Relaatio 378

  • Viestiketjun aloittaja mark2
  • Ensimmäinen viesti
No voi harmi, ei ole minusta noihin apua. Ykkös- ja kolmosruutu ovat melkein valmiit, muissa sitten enemmän puutteita (140 sanaa!). Täytyy vaan vähän kerrallaan yrittää loppuun asti.
Minä tein välillä tuon 383 relaation, joka jäi nyt yhtä vaille valmiiksi.
Tähän relluun:
yksi-ruutuun :
Lee 10 ja ykk 10
Ku väliviivalla 16
Kolme-ruutu:
Pääsanasta 5.9
Vi 9.11
Kiitos :)
No voi harmi, ei ole minusta noihin apua. Ykkös- ja kolmosruutu ovat melkein valmiit, muissa sitten enemmän puutteita (140 sanaa!). Täytyy vaan vähän kerrallaan yrittää loppuun asti.
 
Virgo
Lee 10 ja ykk 10 ensimmäinen on luomuolut ja tonen y....m...o
VÄLIVIIVALLINEN 16 on muuan pinaatista tykkäävä sarjakuvasankari.
KOLMOSESSA 5+9 katso Kerttu Horila ja 9+11 Lpsuudenkodissani oli tällainen vesipannu, joka vislasi kun vesi kiehui.
Tästä ruudusta minulla puuttuu vas reunassa Ko-kä ja Li-me välinen
....... (7) ...... (6).
Vielä kaikkiaan 95 sanaa hukassa.
 
Tämä jäi mulla pahasti kesken ennen reissua ja nyt en kyllä pääse millään eteenpäin :)

Kaksi:
re.. alas 14
re..y vasemmalle 12
so.. alas 7 5

Neljäs:
pääsanasta 7 6 (siis jonkun yhtyeen albumiko?)
ko.. ja.. 18 6
to.. 8 7
ne..t 6
ne..n 10 2
 
Kaksi-ruutu:

..... (5) ......, (7) .... (4) ..... (5) Savonlinnalaisen yhtyeen kappale
Ret kaikki 16, 12, 14, 10 (ei mikään käy mitä laitan) 10 toinen tehdään sinne missä on paljon puita, toisessa etsitään jotain, muut tarvitsevat oikeasti vastasanan, 14 on lasten kuvakirja, 12 sijaitsee erään suuren säveltäjämme kotikaupungissa, ja 16 sijaitsee eräässä Pohjois-Savon kunnassa
Yksi :
Ki 6.8
Viimeinen on sen kirjailijan ruotsinkielinen nimi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anetteb
tuo 11 on suomalaista kellomestarien työtä, ja tuno ne -sanan edessä oikeastaan pitäisi olla ihme. Sen kun tsekkaat niin oikean "kimpaleen" löydät. :)

M2
Kiitti M2! Kaappia olin siihen yrittänyt tunkea, joten oikeilla jäljillä olin. Oli vähän kaukaa haettuja sanoja, mutta valmista tuli. Kiitokset Patille! (Eikä näin vaikeita sitten enää jatkossa kiitos :D)
 
Kiitti M2! Kaappia olin siihen yrittänyt tunkea, joten oikeilla jäljillä olin. Oli vähän kaukaa haettuja sanoja, mutta valmista tuli. Kiitokset Patille! (Eikä näin vaikeita sitten enää jatkossa kiitos :D)
No eikös vaihtelu virkistä, välillä helppoa, välillä vaikeaa :) Eihän näitä kaikkia ratkottua tule vaikka kuinka yrittäisi, aina ei vaan pääse laatijan pään sisään.. :) Onneks sit voi kysellä vinkkejä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: lamp
No eikös vaihtelu virkistä, välillä helppoa, välillä vaikeaa :) Eihän näitä kaikkia ratkottua tule vaikka kuinka yrittäisi, aina ei vaan pääse laatijan pään sisään.. :) Onneks sit voi kysellä vinkkejä. :)
Joo, näinhän se on. Kyllä tämä kelpo rellu silti oli ja toki saat tehdä aivan sellaisia kuin itse haluat, koska sillä tavalla niistä saa itselleenkin jotain mielihyvää ja laatiminen on kivaa :)
 
Joo, näinhän se on. Kyllä tämä kelpo rellu silti oli ja toki saat tehdä aivan sellaisia kuin itse haluat, koska sillä tavalla niistä saa itselleenkin jotain mielihyvää ja laatiminen on kivaa :)[/QUOT
Laadinta vaatii kyllä harjoittelua vielä kovasti, se kun ei näytä yhtään samalta ratkoessa kuin laatiessa :) Yleensä lopputulos on vaikeampi kuin mitä on ajatellut, toisaalta ei myöskään haluaisi toistaa aina samoja sanoja kuin mitä jo on ollut tai tehdä sellaista pelkkää wikihakua, eli pitäisi olla vähän kaikkea ja sitä omaakin päättelyä ei pelkkää nettiselailua.. Kaiken kaikkiaan vaikea taiteenlaji - sanoisin. :)
 
Jumissa.
Neljäs :
Haha ja vaha välinen 10 Gandalfin toinen nimi
Ar : 7.5 taidemaalari/kuvittaja ja 5.11 edellisen seinälautanen
Pääsanasta 7.6 suomalaisen tyttöduon albumi
Kaksi:
Väliviivallinen 15 maksettu matkustamisesta
Eikä avautunut Ret 16,14, tarvitset ne vastasanat
Kello löi jo viisi :
Ka 8.8 käännös uskonnollisesta kirjasta
Me ja sa välinen 5 pieni sa..
Kolme :
Sk 15
Viimeinen ei ole mies :)
 

Yhteistyössä