Kynsisienestä parantuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tarvis apua kynsisieneen. Kun tervettä kynttä alkaa tuleen, tuleeko se sairaan sienikynnen perään jatkona. Vai kasvaako terve kynsi sairaan alla tms.erillään?

Kovasti yritän saada sientä pois. Alkaa itkettään, kynnet kasvaa mutta tervettä ei näy. Samaa kellertävää koppuraa vaan tulee. Jostain luin et kasvaa erillään??? Tähän tarvis vastauksen kokeneilta.

Tiedän tarvittavat hoidot ja niitä kyllä noudatan.

Apua :barefoot:

Tarvis apua kynsisieneen. Kun tervettä kynttä alkaa tuleen, tuleeko se sairaan sienikynnen perään jatkona. Vai kasvaako terve kynsi sairaan alla tms.erillään?

Kovasti yritän saada sientä pois. Alkaa itkettään, kynnet kasvaa mutta tervettä ei näy. Samaa kellertävää koppuraa vaan tulee. Jostain luin et kasvaa erillään??? Tähän tarvis vastauksen kokeneilta.

Tiedän tarvittavat hoidot ja niitä kyllä noudatan.

Apua :barefoot:
Miten olet kynsisientä hoitanu?

Kai syöt siihen lääkettä? Apteekin reseptivapaasti saatavat kynsisienen hoitoon tarkoitetut tuotteet on ihan humpuukia, ne ei auta. Tämän on minulle farmaseuttikin sanonut. Ainoastaan suun kautta otettava reseptilääke auttaa ja se lääkekuuri kestääkin sitten ainakin vuoden. Jos meinaan haluat terveet kynnet. Ihan sama mitä väitetään niin muuta keinoa ei ole.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kai syöt siihen lääkettä? Apteekin reseptivapaasti saatavat kynsisienen hoitoon tarkoitetut tuotteet on ihan humpuukia, ne ei auta. Tämän on minulle farmaseuttikin sanonut. Ainoastaan suun kautta otettava reseptilääke auttaa ja se lääkekuuri kestääkin sitten ainakin vuoden. Jos meinaan haluat terveet kynnet. Ihan sama mitä väitetään niin muuta keinoa ei ole.
Jep. Reseptilääkettä kehiin, esim.terbinafiiniä. Hidas mutta varma.
Käsikauppalääkkeet ei tehoa kynnen tyveen/juureen missä sieni jyllää.

Sit kun on tehokas reseptilääke niin uusi kynsi kasvaa keltaisen kynnen jatkeena, ja sitä keltaista vaan leikkaa sitä mukaa pois kun tervettä kynttä pukkaa.

Resepti on mutten vielä aloittanut raskauden takia. Kovasti oon pessyt, hoitanut, viilannut yms.kynsiä puhtaaksi. Lopuksi pihkalakkaa, josta on tutkittua ja todistettua tehoa kynteenkin. Siksi olen sitä käyttänyt, mutta ehkä se sit tehoaa vasta alkavaan, ei jo koko kynnessä olevaan.

Ennen raskautta vaan varvas välissä, nyt 2 kynnessä ja molemmat jalkapohjat kuoriutuu. Perskele ku tympii. Tuntuu et raskaus oikeen villitsi tätä tautia leviään :(

Ap

Resepti on mutten vielä aloittanut raskauden takia. Kovasti oon pessyt, hoitanut, viilannut yms.kynsiä puhtaaksi. Lopuksi pihkalakkaa, josta on tutkittua ja todistettua tehoa kynteenkin. Siksi olen sitä käyttänyt, mutta ehkä se sit tehoaa vasta alkavaan, ei jo koko kynnessä olevaan.

Ennen raskautta vaan varvas välissä, nyt 2 kynnessä ja molemmat jalkapohjat kuoriutuu. Perskele ku tympii. Tuntuu et raskaus oikeen villitsi tätä tautia leviään :(

Ap

Ap
No sitten kun oot synnyttäny niin kunnon troppia kehiin - jos ne ei oo este imetykselle. :)
Mä käytin joskus lääkelakkaa, mutta kynnen päälle laitettavat lakat on yhtä tyhjän kanssa, ne ei vaikuta tyveen.

No sitten kun oot synnyttäny niin kunnon troppia kehiin - jos ne ei oo este imetykselle. :)
Mä käytin joskus lääkelakkaa, mutta kynnen päälle laitettavat lakat on yhtä tyhjän kanssa, ne ei vaikuta tyveen.

Hain reseptin jo valmiiksi. Lääkäri otti näytteen ja osoittautui sieneksi(näkyi kyllä päälle päinkin). Nyt vaan ootella... Imetyskin on este lääkkeelle... Pitkään on sieni saanu tehdä tuhojaan ihan rauhassa :devil::mad:

Tosi ärsyttävä vaiva. En aluksi huomannut et ois lakkaa voinut ajoissa kokeilla. Vasta kun oli jo liian pitkällä.

Jos jollai lakasta myönteistä kokemusta niin kertokaa....

Epätoivoinen ap

Sukat pitää sit koko sen ajan kun sieni jyllää, pestä 60 asteessa. Sit kannattaa sekin ottaa huomioon, että jos sulla on kylppärissä sellainen kostean tilan matto, niin sehän se vasta onkin oikea sienipesäke.

Joo se lääke on kyllä sen verran ärtsyä että kannattaa rauhassa odotella että synnytys ja imetys on ohi, ja sitten vasta aloittaa se lääke. Se kun on oikeasti vahva lääke ja niin sen pitää ollakin, että saa sienen nujerrettua. Ja tosiaan vuoden yleensä kestää se lääkekuuri, koska kasvamallahan se kynsistä vasta pois lähtee, sitä mukaa kun terve kynsi kasvaa.

Mutta on kaiken vaivan arvoista, sen voin luvata.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mulla otettiin näytteitä kynsistä eikä näyttänyt tulos, että kynsissä olisi sientä. :( Kynnet kuitenkin selvästi sen näköisiä, että kynsisieni niissä on. Keltaiset, paksut, ja vääntää kahdessa kynnessä väärään suuntaan. Reseptiä lääkekuurin en saanut. :( Oli alunperin neljässä kynnessä, mutta yhdestä kasvoi pois kun käytin Daktarin-voidetta kynsissä. Yhdessä kynnessä on alkanut nyt kasvaa tervettä kynttä. Pitäisi vain muistaa käyttää tuota rasvaa aamuin illoin.

Mulla otettiin näytteitä kynsistä eikä näyttänyt tulos, että kynsissä olisi sientä. :( Kynnet kuitenkin selvästi sen näköisiä, että kynsisieni niissä on. Keltaiset, paksut, ja vääntää kahdessa kynnessä väärään suuntaan. Reseptiä lääkekuurin en saanut. :( Oli alunperin neljässä kynnessä, mutta yhdestä kasvoi pois kun käytin Daktarin-voidetta kynsissä. Yhdessä kynnessä on alkanut nyt kasvaa tervettä kynttä. Pitäisi vain muistaa käyttää tuota rasvaa aamuin illoin.
On aika tavallista että kynsisieni ei näy labroissa. Mut jos sienilääke tehoaa, niin se on sit ollu sientä.

Minä jännitin samaa kun olin lukenut et virheellisiä tuloksia tulee. Hoitaja siis otti multa näytteen ja väärin. Lääkäri kertoi käynnillä et alue pitää ensin puhdistaa desillä/alkoholilla et muut bakteerit vähenee, sieneen ku viinakaan ei auta. Ja sit "puhtaasta" kynnestä vasta näyte.
Hoitaja alkoi suoraa ottaan, ilman puhdistusta. Niin hullulle ku kuulostaa, pelkäsin et tulee negatiivinen.
Ilmeisesti niin pahana ettei testi voinu erehtyä :alien:

Varaa uusi aika eri lääkärille. Tympeetä kyllä kun lääkäri ei ilmeisesti voi pelkännkliinisen tutkimuksen perusteella reseptiä kirjottaa?

Minä jännitin samaa kun olin lukenut et virheellisiä tuloksia tulee. Hoitaja siis otti multa näytteen ja väärin. Lääkäri kertoi käynnillä et alue pitää ensin puhdistaa desillä/alkoholilla et muut bakteerit vähenee, sieneen ku viinakaan ei auta. Ja sit "puhtaasta" kynnestä vasta näyte.
Hoitaja alkoi suoraa ottaan, ilman puhdistusta. Niin hullulle ku kuulostaa, pelkäsin et tulee negatiivinen.
Ilmeisesti niin pahana ettei testi voinu erehtyä :alien:

Varaa uusi aika eri lääkärille. Tympeetä kyllä kun lääkäri ei ilmeisesti voi pelkännkliinisen tutkimuksen perusteella reseptiä kirjottaa?

Oli siis positiivinen, ja ap kirjoittaa. Oon googlaillu hirveenä tietoa tästä taudista. Paljon on ilman lääkereseptiä vinkkejä, osalle toimii ja toiselle ei. Mihin lie perustuu?

Mulla oli kaikissa varpaankynsissä kynsisieni n. 4 v. Kokeilin kaikki mahdolliset tuotteet pihkalakasta, vetyperpksidiin, teepuuöljyyn, otsonoituun öljyyn (saa Ruohonjuuresta), Nailoxiin vai Naloxiin (mikä onkaan), omenaviinietikkakylpyihin, tuloksetta. Vasta lääkärin määräänä terbafin 250 mg kuuri auttoi ja 4 kuukaudessa kynnet ovat lähes sienettömät, pinnat ohentuneet ja väri muuttunut normaaliksi. Hakekaa hyvät ihmiset se antibiootti. En lainkaan tykkää popsia niitä, niinkuin tuskin kukaan meistä, mutta tämä todella auttaa. Mukavaa kesää 2020 kaikille - antibiootti naamaan, sandaalit jalkaan ja ulos nauttimaan auringosta!

Kynsisieni ilmaantui pari vuotta sitten ukkovarpaaseeni. Kävin näyttämässä ukkovarvasta lääkärillä, jolta sain määräyksen käyttää Loceryl lääkekynsilakkaa, kunnes kynsisieni poistuu. Käytin Loceryliä reilun vuoden, josta ei ollut mitään apua. Kävin jälleen lääkärillä, joka määräsi suun kautta otettavan terbinafiini lääkkeen. Olen syönyt terbinanafiiniä nyt 4,5 kuukautta ja lääke vaikuttanut tehokkaasti kynsisieneen. Ukkovarpaassa on kynsisientä enää noin 4 mm ja jatkan terbinanafiinin syömistä, kunnes ukkovarvas on täysin puhdas kynsisienestä. Lääkäri arvioi, että terbinanafiiniä pitää syödä jopa 6 kuukautta, kunnes kynsisieni on kokonaan terve, eikä kynsisientä ole yhtään näkyvissä.

Miten olette varmistaneet, että kynsisieni ei tartu uudelleen?

Sukat tulee pestä aina +60c asteessa, jotta sieni kuolee ja sukat pitää vaihtaa jokaisen käyttökerran jälkeen. Sandaaleja tulee jatkossa aina käyttää julkisissa suihkutiloissa. Lääkäri epäili, että olen saattanut saada kynsisienitartunnat uimahallista, joissa käyn pari kertaa viikossa. Kengät tulee pestä koneessa säännöllisesti +40c asteessa.

Kynsisienen hoito - https://topeuro-shop.com Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä