Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hiukan ripsii täälläkin:)
Mikä on enemmän kuin hyvästä, lähtee viimosetkin koivun siitepölynrippeet hitoksiin ja olot helpottuvat. Ja jos johonkin kohtaan tulis mustikoitakin, jos vain jaksais tasaisesti muistaa sadella pitkin kesää (mustikkavarastot pakastimesta ovat huvenneet ja paljon)..
Koivun sittepöly peseytyy pois mutta mänty alkaa kukkimaan kunnolla.
 
vierailija
Blaaa blaaa blaaaa, kielot on ihania:rolleyes:
Meillä ainakaan ikinä mitään oireita oo kellekkään tullut kun ei niitä syödä.
Meilläkin on kieloja monen metrin kokoinen kumpu ja tuoksuu ne sielläkin, eikä tee pahoinvointia, kun ei ole suljetussa tilassa. Mutta liian pienessä tilassa ne saa aikaan oireet - paitsi niillä, joilla on jokin estolääkitys.
 
Varmaan moni muukin, mutta ne ovat rauhoitettujakin, anna niiden olla vaikka sen takia. Mitä sun lemmikeille tapahtuu, jos eivät osaa sanoa, et tuo haju saa mut sairaaksi?
Jos muutaman on omalta takapihaltaan poiminut kesäisin, se ei vielä kenestäkään mitään myrkyttäjää tai kriminaalia tee...on tässä maailmassa pahempaakin tehty ja mun lemmikit voi, kiitoksia vain, oikein hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Ellimaar
vierailija
Jos muutaman on omalta takapihaltaan poiminut kesäisin, se ei vielä kenestäkään mitään myrkyttäjää tai kriminaalia tee...on tässä maailmassa pahempaakin tehty ja mun lemmikit voi, kiitoksia vain, oikein hyvin.
Itse olen saanut vakavan myrkystilan kokoamistani kieloista. Ne oli pienessä kylppärissä jonkin aikaa ja kävin siellä suihkussa. Se höyrystettynä varmaan vaikutti enemmän kuin kuivassa tilassa. Oireet katosivat puolen tunnin kuluttua, kun ymmärsin laittaa kimpun tiiviiseen muovipussiin. Miehelle ei ehtinyt tehdä oireita - ei hän siellä suihkussakaan ollut käynyt. Mut aika hukassa oli mun kans, kun oli niin hengetön olo yhtäkkiä.
 
Itse olen saanut vakavan myrkystilan kokoamistani kieloista. Ne oli pienessä kylppärissä jonkin aikaa ja kävin siellä suihkussa. Se höyrystettynä varmaan vaikutti enemmän kuin kuivassa tilassa. Oireet katosivat puolen tunnin kuluttua, kun ymmärsin laittaa kimpun tiiviiseen muovipussiin. Miehelle ei ehtinyt tehdä oireita - ei hän siellä suihkussakaan ollut käynyt. Mut aika hukassa oli mun kans, kun oli niin hengetön olo yhtäkkiä.
Se on ikävä asia, mä vaan en pidä kukkia koskaan kylppärissä kun mun mielestä ne tarttee enemmän valoa ja huoneen avaruutta ympärilleen..eikä kylpyhuone sitä niille anna tarpeeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Ellimaar
vierailija
Se on ikävä asia, mä vaan en pidä kukkia koskaan kylppärissä kun mun mielestä ne tarttee enemmän valoa ja huoneen avaruutta ympärilleen..eikä kylpyhuone sitä niille anna tarpeeksi.
Niin, muttaonhan niitä hajusteitakin käytössä monilla eivätkä käsitä, kuinka suuri haitta voi olla joillekin niistä. Ihmettelevät sitten, kun ei kukaan käy kylässä:censored:
 
vierailija
Se on ikävä asia, mä vaan en pidä kukkia koskaan kylppärissä kun mun mielestä ne tarttee enemmän valoa ja huoneen avaruutta ympärilleen..eikä kylpyhuone sitä niille anna tarpeeksi.
Ei kaikki kasvit tarvitse valoa paloakaan. Esimerkiksi Orkideat ja Mandariinit eivät tarvitse lisävaloa edes talviaikaan, eikä ne mitkä ovat alunperin lähtöisin sademetsistä: siellä on pimeää. Mut lue tuolta:
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/linne.html
 

Yhteistyössä