Mies ei välitä yhtään, vaikka raivostuttaisi minua maasta taivaaseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mies käyttäytyy tyhmän ja tomppelin tavoin, eikä välitä, vaikka hänelle sanoo, että käytös ei miellytä minua. Ei välitä siis yhtään siitä, että se loukkaa minua, satuttaa, raivostuttaa ja vihastuttaa. Hän ei siis tee mitään oikeasti muuttuakseen, eikä koita lepytelläkään varsinaisesti, mutta on luovinut tiensä sillä, että antaa mun huutaa.
Minusta hän on edesvastuuton typerä kakara, jos kuvitteli, että jaksaa kuunnella sitä mun huutoa loppumattomiin, tai sitten olisi pitänyt jaksaa, koska tietenkin saatuamme lapsia hän meneekin riidassa lasten selän taakse "itkien" lapsille, että "äiti syyttää minua". Nii-in, iso poika, etkö tajua, että ihan aiheestakin! Siis aargth että on lapsellinen ja epäkypsä ääliö!

Ihminen, joka antaa huutaa itselleen joko rakastaa toista ja tämän haavoja, kuten minä kuvittelin mieheni tekevän, tai sitten on halveksittava munaton mitättömyys, jonkalaista ei kukaan voi rakastaa. Koska kuka rakastaisi ihmistä, josta ei ole itselle edes vastusta, jos tulee riitaa? Ajattelin, ettei hän vain halua särkeä minua lisää, mutta selkeästikään siitä ei ole kysymys, koska minun alkaessani eheytyä tämä muna-aivo ei itse osaakaan käyttäytyä ehjän ihmisen tavoin.

Ainoa syy antaa jonkun huutaa on se, että AIOT tehdä ongelmalle, josta toinen suuttui, jotain. Mies ei piittaa, jos aille huutaa, aivan kuin hänessä ei olisi mitään vikaa ja kehitettävää, tai jos oikeasti ajattelee niin, niin miksi saatanan vammainen idiootti sitten kuuntelee sitä huutoa? Onko muka ansainnut sen, jos ei mukamas ole itsessään vikaa? Ei olisi. Mutta ei väitä vastaan, eli myöntää siis vääryytensä ihmisenä, ja että korjattavaa on. Laittaisi nyt sitten asiansa kuntoon saatanan pelle.

Onneksi mies saa rangaistukseksi täsä laittaa lapset nyt yksin kouluun, joutuu heräämään aikaisemmin kuin haluaisi ja taistelemaan aamupalat ja pukemiset ja että esikoinenkin ehtisi ajoissa... eikä se taida ehtiä, kun se on erityispiirteinen lapsi. Kun ei mies osaa oikein kasvattaa. Ja mä chillailen mun omassa kämpässä ja tapaan lapsia vain silloin kun mua huvittaa. Ja ei huvita, jos mies ei muutu, koska eilen kun olin siellä, niin eikös joku lasten kavereista vain lampsi sisään kysymättä saako tulla, ja häiritsi leipomistamme niin, että esikoinen alkoi itkeä. Mies ei tajua, ettei sinne heille kaivata tätä ulkopuolista loislasta. Kumpikaan lapsista ei halua häntä sinne, ilmeisesti hän meneekin sinne miehen takia. Mies haluaa olla sen lapsen kanssa, mutta hylkää perheensä siille alttarille täysin. Vittu mikä "jeesus".

Jos toinen huutaa erimielisyyden aikana kuin sumutorvi niin ainoa fiksu teko on olla reagoimatta moiseen käytökseen. Puhe kun menee tältä huutajalta ohi kokonaan, koska hän on oman raivonsa sisällä.

Mies pärjää kyllä koska hänen on pakko. Sinulle toivon toimivaa terapiaa ja sitoutumista siihen.

Ja mä chillailen mun omassa kämpässä ja tapaan lapsia vain silloin kun mua huvittaa. Ja ei huvita, jos mies ei muutu, koska eilen kun olin siellä, niin eikös joku lasten kavereista vain lampsi sisään kysymättä saako tulla, ja häiritsi leipomistamme niin, että esikoinen alkoi itkeä. Mies ei tajua, ettei sinne heille kaivata tätä ulkopuolista loislasta. Kumpikaan lapsista ei halua häntä sinne, ilmeisesti hän meneekin sinne miehen takia. Mies haluaa olla sen lapsen kanssa, mutta hylkää perheensä siille alttarille täysin. Vittu mikä "jeesus".

Sairasta tekstiä. Ensin ajattelin sanoa että alkaisit olla lastesi kanssa, mut sit mietin että ehkä parempi että annat miehen kasvattaa ne...

Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin ymmärrän sen että se toisen reagoimattomuus satuttaa ja tuntuu pahalta. Toisekseen mies ei ehkä osaa muuta, hän tuntee itsensä avuttomaksi ja ainoa mitä osaa tehdä on vetäytyä. Mikä ärsyttää sua lisää ja sun huutaminen taas sas miehen vetäytymään lisää.

Tässä on kyse kielteisestä kehästä!

Sen sijaan että pari korjaisi tilanteen ja ottaisi riskin lähestyä toista uudelleen, he alkavat suojata itseään loukkauksilta vetäytymällä, välttäen läheisyyttä tai riitaa aiheuttavia aiheita. He tulevat vähitellen kriittisiksi tai moittiviksi. Negatiivinen kokemus suhteesta aiheuttaa sen, että he alkavat kiinnittää huomion kumppanin negatiivisiin puoliin tai käyttäytymiseen siinä määrin, että kielteiset huomion ja kokemuksen määrä ylittää myönteiset vihjeet, muistot ja kokemukset suhteesta (Gottman, 1999).

Tämä voi johtaa suhteessa voimakkaaseen, kielteiseen ja mukaansa imevään kierteiseen. Jos suhde jää tähän tilaan, tämä negatiivinen kierre aiheuttaa suhteessa paljon stressiä sekä vähentää läheisyyttä, keskinäistä ymmärrystä ja empatiaa sekä suhteen turvallisuutta. Tällaiset negatiiviset toimintamallit voivat tuhota suhteen (Gottman, 1999).