Moikka pitkästä aikaa!
Luin ketjua taas pitkästä aikaa ja täällähän jengi plussailee hyvää tahtia.
Harmi vain, että osa nimistä on tuttuja jo lähes vuoden takaa.
Ja yhdessä kuumeiltiin silloin.
@Aileen @Minji @joulutoive @Päppyrä teille kovasti ainakin tsemppiä ja peukkuja!
Jäiköhän nyt joku mainitsematta?
Varmaan jäi... pahoittelut siitä..
Itse kuumeilin km jälkeen noin puoli vuotta, ja olin jo pahimman kuumeilun yli päässyt. Ensimmäiset kuukaudet km jälkeen olivat aivan järkyttävän rankkoja. Itku silmässä ja mieli maassa joutui jatkamaan päivästä toiseen. Tätä vielä pahensi se, että sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Todennäköisesti myös km johtui siitä. Oireita minulla oli ollut jo useita vuosia, mutta arvot viitteissä. Tästä haluaisinkin teitä varoittaa, että vaikka arvot on viitteissä ja lääkärin mielestä kaikki hyvin. Niin TSH arvon tulee olla alle 2 jolloin raskaus on helpon alkaa. Ja myös jatkua. Tästä yli menevät ovat aina epäilyttäviä arvoja ja niitä olisi hyvä tarkkailla!
Minulla oli tosi paljon pielessä nuo arvot..
ja olinkin todella huonovointinen. Heti kun aloitin lääkityksen niin plussasinkin jo! Eli ei minulla ollut edes mahdollisuuksia plussasta km jälkeen ilman tuota hormoni korvaushoitoa. Saati, että raskaus olisi jatkunut. Nyt olen rv 25, ja poikaa odotamme saapuvaksi toukokuussa. Silloin olen täyttänyt jo 36v.
Lääkityksen jälkeen alkaa oloni vihdoin olla taas normaali yli vuoden tuskan jälkeen. Joten luottakaa omiin tuntemuksiin jos tuntuu siltä, ettei kehossa ole kaikki nyt hyvin! Ja käykää juttelemassa lääkärin kanssa. Muistakaa kertoa myös toive raskaudesta. Tuntui, että tuo tieto oli hyvinkin oleellinen lääkärille, ja antoi intoa hoitaa minua paremmin.
Hienoa nähdä, että ketju voi hyvin ja vertaistukea jaetaan täällä edelleen! Näyttää siltä että ketju on saanut jopa uutta puhtia teistä! Vuosi sitten tuntui, että se oli jo kuolemassa, kun oli niin hiljaista usein. Mutta olette saaneet tämän taas uudestaan eloon!
Muistakaa, että olette super vahvoja naisia! Tämä paska kokemus mikä teidät on pakotettu läpi käymään antaa teille lopulta paljon hyvää ja avartavaa kokemusta! Ymmärrystä muiden suruun ja siihen miten arka asia lapsen saaminen voikaan olla.
Mitään tarkoitusta km tuskin on, mutta onhan se opettavaista ja pakottaa kasvamaan taas vähän lisää henkisesti. Itse opin myös ymmärtämään omaa suruani ja sen käsittelyä enemmän kuin ikinä ennen.
Ilman tätäkin kokemusta olisin varmasti pärjännyt ihan hyvin.