Pitäisi saada nettotuloja lisää n.400€ koska sen verran menee kuukaudessa ulosottoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velallinen

Vieras
Joo joo omaa tyhmyyttä koko ulosotto, mutta koko ajan maksan sinne palkastani ja maksan kalliita oppirahoja. Haluan kuitenkin nuo velat joskus pois.

Mietin, että mistä saisi lisää tuloja ettei talous olisi niin tiukilla. Nuo kaikki netin kyselyihin vastaamiset on aika onnettomia eikä niistä isoja summia saa. Olen kokopäiväisessä kaksivuorotyössä ja toisen työn ottaminen vähän hankalaa vuorojen takia. Satunnaisesti teen keikkatyötä jos on vuoroja tarjolla tai mulle sopii tarjotut vuorot. Vakityö vain henkisesti niin kuluttavaa, että aina ei vain yksinkertaisesti jaksa. Kun olisi jotakin työtä mitä pystyisin tekemään kotoa käsin niin olisi hyvä, mutta ei taida olla tietoa ja taitoa sellaisiin.

Tavaraa olen laittanut myyntiin kirppikselle ja niistä tulee vähän lisärahaa, mutta ei suuria summia eikä sekään mitään säännöllistä tuloa ole.

Huoh.

Ala jakamaan mainoksia. Yksinkertaista työtä, ei tarvitse miettiä ja saa samalla hyvää liikuntaa. Niissä tuskin on mitään tarkkaa aikaa, milloin juuri pitää jakaa, joten sopii vuorojen väliin.

Siinä on vain sellanen juttu että ei tuota ylimääräistä 400 e saa itse pitää vaan ulosotto nappaa siitäkin osan. Mitä isommat tulot sen enempi ne siitä ottaa. Toki isommilla tuloilla tulee maksetuksi nopiampaa.

Jos keksit keinon tienata enemmän rahaa, niin se on helvetin hyvä asia koska sitten voit lyhentää velkaasi nopeammin. Maksat velkasi pois juuri niin nopeasti kuin pystyt siten, että pysyt hengissä ja saat välttämättömyysasiat eli ravinnon ja suojan. Kaikki muu menee hölmöilyjesi korjaamiseen ihan syystä. Jos tulosi nousevat, niin maksat enemmän. Ei ole tarpeeksi vielä oppirahoja maksettu tai opittu elämästä, jos ei tuota konseptia tajua.

Jos keksit keinon tienata enemmän rahaa, niin se on helvetin hyvä asia koska sitten voit lyhentää velkaasi nopeammin. Maksat velkasi pois juuri niin nopeasti kuin pystyt siten, että pysyt hengissä ja saat välttämättömyysasiat eli ravinnon ja suojan. Kaikki muu menee hölmöilyjesi korjaamiseen ihan syystä. Jos tulosi nousevat, niin maksat enemmän. Ei ole tarpeeksi vielä oppirahoja maksettu tai opittu elämästä, jos ei tuota konseptia tajua.
Vai niin. Mä olen kuule maksanut näitä velkoja on useamman vuoden ja sitä ennen elänyt köyhänä opiskelijana joten kyllä tässä nyt jo kaipaa vähän helpotusta elämään! En jaksa enää tätä kituuttamista!

Ja kyllä, jos saan enemmän työtuloja niin totta kai menee enemmän ulosottoon koska on tietty kaava millä lasketaan paljonko sinne menee. Yhtään ylimääräistä en ala palkastani maksamaan koska en meinaa nytkään pärjätä! Maksan palkasta sen mitä ne ottaa ja lisäksi kerran vuodessa veronpalautukset.

Pääsee näköjään ulosoton sivuilla katsomaan omia tietojaan ja siellä näin paljonko velkaa on jäljellä. Sitä on nyt n.8100€ ja elokuussa lyhenee n.2000 eurolla. Toki palkasta menee koko ajan ja mahdollisista keikkatöiden palkoista menee. Siellä näkyi, että kesäkuussa 2017 velka on ollut n.12 800 eli on se lyhentynyt. :) Joulukuussa meni veronpalautusta ulosottoon reilu 2300€. Velka on ollut joskus yli 20 000€ eli kyllä summa on paljon pienentynyt!

Pääsee näköjään ulosoton sivuilla katsomaan omia tietojaan ja siellä näin paljonko velkaa on jäljellä. Sitä on nyt n.8100€ ja elokuussa lyhenee n.2000 eurolla. Toki palkasta menee koko ajan ja mahdollisista keikkatöiden palkoista menee. Siellä näkyi, että kesäkuussa 2017 velka on ollut n.12 800 eli on se lyhentynyt. :) Joulukuussa meni veronpalautusta ulosottoon reilu 2300€. Velka on ollut joskus yli 20 000€ eli kyllä summa on paljon pienentynyt!
ootko kokeillu hakea velkajärjestelyyn? Luulisi pääsevän kun on jo maksanut noin paljon pois. Kannattaa kysyä ainakin.

ootko kokeillu hakea velkajärjestelyyn? Luulisi pääsevän kun on jo maksanut noin paljon pois. Kannattaa kysyä ainakin.
Tutkin vähän tuota mikä on velkajärjestely eikä kuulosta mun jutulta.

Siellä kun on tällainen kohta:Velkajärjestelyyn tulevat mukaan kaikki velkasi etkä voi jättää pois jotakin velkaa esimerkiksi siksi, että haluaisit maksaa sen muiden velan osallisien tai takaajien takia. Velkajärjestely on henkilökohtainen ja jos se sinulle myönnetään, joutuvat mahdolliset velan muut osalliset tai takaajat maksamaan velkaa puolestasi.

Mulla on pieni isäni takaama kulutusluotto jota maksan pankkiin enkä halua isäni joutuvan hankaluuksin sen takia, että mä olen velkajärjestelyssä. Lisäksi jossakin luki, että velkajärjestely kestää 3 vuotta. No ei mulla niin kauan mene maksaa loput ulosottovelat.

Pian alkaa sieni- yrtti- ja marja-aika.

Metsä tekee hyvää ja ämpärillisestä sieniä saa kivasti jopa rahaa johon ei verottaja saati ulosottovirannomainen iske näppejään.

Yhteistyössä