Tänään ilmastonmuutosuskovaiset yrittävät pelastaa maailman sammuttamalla valot tunniksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla joku valtava kartano? Otsalamppu vois olla ihan jees
Tavis okt on. Mut vaihdan kodissa paikkaa useaan kertaan illan aikana, eiks muut tee niin? :unsure: Eteinen, keittiö, olkkari, makkari jne.
Kiitos otsalamppuvinkistä. :thumbsup:

Kiitos sun alapeukutuksen, Mää käyn kaupassa ja ostan pari lisävaloa vielä ja kyllä sytytän kaikki illalla. Jopa jääkaapin oven pidän auki että valo palaa sielläkin. (y)

53705910_10157046250504805_1252874717958766592_n.jpg

:whistle::whistle:

Huvittavimpia on nämä uhmailäiset, minä laotan kyllä kaikki valot päälle, tyypit. Ihan vapaasti laittakaa, kertookin juuri siitä mistä persut puhuu, eli ihmiset on liian rikkaita. Köyhä sammuttaa aina ylimääräiset laitteet, ja tekee samalla ekoteon, kun ei ole varaa maksaa kalliita laskuja.
Normaalisti en pidä mitään valoja tai laitteita turhaan päällä ja koitan pitää sähkölaskuni mahdollisimman pienenä. Tämä kyseinen tapahtuma vain ärsyttää kun kuitenkin päällä on suurin osa maailman yritysten mainosvaloista, katuvaloista ja se yksi valoton tunti ei maailmaa pelasta. Ja Häiritsee että jotkut oikeasti uskoo siihen että kun minä tänään tunniksi valoni sammutan niin ole tehnyt hyvän työn ja kantanut korteni kekoon ja voin loppuvuoden jatkaa samanlaista porsastelua ja ympäristön tuhoamista kuin tähänkin asti.

Mielummin vaikka valoton päivä, vähä sähköinen viikko tms.. Onhan autotonta päivää ja lihatonta kuukauttakin

Sais olla rahtilaivaton viikko, lentokoneeton pari kk, hikipajarätitön vuosi ja venäjätön+kiinaton 100 vuotta että olis tehoa...

Oliskohan ehkä vähän laajempi juju tämän maailmanlaajuisen tempauksen takana? :whistle:
Valojen sammutus tunniksi on vähän turhanpäiväinen mielenosoitus.
Nyt kun modernit led-lamput on keksitty ja ovat hinnaltaan halpoja ja hehkulamppuun verttattuna todella pitkäikäisiä niin kuka tahansa länsimaalainen saa halutessaan valaisimien energiakulutuksen murto-osaan entisestä. Eli ongelma on jo ratkaistu.

Kuinkahan moni näistä valonsammuttajista jokapäiväisessä elämässään sammuttaa vaikkapa telkkarin oikeasti, eikä jätä valmiustilaan? Tai ottaa kännykkälaturin irti seinästä kun känny ei ole latauksessa?
Eihän se valmiustila paljoa sähkölaskussa näy mut kun suomessa on kymmenen miljoonaa laitetta suurimman osan aikaa käyttämättömänä valmiustilassa niin kyl niiden vuoksi jo aikamoista voimalatehoa tarvitaan.

Jonkimmoista merkitystä olis myös älykkäämmällä sähkösuunnittelulla/järjestelmillä. Suomessa käyttö on jäänyt siihen, että laitettaessa (sähkö)sauna päälle (sähkö)lämmitys katkeaa siksi aikaa. Samaa vois helposti soveltaa laajemminkin, eli esim jaksottaisesti käyvät koneet ei olis päällä yhtaikaa. Jääkaappi voi ihan hyvin olla ilman sähköä sen hetken kun vesipumppu hurisee tai leivänpaahdinta käytetään. Ei talon kaikkien sähkölaitteiden tarvitse voida olla yhtaikaa päällä. Se ei kulutusta tietty vähennä mut pienentää vaadittavaa huipputehoa joten isolla skaalalla pärjättäis muutamaa voimalaa vähemmällä.

Tommoiset mielenosoitukset yleensä on sitä, että nyt on osoitettu mieltä joten voidaan hyvällä omallatunnolla lähteä kaljalle.
Miks mä sammuttaisin lampun tunniksi jos mä satun tarvitsemaan sitä valoa just silloin? Pitäiskö mun ensin sytyttää tarpeeton lamppu voidakseni sammuttaa sen osallistuakseni mielenilmaukseen?

Nyt kun modernit led-lamput on keksitty ja ovat hinnaltaan halpoja ja hehkulamppuun verttattuna todella pitkäikäisiä niin kuka tahansa länsimaalainen saa halutessaan valaisimien energiakulutuksen murto-osaan entisestä. Eli ongelma on jo ratkaistu.

Kuinkahan moni näistä valonsammuttajista jokapäiväisessä elämässään sammuttaa vaikkapa telkkarin oikeasti, eikä jätä valmiustilaan? Tai ottaa kännykkälaturin irti seinästä kun känny ei ole latauksessa?
Eihän se valmiustila paljoa sähkölaskussa näy mut kun suomessa on kymmenen miljoonaa laitetta suurimman osan aikaa käyttämättömänä valmiustilassa niin kyl niiden vuoksi jo aikamoista voimalatehoa tarvitaan.

Jonkimmoista merkitystä olis myös älykkäämmällä sähkösuunnittelulla/järjestelmillä. Suomessa käyttö on jäänyt siihen, että laitettaessa (sähkö)sauna päälle (sähkö)lämmitys katkeaa siksi aikaa. Samaa vois helposti soveltaa laajemminkin, eli esim jaksottaisesti käyvät koneet ei olis päällä yhtaikaa. Jääkaappi voi ihan hyvin olla ilman sähköä sen hetken kun vesipumppu hurisee tai leivänpaahdinta käytetään. Ei talon kaikkien sähkölaitteiden tarvitse voida olla yhtaikaa päällä. Se ei kulutusta tietty vähennä mut pienentää vaadittavaa huipputehoa joten isolla skaalalla pärjättäis muutamaa voimalaa vähemmällä.

Tommoiset mielenosoitukset yleensä on sitä, että nyt on osoitettu mieltä joten voidaan hyvällä omallatunnolla lähteä kaljalle.
Miks mä sammuttaisin lampun tunniksi jos mä satun tarvitsemaan sitä valoa just silloin? Pitäiskö mun ensin sytyttää tarpeeton lamppu voidakseni sammuttaa sen osallistuakseni mielenilmaukseen?
(y)

Valitettavasti sinulta meni ohi tempauksen symbolinen viesti turhasta energianhaaskauksesta :(

Yhteistyössä