@Irene_4 Ööö, metotreksaatin jälkeen lähti vasta hcg laskuun. Eli 15.3.2018 plussasin, 25.3 todettiin km ja 26.3 hcg oli vain 250. No kaksi viikkoa tuosta digi näytti edelleen "raskaana 2-3viikkoa". Vuotoa oli ja kunnon supisteluakin silloin kun km todettiin. Toispuoleisia alavatsa kipuja oli ja soitin neuvolaan siitä ja sanoin, että hcg ei laske koska digin ei pitäisi näyttää enää 2-3, koska hcg oli todella matala jo kun km todettiin 2,5vk aiemmin. Neuvolasta sain ohjeen, että kuukausi km:stä niin verikokeet ja jos kivut muuttuu sietämättömäksi niin sitten vasta päivystykseen. Lähes koko ajan oli tiputtelu vuotoa ja "kierto" oli 21 päivää, jolloin oletin olevan menkat, koska vuotoa tuli enemmän ja oli kovat menkkakivut. Kuitenkin 24.4 illalla seksin jälkeen menin vessaan ja verta vaan lorisi hetken (tätä ennen olin ollut vuodoton pari päivää), en huolestunut, mutta kaverin kanssa viestitin ja se käski jo silloin soittaa päivystykseen. Tästä meni noin tunti kun yhtäkkiä alkoi kamala kipu vasemmalla alavatsalla. En pystynyt istuun, en seisoon ja makaaminenki sattu. Kaverin kans viestitin ja mietin vielä särkylääkkeen ottamista ja nukkumaan menoa, mutta kaveri sanoi, että pakko soittaa heti päivystykseen. Soitin ja sinne käskivät. Verikokeessa hcg oli jotain 590, tehtiin sisätutkimus ja paineltiin mahaa ja kiireellinen lähete synnytysraskauspäivystykseen. Koska oli yö niin lääkäri kehotti mennä hetkeksi kotiin nukkumaan ja aamulla sairaalaan. Facessa olin km-ryhmässä tilanteesta kirjoittanut ja yks sitten sanoi, että hänellä lähes samanlainen kokemus viikon takaa ja oli sitten kohdunulkoinen ollut. Aamulla kun menin bussilla sairaalaan niin tietoisuuteen iski, että tämä on kohdunulkoinen ihan varmasti ja niinhän se oli (aluksi olin ajatellut, että kohtuun olisi jäänyt istukkaa tms pala joka pitää vuotoa, kipuja ja hcg:tä yllä). Gyne tutki ja löysi raskaussolukkoa vasemmasta munatorvesta ja kertoi vaihtoehdoiksi seurannan, metotreksaatin tai leikkauksen. Suositteli metotreksaattia, koska oli kuitenki kuukausi mennyt km tuomiosta ja ei ollut kuivunut itsestään pois vaikka niin matala hcg olikin.
Tulipa pitkä teksti. En ikinä osaa kirjoittaa tätä lyhyesti vaikka kuinka yritän. Aina jään kirjotteleen kaikkea mikä tuntuu muka olennaiselta mutta ei ole