Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Olen ollut molempiin tyytyvainen, varmaan ei mene vikaan kummankaan kanssa. Mutta ensimmaisessa paikassa olivat ne kahdeksan alkionsiirtoa tuloksella nega, toisessa tuli heti plussa. Mista sitten johtui - no varmaankin syyt tahan olivat moninaiset, kuten olen kirjoitellut. Sitten, kun teidan aika ne on, niin mikaan ei sita voi estaa. ONNEA MATKAAN!

Kenelle laakarille aiotte menna? Jos saa kysya...

Itse taalla odottelen huomisen ultraa... Aamulla jannitti ja pelottikin kovasti, nyt olen rauhoittunut. Rukoilen ja toivon parasta!!! :) Jos joku jaksaa ajatella minua pikkuisen huomenna, ihanaa...
Tsemppiä huomiseen ultraan @Rusakkonen. Ajattelen lämpimästi sinua❤.
Kuka teillä oli lääkärinä Ovumiassa, jos saa kysyä?
 
Kiitoksia kaikki ihanat kannustuksesta ja myötäelämisestä, olette tärkeitä :)

Siirto sujui hyvin ja helposti. Jännitin taas sitä täyttä rakkoa, kun huono pissanpidätyskyky, mutta hyvin meni. Siirrettävä oli IVF-maljalla syntynyt, hyvin kehittynyt ja laadukas viisipäiväinen blasto. Testipäivä siirtyi 24.5, joka onkin syntymäpäiväni! Mitä ihanin lahja voi siis olla ihan oven takana<3. Otin rennosti siirron jälkeen, käytiin syömässä ja kotona tunnin unet. Illalla käytän koirat ja aikaisin nukkumaan.

@Iid@, piinaillaan lähes samaan aikaan! @Ramiina, onko sulla jo kaikki tukilääkkeet veks? Onko pahoinvointi helpottanut? @Plusyks, oltteko sopineet lääkärin kanssa jatkosta? @Rusakkonen, ultrakuulumisia odotellen :) Ja lämpimiä ajatuksia teille muillekin.
@kirsillevauva pidin sinulle peukkuu päivällä! Kovasti nyt plussatuulia, sen totisesti olette ansainneet❤!
 
Kiitoksia kaikki ihanat kannustuksesta ja myötäelämisestä, olette tärkeitä :)

Siirto sujui hyvin ja helposti. Jännitin taas sitä täyttä rakkoa, kun huono pissanpidätyskyky, mutta hyvin meni. Siirrettävä oli IVF-maljalla syntynyt, hyvin kehittynyt ja laadukas viisipäiväinen blasto. Testipäivä siirtyi 24.5, joka onkin syntymäpäiväni! Mitä ihanin lahja voi siis olla ihan oven takana<3. Otin rennosti siirron jälkeen, käytiin syömässä ja kotona tunnin unet. Illalla käytän koirat ja aikaisin nukkumaan.

@Iid@, piinaillaan lähes samaan aikaan! @Ramiina, onko sulla jo kaikki tukilääkkeet veks? Onko pahoinvointi helpottanut? @Plusyks, oltteko sopineet lääkärin kanssa jatkosta? @Rusakkonen, ultrakuulumisia odotellen :) Ja lämpimiä ajatuksia teille muillekin.
Onnea matkaan @kirsillevauva ja pikkuinen! Nyt otat vain rennosti ja yrita nauttia olostasi! :)
 
@Rusakkonen, täälä haukkana odotan teidän kuulumisia. Uskomatonta, kuinka läheiseksi ihmiset juuri tässä ryhmässä ovat käyneet.

Kuolette varmaan nauruun, mutta tarkkailen koko ajan kutittaako alakerta :) Viimeksi ensimmäinen raskausoire nimittäin oli ennen plussaa kutina :) En tiedä, yrittikö hiivatulehdusta... Mutten kuuria tarvinnut, meni itsekseen läpi. Juttelen alkiolle ja ajattelen sitä lämmöllä. Biologilta kysyttiin, koskas se sielu alkioon menee ;) Totesin, että taidan jatkaa papin kanssa tästä keskustelua <3
 
Olin ultrassa! Siella ON aivan ihana ja taydellinen baby!!! :love: 1.344 cm pitka, nelja raajaa, ja sydan sykki!!! Ihan oikeassa paikassa oli!!! Mies oli mukana. Olemme niin onnellisia, kiitollisia ja hyvalla tavalla allistyneitakin! :) Olimme siis paikallisella ivf-klinikalla. Ihana laakari ultrasi! (y) Nyt pitaa sitten alkaa varata myos NHS-laakaria (julkinen terveydenhoito).
GOD IS GOOD!!!!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Olin ultrassa! Siella ON aivan ihana ja taydellinen baby!!! :love: 1.344 cm pitka, nelja raajaa, ja sydan sykki!!! Ihan oikeassa paikassa oli!!! Mies oli mukana. Olemme niin onnellisia, kiitollisia ja hyvalla tavalla allistyneitakin! :) Olimme siis paikallisella ivf-klinikalla. Ihana laakari ultrasi! (y) Nyt pitaa sitten alkaa varata myos NHS-laakaria (julkinen terveydenhoito).
GOD IS GOOD!!!!! :love:
@Rusakkonen ihana juttu❤❤❤!
 
Täällä istutaan toivomassa, että mies saa spermanäytteen annettua. :oops: En kyllä tiedä onnistuisko multa vastaava jossain kopissa, taitaa miehetkin välillä joutua koville näissä hommissa. Eikä varmaan helpota se ajatus, että kohta joku katsoo onko sun siittiöistä mihinkään - tai sitten myöhemmin, että nyt pitäis saada munasolu hedelmöitettyä, ei paineita! Mutta ehkä miehet on kuitenkin treenanneet enemmän? :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Vähän olin jotenkin pettynyt ensikäyntiin, odotin että siellä olis tapahtunut enemmän. Se yhteyshenkilö/psykoterapeutti vastasi alkujaan, että jonoon pääsee ensikäynnin jälkeen, lääkäri että neuvonnan jälkeen. Hmm. Meillä oli lääkärinä Katriina enkä nyt ainakaan ensinäkemältä ihastunut, mutta jos lopputulos on toivottu, niin ihan sama kuka sen ihmeen toteuttaa.

Helpotuksena tuli se, ettei kohdussa ollut mitään näkyvää vikaa. Munasarjat hiljaiset, kohdun limakalvo kierron loppupuolella (kp46), ei kuitenkaan suositellut mitään hormonikuuria tähän väliin. Varattiin nyt neuvonta-aika kesäkuulle, taas saa jännittää saadaanko molemmat töistä vapaata.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Vähän olin jotenkin pettynyt ensikäyntiin, odotin että siellä olis tapahtunut enemmän. Se yhteyshenkilö/psykoterapeutti vastasi alkujaan, että jonoon pääsee ensikäynnin jälkeen, lääkäri että neuvonnan jälkeen. Hmm. Meillä oli lääkärinä Katriina enkä nyt ainakaan ensinäkemältä ihastunut, mutta jos lopputulos on toivottu, niin ihan sama kuka sen ihmeen toteuttaa.

Helpotuksena tuli se, ettei kohdussa ollut mitään näkyvää vikaa. Munasarjat hiljaiset, kohdun limakalvo kierron loppupuolella (kp46), ei kuitenkaan suositellut mitään hormonikuuria tähän väliin. Varattiin nyt neuvonta-aika kesäkuulle, taas saa jännittää saadaanko molemmat töistä vapaata.
@Silmu75 outoa, että eivät laittaneet heti jonoon. Kysäise vielä, nimittäin meidät laitettiin jonoon heti alkuvuodesta kun käytiin ensikäynnillä. Terapeutin lausuntoa tarvitaan siinä vaiheessa, kun lahjoittaja on löytynyt. Ainakin meidän kohdalla on näin menetelty.
Jos lääkärin kanssa ei synkkaa, niin sinuna vaihtaisin uuteen lääkäriin. Tämä on pitkä projekti ja hyvä suhde edistää asioita parhaiten tai näin ainakin itse koen. Tsemppiä kovasti!
 
@Silmu75 outoa, että eivät laittaneet heti jonoon. Kysäise vielä, nimittäin meidät laitettiin jonoon heti alkuvuodesta kun käytiin ensikäynnillä. Terapeutin lausuntoa tarvitaan siinä vaiheessa, kun lahjoittaja on löytynyt. Ainakin meidän kohdalla on näin menetelty.
Jos lääkärin kanssa ei synkkaa, niin sinuna vaihtaisin uuteen lääkäriin. Tämä on pitkä projekti ja hyvä suhde edistää asioita parhaiten tai näin ainakin itse koen. Tsemppiä kovasti!
No se jonotusasia jäi nyt vähän epäselväksi, jäin siihen käsitykseen että lääkäri laittaa sille psykoterapeutille viestiä että ehkä laittaakin meidät jo jonoon. Ja me siis ajateltiin munasolupankkia jossa ehkä on lyhyempi jono, eikä se jonotus nyt muutenkaan ole kuin 2-4kk nyt. En mä tiedä miten tässä nyt muka on niin kiire, jos 47 on tuolla ikäraja niin onhan tässä vielä kolme vuotta aikaa. Mutta kaikki mulle heti nyt! :LOL:

Eikä se lääkäri nyt mitenkään mahdoton ollut, mutta on joskus osunut kemiat paremminkin kohdalleen. Mutta kunhan osaa työnsä niin se riittää, ei meidän tarvitse ystävystyä. :cool:
 
Sitä jäin tässä vielä miettimään kun lääkäri sanoi ohimennen, että ”juridisestihan luovuttaja on lapsen äiti”. Siis jos kerran luovuttajalla nimenomaan EI ole mitään juridisia oikeuksia eikä velvollisuuksia, niin mitä ihmettä se oikein tarkoitti?
 
@Rusakkonen, ilahduin niin teidän uutisista! Toivottavasti plussaan perässä :) Mitään oireita ei ole suuntaan tai toiseen, mitenpä voisi vielä ollakaan...Huomenna aloitan aamusta testauksen kuitenkin.

@Silmu75, mitähän se lääkäri sotki? Jos vaan puhui epähuomiossa noin? Tietty sinä synnyttäjänä tulet olemaan juridinen ja sosiaalinen äiti ja äiti kaikin tavoin <3. Ja tämä on sataprosenttisen varmaa!

kirsillevauva pp2
 
Mutta sekin on väärin. :D Nyt oli kyllä outo kommentti. Kannattaa ehkä vielä miettiä sitä lääkäriä uudestaan?
Mä oon NIIN huono tällaisessa. :oops: Miten se edes käytännössä menisi, sitten suunnittelukäyntiä varatessa pyytäisi vain aikaa jollekin toiselle lääkärille? Ja sitten törmäisi klinikalla tähän nykyiseen ja nolottaisi...

Ja joo, ehkä munkin pitää vielä vähän perehtyä oikeaan terminologiaan. o_O Mä jotenkin yhdistän niin geenit ja biologian, mutta mikä se oikea termi on?

Muoks. Tai kai se oikea vastaus on, että lapsella olisi vain yksi äiti, minä. Eli luovuttaja on vain luovuttaja.
 
Viimeksi muokattu:
@Silmu75 luovuttaja ei ole lapselle äiti varsinkaan juridisesti: maissa joissa sijaissynnyttäjä on sallittu, joudutaan lapsi adoptoimaan siihen perheeseen jolle sijaissynnyttäjä toimii. Kaikkialla maailmassa synnyttäjä on biologisesti ja juridisesti äiti. Biologisestikin lapsi on sun, ei luovuttajan. Luovuttaja ei ole äiti eikä vanhempi millään mittapuulla, vaikka tietyissä lahjasoluryhmissäkin ajatellaan että lapsella on kaksi äitiä. Mun mielestä ei, koska äiti on kuitenkin sosiaalinen termi. Geenit on suurimmaksi osaksi luovuttajalta, ei kokonaan. Biologia ja juridiikka tulee sulta :)

Mikä klinikka/lääkäri teillä on? Nyt vaan vaihtoon tommonen. Jos olitte ovumialla, voin mainita kyllä siirtoon mennessä et vähän omituista politiikkaa jos lääkärikin sanoo tommosta, kun meillä joka klinikalla (felicitas, tre ovumia ja dextra) korostettu et mä tulisin olemaan äiti. Luovuttajallahan ei ole _mitään_ velvollisuutta eikä oikeutta lapseen. Lapsella sitten joskus oikeus siihen tietoon kuka luovuttaja on, mut ei silloinkaan luovuttajan oo mikään pakko alkaa lapsen kanssa hengailemaan jos ei halua.
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@

Yhteistyössä