Ketään muuta joka inhoaa tätä sosiaalista tilannetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
En ole enää parikymppinen ja mua ei jaksa enää jotkut hiljaiset hetket hississä ahdistaa. Tai se, moikatako jotain vain etäisesti tuttua ihmistä vai ei. Tai jutellako bussissa vieruskaverille vai ei.
Voisin heittää läppää kelle tahansa.

Mutta yks on kamala: jos on auditorio/luokkahuone/luentosali/juhlasali/srk:n sali tms. johon on sisäänkäynti salin etuosasta.
Ja tuut vähän myöhässä paikalle ja sali on lähes täynnä.

Siinä sitten 100 istuvaa ihmistä mulkaisee sua kun kurkistat edessä ovenraosta, sä yrität epätoivoisesti pälyillä (kaikkien tuijottaessa sua) että mistä saisit istumapaikan ja sit kun jostain penkkirivistä sen löydät, niin 20 ihmistä joutuu siirtämään koipiaan ja katselemaan läheltä sun mahaasi kun hivutat heidän edestään anteeksipyydellen istumapaikalles.

Mä en totu tuohon ikinä. Ainut että yritän olla ajoissa varsinkin semmoisissa paikoissa joissa tiedän oven olevan etuosassa.

Viimeksi muokattu:
En ole enää parikymppinen ja mua ei jaksa enää jotkut hiljaiset hetket hississä ahdistaa. Tai se, moikatako etäisesti tuttua ihmistä vai ei. Voisin heittää läppää kelle tahansa.

Mutta yks on kamala: jos on auditorio/luokkahuone/luebtosali/juhlasali/srk:n sali tms. johon on sisäänkäynti salin etuosasta.
Ja tuut vähän myöhässä paikalle.

Siinä sitten 100 istuvaa ihmistä mulkaisee sua kun kurkistat ovenraosta, sä yrität epätoivoisesti pälyillä mistä saisit istumapaikan ja sit kun jostain penkkirivistä sen löydät, niin 20 ihmistä joutuu siirtämään koipiaan ja katselemaan läheltä sun mahaasi kun hivutat heidän edestään anteeksipyydellen istumapaikalles.

Mä en totu tuohon ikinä. Ainut että yritän olla ajoissa varsinkin semmoisissa paikoissa joissa tiedän oven olevan etuosassa.
Joo mä olen yleensä kaikkialta myöhässä mutta tuollaisissa tilanteissa aina vähintään puoli tuntia etuajassa. Mietin tarkkaan millainen paikka onn minne menen ja jos tuollainen vaarana niin olen kyllä siellä tooosi ajoissa.

Taito se on tuokin:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Echo
Joo mä olen yleensä kaikkialta myöhässä mutta tuollaisissa tilanteissa aina vähintään puoli tuntia etuajassa. Mietin tarkkaan millainen paikka onn minne menen ja jos tuollainen vaarana niin olen kyllä siellä tooosi ajoissa.

Taito se on tuokin:rolleyes:
Juu, mulla on paha tapa olla joka paikassa viime tipassa, mut tuommoinen varotoimenpide on mulle syntynyt kans. :cautious:
Kantapään kautta.

Pyrin olemaan niin ajoissa paikalla, että voin valita hyvän paikan (reuna paikka, hyvä lähteä).

Jos myöhästyy, voi kohteliaasti puikkelehtia 20 koipiparin ohi ja samalla sanoa "anteeksi". Mutta kaikki muu selittely
"Voi kamalaa kuin mä nyt näin myöhästyin"
ym. on syytä jättää pois matkalla omalle paikalle.

Silti, ei ole tarpeeksi tärkeä sinulle.
Tärkeistä vaan ei myöhästytä. Onhan se viesti niille muille.
Mä en oikein usko tuohon että jos myöhästyy, niin se asia ei ole ollut itselle tärkeä.
Tottakai olen katsonut lomareissuilla etten myöhästy vaikka laivasta tai lentokoneesta, mutta lomat on harvinaisia juttuja joiden suunnittelemiseen on laittanu energiansa ja keskittymisensä.

Mutta tavallinen, joka päivä toistuva kiireinen arki saattaa hämätä. Olen pitänyt aamulla töihin menoa erittäin tärkeänä, mutta kiire-väsy-usvassa unohtanut laittaa herätyskellon aikaisemmaksi soimaan ja olen myöhästynyt töistä, ja sen seurauksia häpesin varmaan vuoden verran.

Varsinkin päivän aikana tehtävien siirtymisten kanssa on monta muuttuvaa tekijää eikä aina itsestä riippuvaisia.

Jos vaikka lääkärissä joudut odottamaan lääkäriä 15 pitempään kuin mitä oli sovittu aika, niin ajatteletko automaattisesti että sun asiat ei sille lääkärille merkkaa mitään?
Mun muksujen opettajat saattaa aamulla olla tunnilta 5-10 min. myöhässä. Vaikkapa erikoisempi puhelinsoitto voi tehdä sen.

Yhteistyössä