Kummius

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummityttö

Vieras
Kummini muisti muutamana ensimmäisenä vuotena jollain pienellä kivalla syntymäpäivälahjalla minua. Sen jälkeen tuli täysin hiljaista. Kummit eivät onnitelleet, saapuneet juhliini ym.
Nyt, kun olen kouluttautunut hyvin, kummit ovat lähestyneet minua fb kautta yksityisviesteillä erilaisilla pyynnöillä auttaa sukulaisuuteen ja kummiuteen vedoten. Ei mun valmistuminenkaan yliopistosta kiinnostanu niitä- ei tullut edes onnittelua. Eikä suoraan sanottuna kiinnosta ollenkaan alkaa tekemään ilmaisia töitä ventovieraille. He ovat jääneet minulle täysin vieraiksi valokuvissa esiintyviksi henkilöksi, joita en tunnistaisi, jos kävelisivät kadulla vastaan. Häät on seuraava iso juhla. Onko oikein jättää kummit kutsumatta?

Onko oikein jättää kummit kutsumatta?
On oikein ja jopa suotavaa.

Kummin tärkein ajanjakso lapsen elämässä on syntymä, kaste, koulutien aloittaminen, ripille pääsy. Jotkut ottavat tehtävän omakseen, antaen aikaansa lapselle pyyteettömästi ja samalla osallistuen lapsen elämään hyvinkin tiiviisti.
Ripille pääsyn jälkeen kummi voi vetäytyä taka-alalle ja osallistua myöhemminkin tärkeisiin tapahtumiin, jos se tuntuu luontevalta.

Kummisi juna meni jo, joten älä sinäkään mieltäsi rassaa. Vietä yksi elämäsi tärkeimmistä päivistä rakkaittesi seurassa.

On oikein ja jopa suotavaa.

Kummin tärkein ajanjakso lapsen elämässä on syntymä, kaste, koulutien aloittaminen, ripille pääsy. Jotkut ottavat tehtävän omakseen, antaen aikaansa lapselle pyyteettömästi ja samalla osallistuen lapsen elämään hyvinkin tiiviisti.
Ripille pääsyn jälkeen kummi voi vetäytyä taka-alalle ja osallistua myöhemminkin tärkeisiin tapahtumiin, jos se tuntuu luontevalta.

Kummisi juna meni jo, joten älä sinäkään mieltäsi rassaa. Vietä yksi elämäsi tärkeimmistä päivistä rakkaittesi seurassa.
Outo näkemys omasta mielestäni. Oman käsitykseni ja kokemukseni mukaan kummit ovat elinikäisiä. Vähän sellaisia special-sukulaisia, joihin on hiukan läheisempi suhde, kuin muihin sukulaisiin. Tottakai he ovat mukana elämässä rippikouluiän jälkeenkin.

Mutta ap:n tilanteessa, jos yhteyttä ei ole pidetty aikaisemminkaan, niin ei ole mikään pakko aloittaa aikuisena.

voisihan katsoa mitä tapahtuu jos tekisit uutta tuttavuutta kummeihin.Tosin kummeushan ei kylläkään enää ole joillekkin niin tärkeää jos lapsi on jo kasvanut aikuiseksi tai on aikuisuuden kynnyksellä.Hieman tässä kyllä oudoksuttaa jos kummit eivät ole mihinkään juhliin koskaan osallistuneet.

Yhteistyössä