Rinnan sivulla oleva äkillinen kova kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
onko ollut kellään ja mistä on johtunut. Kipu tuntui/ tuntuu kuin joku iskisi puukolla tai repisi rintalihasta ja vain toisessa rinnassa. Tuntuu eniten kun kumartuu tekemään jotain tai kääntyy äkillisesti vaikka toiselle kyljelleen.

Koskaan ei oo ollut tälläistä kipua. On kyllä laimennut kipu yön jälkeen, mutta tuntuu viellä välillä. Pelottaa vaan mikä voisi aiheuttaa tuollaista.

Mulla kyllä ihan närästyskin tekee tuollaista. Tai vaikea sanoa toisen kuvauksesta ihan tarkalleen, mutta juuri tuo kumara asento tai sillä kyljellä makuu.

Rinnan sivupuolelle vai ? On mulla närästystä joskus ollut, tuntuu keskellä rintaa ei rinnan sivulla ja kipu oli erilainen.

Rinta lihas on iso lihas. Erilaisia viiltoja ja kipuiluja voi välillä olla. Ei kannata huolestua.

Noh äitini kuoli aggressiiviseen rintasyöpään ja rintasyöpää on muutenkin suvussa ollut, joten vähän kyllä huolestuttaa tuolainen äkillinen outo kipu.

Mä veikkaisin lihasrevähdystä/venähdystä. Mutta tolla sukurasitteella ja kun huolestuttaa niin menisin aika äkkiä lääkäriin tarkistuttamaan asian.

Voisi ollakin tuollainen revähdys. No tänään ei enää voi soittaa lääkäriin mutta ehkä huomenna sitten. Nyt päivän aikaan ei ole kipua tuntunut.

Olen lähes 100 % varma, että kyse on rintarangan lihasten aiheuttamasta kivusta. Näitä tulee päivystykseen paljon - ihmiset luulee, että kyseessä on infarkti, mutta syyksi selviää lihasten aiheuttama kipu. Se on nimenomaan tuollaista viiltävää, terävää, kuin puukolla iskisi. Infarktikipu on yleensä jomottavaa ja puristavaa. Lihasrelaksantit ja kevyt venyttely auttaa.

Olen lähes 100 % varma, että kyse on rintarangan lihasten aiheuttamasta kivusta. Näitä tulee päivystykseen paljon - ihmiset luulee, että kyseessä on infarkti, mutta syyksi selviää lihasten aiheuttama kipu. Se on nimenomaan tuollaista viiltävää, terävää, kuin puukolla iskisi. Infarktikipu on yleensä jomottavaa ja puristavaa. Lihasrelaksantit ja kevyt venyttely auttaa.

No mä en luullut missään vaiheessa ainakaan että infarkti olisi tai muuta sydänperäistä.

No mä en luullut missään vaiheessa ainakaan että infarkti olisi tai muuta sydänperäistä.

En nyt juuri sinua tarkoittanut, vaan yleisesti ottaen. Rintasyöpä aiheuttaa äärimmäisen harvoin kipua, mutta eihän sitä tietysti kauhean kauaa kannata outoja kipuja seurata vaan kääntyä lääkärin puoleen. Mutta vahvasti tosiaan veikkaan, että kyse on lihasten aiheuttamasta kivusta.

En nyt juuri sinua tarkoittanut, vaan yleisesti ottaen. Rintasyöpä aiheuttaa äärimmäisen harvoin kipua, mutta eihän sitä tietysti kauhean kauaa kannata outoja kipuja seurata vaan kääntyä lääkärin puoleen. Mutta vahvasti tosiaan veikkaan, että kyse on lihasten aiheuttamasta kivusta.

Joo voi olla lihasperäistäkin,ei nuita tiedä. Päivällä ei enää ole ollut sellaista kipua kuin yöllä ja aamulla. Mun sukuhistorialla noiden syöpien suhteen pitää olla vähän varpaillaan.

Eipä ole venyttelyt ja särkylääke auttanut tuohon rinnan kipuun. Edelleen koskee kovasti rinnan sivuun kun kumartuu tai vaihtaa asentoa nukkuessa.

Varmaan kannattaa soitella aikaa lääkäriin, etenkin kun on suvussa ollu useita syöpätapauksia. Vaikka ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi.

Mä yritän maanantaina saada lääkärinajan, eilen ei enää saanut päivystys aikoja. Vaikka sitä toivoo ja yrittää pitää mielessä, että on varmaan harmiton jumi, mutta kyllä kuitenkin pelkää olevan vakavampaa.

Mä yritän maanantaina saada lääkärinajan, eilen ei enää saanut päivystys aikoja. Vaikka sitä toivoo ja yrittää pitää mielessä, että on varmaan harmiton jumi, mutta kyllä kuitenkin pelkää olevan vakavampaa.

Höpöhöpö, vähän noloa mennä lihaskipuja valittaa lääkäriin. Vakava ongelma ei helpota vaan sattuu non stop 24/7 eikä asentoa vaihtaessa. Järki käteen nainen.

Höpöhöpö, vähän noloa mennä lihaskipuja valittaa lääkäriin. Vakava ongelma ei helpota vaan sattuu non stop 24/7 eikä asentoa vaihtaessa. Järki käteen nainen.

Höpö höpö ei ole mitään noloa varmistaa ettei ole mitään vakavaa ja lääkäriltä saa hyvät ohjeet jos onkin vain lihasjumia. Kipu tuntuu kumartuessa ja asentoa vaihtaessa, en mä sentään koko aikaa ole kumartuneena. Sinäkö olet lääkäri joka osaa tehdä 100% oikean diagnoosin edes näkemättä ja tutkimatta potilasta?

Viimeksi muokattu:
No just kärsin itse siitä tuossa viikko sitten monta päivää. Tuntui ettei mikään auta. Loppujen lopuksi oli lihasjuttuja, ja sain sen monta kertaa päivässä tehtävillä venytyksillä veke. Sattu tosi paljon tissiin kun venytteli, mutta sitten se katosi.

Olen käynyt keväällä mammoografiassa, joten tiesin, ettei rintasyöpää ainakaan ole.

No just kärsin itse siitä tuossa viikko sitten monta päivää. Tuntui ettei mikään auta. Loppujen lopuksi oli lihasjuttuja, ja sain sen monta kertaa päivässä tehtävillä venytyksillä veke. Sattu tosi paljon tissiin kun venytteli, mutta sitten se katosi.

Olen käynyt keväällä mammoografiassa, joten tiesin, ettei rintasyöpää ainakaan ole.

Onneksi sulka oli vain lihasjuttuja, todennäköisesti on mullakin, parempi varmistaa, varsinkin kun äiti menehtyi rintasyöpään ja muillakin sukulaisilla on ollut ja on viellä tavallista korkeampi riski sairastua. Mie kävin mammogarafiassa viimeksi toissa vuonna.

Selvisikö kivun syy? minulla ollut nyt 2 viikkoa vastaavat oireet...

Joo, selvisi. Oli pahat lihasjumit. Sain silloin kiputulehduslääkkeitä & venyttelyohjeet. Lääkäri myös laittoi varmuuden vuoksi mammografiaan kun lähipiirissä on ollut paljon syöpää.

Yhteistyössä