Istuessa varpaat sinertää - Mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 23v nainen. Pituudelta ja painoltani 163cm/60kg. Minulla on teini-ikäisestä saakka ollut tämä vaiva eli mun ei tarvii istua kuin puolisen tuntia niin varpaat ja jalkaterät alkaa muuttumaan violetin värisiksi, verisuonet näkyy selvästi pinnassa ja kädellä kun koitan varpaita niin viileät ovat. Kun nousen seisomaan ja kävelen muuttuvat normaalin värisiksi, lenkillä ollessa varpaita alkaa kuumottaa ja kun tuun kotiin, otan sukat pois niin ovat punaisen väriset. Suihkussa muuttuvat violetinmustiksi/punaisiksi, tunnottomuutta esiintyy joissakin varpaissa välillä. Makuuasennossa normaalin väriset. Joskus jalkateräni ovat turvonneet myös todella pahasti! Olen käynyt lääkärissä, mutta kukaan lääkäri ei ota tätä vaivaa tosissaan, pelkään että violetti väri viittaa kuolion kehittymiseen! Miten pääsen tästä vaivasta eroon?

No sitten sinun vaan täytyy olla makuullasi tai liikkua. Minä olin päälle 30v kun hoksasin alkaa ottamaan lisä magnesiumia. Sitä ennen käsin valtavan kovista suonenvedoista, koululääkärissäkin aina vaan keihittivat että kyllä ne suonenvedot menee ohitse kun kasvat ja muistat vaan liikkua, aina sitä liikuntaa vaan tarjottiin. Kirlpailin jopa yleisurheilu seurassa mutta sekin oli pakko lopettaa kun kaatuilin kokoajan kun iski se suonenveto :( Nyt päälle 30v olen löytänyt niinkin helpon kuin magnesiumtabletit, voi kumpa ne olisi minulle tajuttu jo lapsena antaa :( Kukaan niistä ole puhunut mitään.

Sekin on outoa että kesällä mulla myös varpaat sinertää istuessa vaikka on lämmin ilma!

Suonenvetoja mulla joskus on jaloissa, mutta suonikohjuja ei kuitenkaan. Mummolla on suonikohjut. En tiedä ketään muuta sukulaista jolla jalkaterät ja varpaat muuttuis violetin värisiksi!

Yhdeltä sukulaiselta amputoitiin vanhana molemmat jalat, jäljelle jäi vaan pienet tyngät. Hänellä oli tietääkseni myös diabetes, suvussamme on paljon tätä sairautta, ensiksi oli tullut varpaaseen haava joka ei ollut lähtenyt parantumaan ja päädyttiin varpaan poistoon mutta jos haava oli vaan toisen jalan varpaassa niin miksi piti amputoida lopulta molemmat jalat polven yläpuolelta?

T. Aloittaja

Ei kai kukaan ihminen voi maata tai liikkua koko ajan, ei se ole normaalia elämää? kyllähän ihmisen täytyy esimerkiksi ruokapöydässä pystyä istumaan ja syömään. Mun työ on myös istumatyötä koska olen kaupan kassalla.

Sydämessäni en tunne ainakaan mitään oireita.

Yhteistyössä