Ihme juttu että joitain kiinnostaa näin paljon ihan vieraiden lasten luistelutekniilkka. Itsekään en piikeillä liikkuvia lapsia ole juurikaan nähnyt, piikki on omasta mielestäni suorastaan hankalaa iskeä jäähän vauhdinottomielessä. Lisäksi kaunoluistimilla on tosiaankin helpompi ja ketterämpi liikkua kuin tavan hokkareilla. Terät ovat tosiaan erilaiset.Mulle kysymystä ei kohdistettu, mutta en viime vuosina ole nähnyt ulkojäillä lainkaan näitä piikkivetäjiä.
Itselläni on myös kaunoluistimet, yhtäkään hyppyä tai kuviota en niillä osaa tehdä eli niistä piikeistä ei minulle ole ollut mitään iloa =)Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen luistimet;22927316:Meuilläkin tyttärelläni ja itselläni ollut kaunarit. Niillä luistellaan eri kuin hokkareilla ja voidaan tehdä kuvioitakin tai ainakin harjoitella. Hokkareilla luistellaan etukenossa ja kaunareilla toisin.
Minua kiinnostaan vain oman lapseni oikea luistelutekniikka ja niinpä hänelle ostetaan hokkarit.Ihme juttu että joitain kiinnostaa näin paljon ihan vieraiden lasten luistelutekniilkka. Itsekään en piikeillä liikkuvia lapsia ole juurikaan nähnyt, piikki on omasta mielestäni suorastaan hankalaa iskeä jäähän vauhdinottomielessä. Lisäksi kaunoluistimilla on tosiaankin helpompi ja ketterämpi liikkua kuin tavan hokkareilla. Terät ovat tosiaan erilaiset.
Tuosta ketteryydestä voi olla montaa mieltä =)Ihme juttu että joitain kiinnostaa näin paljon ihan vieraiden lasten luistelutekniilkka. Itsekään en piikeillä liikkuvia lapsia ole juurikaan nähnyt, piikki on omasta mielestäni suorastaan hankalaa iskeä jäähän vauhdinottomielessä. Lisäksi kaunoluistimilla on tosiaankin helpompi ja ketterämpi liikkua kuin tavan hokkareilla. Terät ovat tosiaan erilaiset.
No esimerkiksi pikkukakkosen luistelukoulussa oli ainakin kolme selvästi taitoluistelua harrastavaa tyttöä jotka kaikki potki vain piikeillä vauhtia.Tämä pätee vain ja ainoastaan, jos vanhemmat ohjaavat lasta väärin. Kas kun ne piikit ovat niin korkealla, että niillä pitää tarkoituksellisesti potkia väärin, vahingossa ne eivät jäähän osu. Minä vietän aika paljon aikaa tuolla ulkojäällä lasten kanssa, enkä kyllä viime vuosina ole nähnyt ainuttakaan tyttöä, joka ottaisi luistimillaan vauhtia väärin.
Onhan luistelutekniikka, herranjestas sentään, yksi lapsen elämän ehdottomasti tärkeimmistä asioista, kun tavoitteena on vakaa ja turvallinen lapsuus ja sitä myöten kasvu tasapainoiseksi aikuiseksi! :flower:Ihme juttu että joitain kiinnostaa näin paljon ihan vieraiden lasten luistelutekniilkka.
Ei ole tapana mennä kyselemään puolitutuilta ihmisiltä, että "hei miksi sinun lapsellasi on tuollaiset luistimet?" Ei tulisi mieleenkään mennä.Olisit kysynyt sen pienen tytön äidiltä. Oletan, että tunnet hänet.
.
Kyllä ne terät ainakin omissa luistimissa on aika matalalla ja osuvat jäähän hyvinkin helposti.Tämä pätee vain ja ainoastaan, jos vanhemmat ohjaavat lasta väärin. Kas kun ne piikit ovat niin korkealla, että niillä pitää tarkoituksellisesti potkia väärin, vahingossa ne eivät jäähän osu. Minä vietän aika paljon aikaa tuolla ulkojäällä lasten kanssa, enkä kyllä viime vuosina ole nähnyt ainuttakaan tyttöä, joka ottaisi luistimillaan vauhtia väärin.
Ja mihin se lätkäluistimen ura sitten tulee? Terän sivulle Siis ihan samanlainen teroitus niissä on, mutta taitoluistimet ovat yleensä syvemmällä uralla.Taitoluistimien ja hokkareiden ainoa ero ei ole ne piikit. Vaan taitoluistimiin terotetaan ura keskelle terää.
Turhaa. Jos tyttö meinaa luistella taitoluistimilla, niin on tyhmää ottaa piikkejä pois. Niillä kun pystyy tekemään piruettejä ym. Jos taas meinaa pelata lätkää, niin kannattaa hankkia hokkarit.Tytöille on eniten saatavana piikillisiä luistimia. Kauniit luistimet on yksi hyvä kannuste luistelemisen opetteluun. Mutta samalla kun luistimet teroitetaan niin ne piikit voi kyllä vetäistä pois. Oman tytön luistimista parista edellisistä on viilattu piikit pois, ainakin alimmat kannattaa ottaa koska ne vaikeuttaa sitä luistelua alkuun ja potkun opettelua.