Hei, jos uusi LA on lähellä 3v synttäreitä niin äippälomahan ja sitä myöten äippäraha alkaa 5vk ennen sitä, eli ei hätää? Toinen vaihtoehto: sulla varmaan jäi jotain lomia sisään niin niitähän voi välissä käyttää.. saat sitten lomarahatHuomenta! Täälä ollaan hereillä. Heräsin taas ennen viittä. Eikä uni tuu enää. On edelleen aivot ihan solmussa kaiken kanssa. Tässä muutama mietinnän aihe...
1. Mulla on tammikuussa aloitetut opinnot kesken ja mietityttää miten ne saan hoidettua sujuvasti. Olen jo ilmoittautunut tulevalle lukukaudelle läsnäolevaksi, mutta en siis välttämättä saa sitä kokonaan suoritettua loppuun asti.
2. Opintoihin liittyvään harkkaan täytyy ilmoittautua ensi viikolla. Harkka olisi marraskuun puolivälissä. En ehkä haluaisi raskaudesta vielä puhua koululla, koska mennään niin alussa..mutta ilmoittaudunko harkkaan ja perun sen jos homma etenee kuten pitää, vai miten tän kanssa toimisin..
3. Uusi laskettu aika osuu niin lähelle tytön kolmevuotissyntymäpäivää, että pelkään jos se muuttuukin ultrassa, ja sen myötä tipahdankin minimiäitiyspäivärahalle. On siis vaan päivän ero lasketussa ajassa ja siinä, kun tyttö täyttää 3v.
4. Työ.. Tuohon aiempaan kohtaan liittyen mietityttää työkuviot. Olen nyt ilmoittanut töihin, että olen kotona kunnes tyttö täyttää 3v, mutta etenkin jos tipahdan minimiäippärahalle, niin tulot olisivat aika kiva plussa tähän väliin.. Tuo hoitovapaan purkaminen tosin ei ole ihan itsestäänselvyys.. muistan että siinä oli tarkat ehdot, millä perusteilla se voidaan purkaa.
5. Jos soitan töihin, että keskeytettäisiin hoitovapaa ja palaisin töihin, niin kertoisinko jo tästä raskaudesta vai en.. Ollaan niin kovin alussa vielä, että mitä vaan kun voi vielä tapahtua..
6. Imetys.. imetän yhä tuota minun 2v taaperoa, ja tahtoisin kyllä lopettaa imettämisen kesän aikana. Nyt raskauden myötä huomaan, että imettäminen on alkanut tuntua jotenkin vähän epämiellyttävälle, kun rinnat on hivenen arkana.
7. Mitä jos raskaus meneekin kesken, ja olen tehnyt joitan päätöksiä yllä olevaan tekstiin liittyen.. Töistä voisin tietty päätyä hakemaan opintovapaata. Mutta voisi olla itseen vähän pettynyt olo, koska olin kuvitellut, että pidän tytön kotona siihen saakka, että hän täyttää sen 3v. Nyt toki tyttö on menossa hoitoon jo pariksi kuukaudeksi, että se nyt on jo menetetty..
Paljon on siis mietinnän alla asioita. Antakaa hyvät odottajat ajatuksia jos niitä herää. Liitän tämän saman tekstin facen puolelle, koska sielä on jotenkin helpompi kirjoitella aktiivisemmin.
Ja sitten vielä minut voisi lisätä listaan.
LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS
Itellä on maisterivaihe töihen ohella venynyt jo aika lailla, alotin 2012, ehdin käydä 1.5v jonka jälkeen jäi lasten takia tauolle. Nyt jatkoin sitä viime syksynä ja olis lopputyö (alotin tammikuussa) ja pari kurssia vielä syksylle niin valmistuisin, mutta ei taida onnistua ne nyt. Opinto-oikeuskin loppuu vuoden lopussa