valitti ja huus mulle ihan täysii ja sai mut lopulta itkee ja huusin sille takasi ku oon nii loppu. Mua käy äitiä ja muita sääliksi kun se joutuu kuuntelee jopa töissä mun puheluita ja itkua iskän touhusta. Joskus äiti ei uskonu et iskä on ilkee mut nyt se on itekki huomannu sen. Iskä uhkailee erolla ja sit aina pitää toimii just niin kun hän haluaa tai muuten on mykkäkoulua päivän ajan jopa pidempään.
Yksi kerta hän suuttui siitä kun olin tehny edellis päivänä lettuja kaikille ilahduttaakseni,ja se oli siitä aiheuttanut riidan eikä suostunut syömään (mulla oli hirveet selkä kivut mutta silti halusin ilahduttaa) noh iskä ei syönyt niitä lettuja. Seuraavana päivänä söin välipalaa ja iskä alkoi lämmittää lettuja kunnes se suuttui että katoin VIDEOITA ja olin puhelimella, äänet oli ykkösellä. Se ei sit syöny lettuja. Tottakai tuli paha mieli ku se raivos ja mä tarkotin vaan hyvää. Sit hän suuttuu siitä jos oon nukkumassa ja meen vessaa ja takas nukkuu ni ku oon väsyny ja en vastaa ni se suuttuu siitäkin. Riidan se aiheuttaa jopa siitä jos meen puhuu sille jotain kivaa tai moikkaan sitä... Tuli aika pitkä mut täs ei ollu edes 1/4 osaakaan tästä jutusta. Oon niin loppu aina pitää olla hiljaa ja nätisti huoneessa kun se syö ja huoneessakaan ei saa kuulua ääniä esim musiikkia kun se tekee jotain. Tää on hullua.
Ollaan yritetty puhua tästä sen kanssa monet kerrat mut se ei lopeta eikä kuuntele. Nyt se sitte odottaa juhannus reissua mut ei me iskän kanssa uskalleta lähteä minnekkään ku se on tollanen yks kerta se suuttui ku mä ja sisko naurettiin yhdelle vitsille autossa ni iskä uhkas ajaa ojaan ja alko raivota meille. Sen jälkeen en oo ilman äitiä menny reissuun (äiti oli sillon töissä ja tuli seuraavana päivänä perässä sitten sinne reissuun, kun ei se päivä päässyt) Hauskaa ei saa edes pitää nauru on myös KIELLETTY. Tai jos otan ruokaa ni heti se tulee kattoo mitä teen mitä otan. Mitä mun pitäisi tehdä? :( D:
 
vierailija
Ole hyvä ja poistu. Et ole asiallinen
Anteeks vaan mutta te täällä ette ole asiallisia lueppa näitä kommentteja ni huomaat että saan epä asiallisia kommentteja. Ja mun aloitus viesti oli kans asiallinen. Tulin pyytämääm apua perhe ongelmiin ja siinäkö on taas jotain väärää. Olisin odottanut ystävällisempää ja asiallista käytöstä mutta en sitä saanut.
 
vierailija
Ei ole vihakommentti vaan kehoitus poistua täältä.
Kyllä sun on hyvä kertoa tuosta, sillä se pitää sut "raiteilla".

Oikestaan sun vanhempien olisi hyvä erota, eikä vain uhkailla sellaisella. Totuttele siihen nyt. Älä tee enää mitään, mikä ehkä saisi hänet iloiseksi, vaan keskity muihin asioihin - kuin häntä ei olisikaan.

Ei ole koskaan lasten syy, mitä vanhemmista tulee.

Luetko kirjoja?
 
vierailija
Kyllä sun on hyvä kertoa tuosta, sillä se pitää sut "raiteilla".

Oikestaan sun vanhempien olisi hyvä erota, eikä vain uhkailla sellaisella. Totuttele siihen nyt. Älä tee enää mitään, mikä ehkä saisi hänet iloiseksi, vaan keskity muihin asioihin - kuin häntä ei olisikaan.

Ei ole koskaan lasten syy, mitä vanhemmista tulee.

Luetko kirjoja?
Kerrankin asiallinen kommentti, kiitos paljon. Turhaltahan tää tietysti tuntuu kun pitää olla mieliksi yms... Oot oikeessa, en oo kirja ihminen mutta kyllä välillä tulee luettua :)
 
vierailija
Kerrankin asiallinen kommentti, kiitos paljon. Turhaltahan tää tietysti tuntuu kun pitää olla mieliksi yms... Oot oikeessa, en oo kirjaihminen mutta kyllä välillä tulee luettua :)
Kannattaa lukea hyviä kirjoja, niin ei pääse isä täysin pilaamaan ajatusmaailmaa. Ihminen kun ei voi muuttaa ketään muuksi - ainoastaan omia tapoja ja tottumuksia voi. Vähän niinkuin mieheni mummo (synt.1895) sanoi usein, et "tottumus on toinen luonto":cool:
Ja se suurempi asia on tietysti äitisi ratkaistavissa.
 
Varmasti kamalaa...mulla on kokemuksia myös pinna kireällä olevasta isästä ja ylikiltistä äidistä, vaikka ei isä ihan noin paljon kontrolloinut meidän sanomisia ja tekemisiä.

Voisiko olla että isälläsi olisi adhd, joka tekee sekä ärsytyskynnyksen madaltumista että alkoholiriippuvuutta?
Narsistisia piirteitäkin on, googleta narsismi.

Mä puhuisin sinuna äidille, äidin on löydettävä nyt rohkeus joko laittaa isä ruotuun tai erota.
Mut jos ei auta, niin soittaisin sossun tädille tai perheneuvolaan seuraavaksi. Joku ojaan ajamisella uhkailu lapset kyydissä ei ole turvallisen isän keinoja, terveelle isälle ei tulisi mieleen edes ärsytettynä tuommoinen.

Isäsi on käytöksensä kanssa kuin 4-vuotias "kakara". Hän on perheessänne lapsi joka ei kestä mitään.
 
Kannattaa lukea hyviä kirjoja, niin ei pääse isä täysin pilaamaan ajatusmaailmaa. Ihminen kun ei voi muuttaa ketään muuksi - ainoastaan omia tapoja ja tottumuksia voi. Vähän niinkuin mieheni mummo (synt.1895) sanoi usein, et "tottumus on toinen luonto":cool:
Ja se suurempi asia on tietysti äitisi ratkaistavissa.
Tän on pakko olla Paulan käsialaa. Ap puhuu isästä joka uhkailee lapsiaan jo fyysisesti (ojaan ajaminen), ja tää muikkeli vaan käskee lukemaan kirjoja...ihan pihalla.
 
vierailija
Varmasti kamalaa...mulla on kokemuksia myös pinna kireällä olevasta isästä ja ylikiltistä äidistä, vaikka ei isä ihan noin paljon kontrolloinut meidän sanomisia ja tekemisiä.

Voisiko olla että isälläsi olisi adhd, joka tekee sekä ärsytyskynnyksen madaltumista että alkoholiriippuvuutta?
Narsistisia piirteitäkin on, googleta narsismi.

Mä puhuisin sinuna äidille, äidin on löydettävä nyt rohkeus joko laittaa isä ruotuun tai erota.
Mut jos ei auta, niin soittaisin sossun tädille tai perheneuvolaan seuraavaksi. Joku ojaan ajamisella uhkailu lapset kyydissä ei ole turvallisen isän keinoja, terveelle isälle ei tulisi mieleen edes ärsytettynä tuommoinen.

Isäsi on käytöksensä kanssa kuin 4-vuotias "kakara". Hän on perheessänne lapsi joka ei kestä mitään.
Miten lapsi laittaa isänsä "ruotuun"?
 
r0s
Mitä väliä, vaikka ois provo? Hyvä keskustelunaihe kuitenkin.

Jotenkin musta tuntuu, että aapeen isä on ihan rikki. Tarvitsisi omaa aikaa hiljaisuudessa ja rauhassa. Reissuja ja muuta "kivaa" saattaa ehdottaa jotta korvaisi sillä huonoa käytöstään mutta lopulta reissukin aiheuttaa lisää stressiä eikä tuu olemaan kellekään helppo.
 
vierailija
Joo mieti paula, puhuinko siitä että lapsi sen tekis...
Kirjojen luku vie ajatukset muualle ja se on sulle kai ihan vieras asia? Sitä isää sei oikeesti kukaan pysty muuttamaan, vaikka jos itse olet perheneuvoja, tpuhut virkasi puolesta. He kun yrittävät kaikkensa saada perheet pysymään koossa ja siinä on yhteiskunnassa suuri mätä.

Syy ei voi olla koskaan lapsessa, sanoin!
 

Yhteistyössä