Nooo saako koululaiset sit pukeutua huorahtavasti (Sysmä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos joku likka menee rintsikat tai korsettiyläosa päällä kouluun ja sille jätkät huomauttaa ivallisesti, niin

IHAN OIKEIN.
Itsehän huomiota kerjäsi.
Poikien äitinä sanoisin, että ei todellakaan olis oikein vaan heidän kuuluis ennemminkin antaa sellaselle tytölle takki lainaan ja auttaa lämpimään.

Olen nähnyt yläastelaisia tyttöjä koulussa shortseissa joissa on liian lyhyet lahkeet ja pakarat vilkkuvat niistä. Tai matkitaan kardashianeita ja jätetään rintsikat pois ja valkoinen toppi vaan päälle.. :unsure:
Jotkut eivät vain ymmärrä mikä on soveliasta ja mikä ei. Vanhemmatkaan eivät tajua tai välitä vahtia lastensa pukeutumista. Jos vanhemmat lähtevät töihin aikaisin niin kukaan ei ole edes kotona katsomassa että mitä se teini päällen laittaa ennen kuin kouluun lähtee vai laittaako mitään.

Ratkaisu tähän: koulupuvut kaikille pakolliseksi. (y)

Joskus se yllyttää. Mut ehkä useammin se hillitsee. Murkuilla ja teineillä on kova ryhmäpaine.
Ei sen ikäiset tytöt ala häpeämään yhtään mitään, jos pari poikaa aukoo pukeutumisesta päätään...jos tytöt alkais huutelemaan samasta asiasta, voisivat hävetäkin...poikien huutaminen sais aikaan sen, että myös sellasen tytön kaverit alkais pukeutumaan niin.

Poikien äitinä sanoisin, että ei todellakaan olis oikein vaan heidän kuuluis ennemminkin antaa sellaselle tytölle takki lainaan ja auttaa lämpimään.
No mutku niin ei tapahdu kuin jossain tulitikkutyttö-sadussa.

• Tykkää
Reactions: r0s
Ei sen ikäiset tytöt ala häpeämään yhtään mitään, jos pari poikaa aukoo pukeutumisesta päätään...jos tytöt alkais huutelemaan samasta asiasta, voisivat hävetäkin...poikien huutaminen sais aikaan sen, että myös sellasen tytön kaverit alkais pukeutumaan niin.
En tiedä, mut mä olin tarkka yläasteella jos mulle sanottiin jostain.
Pojat kohteli mua suht hyvin, mut kerran pakkaspäivänä ne nauroi kun pitkien kalsarien (joo niitä käytettiin vuonna miekka ja kivi) lahkeensuu tursotti farkkujen alta. "Eecho käyttää pitkiä kalsareitaa!"
Katsoin kyllä ettei moinen toistunu.

En siedä nykyään oikein kuin pikkarit farkkujen alla pakkasella.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ylipäänsä ärsytti tuo enpuskan argumentointi reksin omasta ”fantasioinnista”, koska muka seksualisoi sanoillaan lapsia. Kyllä jokainen tunnista horatsumaisen pukeutumisen, (mutta valitettavasti kaikilla vanhemmilla ei ole ymmärrystä siitä, mikä on sopivaa pukeutumista). Jos varhaisteinit hilluvat koulussa kireissä minareissa ja tissivälitopeissa, ei se vain ole ok.

Ehkä, mutta ainakin meillä kasvatettiin pojat siihen ettei tyttöjä huoritella eikä muutenkaan kiusata...
Mutta jos vanhemmat on urpoja ettei valvo muksunsa pukeutumista ja ainakin sysmäläiset opettajat eivät uskalla enää asiasta huomauttaa, niin kuka sen muksulle kertoo?

Mun mielestä luokkakaverit on joskus oikein oivallisia sanomaan asiasta.
Muksut kuuntelevat toisiaan paremmin kuin aikuisia?

Mä luin koko (iltalehden!) jutun.

"Aikuinen, joka ymmärtää koulukiusaajaa enemmän kuin seksuaalisuuteensa tutustuvaa lasta, pelottaa minua enemmän kuin 12-vuotias tyttö, vaikka hän olisi pukeutunut esinahoista ommeltuun minihameeseen."

Tähänhän se kirjoitus päättyi. Ja olen samaa mieltä!

Toki silti on sopivaa ohjeistaa lasta/nuorta miten on soveliasta pukeutua minnekin.

• Tykkää
Reactions: Elena777
En tiedä, mut mä olin tarkka yläasteella jos mulle sanottiin jostain.
Pojat kohteli mua suht hyvin, mut kerran pakkaspäivänä ne nauroi kun pitkien kalsarien (joo niitä käytettiin vuonna miekka ja kivi) lahkeensuu tursotti farkkujen alta. "Eecho käyttää pitkiä kalsareitaa!"
Katsoin kyllä ettei moinen toistunu.

En siedä nykyään oikein kuin pikkarit farkkujen alla pakkasella.
Onpas ikävää kohtelua ollut...mun yläaste aikana tytöt oli niitä pahimpia haukkujia ja haukkuivat toisia tyttöjä ja poikia...mä tulin poikien kanssa hyvin toimeen, mutta muutaman tytön kanssa en ja heillekin sanoin takasin mahdollisimman loukkaavasti, jos huutivat tai hihittelivät sivussa.
Muutenkaan ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää, muuten saa tehdä ja ressata heijän mielipiteistään ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyen hautaan saakka.

• Tykkää
Mutta jos vanhemmat on urpoja ettei valvo muksunsa pukeutumista ja ainakin sysmäläiset opettajat eivät uskalla enää asiasta huomauttaa, niin kuka sen muksulle kertoo?

Menee helpolla kiusaamiseks ja minkä takia niistä asioista pitää sanoa?
Eri asia on jos tyttö menee todellakin kouluun rintaliiveissä ja stringeissä...sillon on opettajan velvollisuus kiikuttaa tyttö kotiin ja vaatia enemmän vaatteita päälle jo ihan senkin takia ettei lapsi palellu...mutta huorittelemaan ei todellakaan saa alkaa.

• Tykkää

Pointti on kai se, miten asia esitetään.

Kukaan kun ei ole huora pelkän pukeutuisen takia vaikka pukeutuisi pelkkään anaalitappiin.

• Tykkää
Reactions: .....
Toistan nyt tätä samaa asiaa, mutta eiköhän reksillä ole parempi tuntuma nuorten elämään kuin keskivertotyypillä. Hän tietää, että aina löytyyy kiusaavia vittupäitä. Hän myös tietää, että vaikka olisi ihan hyvin kasvatettu nuori, niin ryhmäpaine ja kavereiden vaikutus on tuossa iässä älyttömän merkittävää.

Ymmärrän siis reksin kannan oikein hyvin. Olisi pitänyt paremmin hoitaa juttu, mutta pohjimmiltaan puhuu asiaa. Eli tunnustaa nykytodellisuuden tosiasiat. Maailma nyt vain ei ole täydellinen.

Toistan nyt tätä samaa asiaa, mutta eiköhän reksillä ole parempi tuntuma nuorten elämään kuin keskivertotyypillä. Hän tietää, että aina löytyyy kiusaavia vittupäitä. Hän myös tietää, että vaikka olisi ihan hyvin kasvatettu nuori, niin ryhmäpaine ja kavereiden vaikutus on tuossa iässä älyttömän merkittävää.

Ymmärrän siis reksin kannan oikein hyvin. Olisi pitänyt paremmin hoitaa juttu, mutta pohjimmiltaan puhuu asiaa. Eli tunnustaa nykytodellisuuden tosiasiat. Maailma nyt vain ei ole täydellinen.
Tuosta minäkin olen samaa mieltä että se on aikuisen tehtävä puuttua asiaan, jos siihen tarve tulee..mutta kyse on siitä ettei sitä tehdä lasta loukaten.
Maailma on kaksinaismoralismin kehto nykyään, seksikkyyttä aletaan opettamaan tytöille jo tosi pienenä..barbinuket oli jo omassa lapsuudessakin seksikkäästi puetut ja meikatut...pikkutytöt saa kuunnella musiikkia missä puhutaan kauneudesta ja siitä miten joku lantion keinutus kadulla käänsi pojan pään jne...sukulaistyttö opetteli tanssimaan jo muutaman vuoden iässä, koska _rakasti_ mm. Robinia ja joitain muita (en todellakaan muista ketä kaikkia) ja halusi isona heidän kanssaan naimisiin ja halusi olla yhtä kaunis kuin ne tytöt jotka meikkaa youtuben meikkikanavilla jne jne...näitä esimerkkejä riittää maailmassa, mutta sitten kun lapsi alkaa matkimaan idoleitaan, heitä pitäis saada huoritella muiden lasten taholta, että ymmärtävät hävetä?
Se ei mahdu ainakaan omaan ajatusmaailmaani.

• Tykkää
Mihin tuo väite perustuu? "Älyttömän merkittävä" ei ole sopivaa perusteluissa, kun siinä on vakava kielioppivirhe.

Ja mua oikeasti pelottaa.
Jos oikein humanistien nokkamies Enbuske saa julistaa että siitä vaan 12-vuotiaat design-hotelleihin, niin mitä tää on 15-20 vuoden päästä?
Pedariko se on???

Onko hän yksin näkemyksensä kanssa, vai onko siinä takana puoli Helsinkiä?

Mä ihan oikeasti arvioin että v.2030-35 katunäkymä on täynnä 12-vuotiaita, itsetietoisia korsettitypyjä jotka sopii kaverien kans trendikkäitä ryhmäseksisessioita. Vai ehkä jo...2025?
Niin eli tämän päivän 12-vuotiaat voivat jonain päivänä löytää itsensä hotellista taisi olla se oikea viesti. Esimerkiksi vuonna 2029 se 12-vuotias on 22-vuotias ja toivottavasti nauttii seksistä paljon ja usein.

Yhteistyössä