Miten mulla on tunne että brexitistä ei kuitenkaan tule mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entinen maailman suurin siirtomaavalta eristää ittensä pieneksi saarivaltioksi. Se on surullista katsottavaa.
Jos ovat tyytyväisiä siihen, että historiansa perusteella kuningashuone on yhä kanadan ja australian muodollinen valtionpäämies ja pääsee seiskalehden kanteen niin siitä vaan.

Ovat jatkossa norjan asemassa, että maksavat ihavvitusti vailla ensimmäistäkään paikkaa pöydässä. Kannattiko?

Vaikuttaa suomeen muuten ihavvitusti siten, että perinteisesti komission työdokarit on olleet FR-EN-DE mut kun englanti ei ole jäsen niin mitäs englanti olis virallisena kielenä kun ei sitä äidinkielenään puhu jäsenmaista kukaan. Joten kohta suomessakin vaikka alivaltiosihteeriksi pääsee jos osaa sanoa bon jour. Meinaan, että virkahenkilöiden kielitaitovaatimukset tulee äkkiä päivittää kun huomataan, että englanti on yhteisössä pienen vähemmistön kieli.

Mikä pölvästien hurraa-huudoissa eniten surettaa on se, että ei hoksata sitä, että EU:n perusta on siinä, että kaupankäynti on kivampaa kuin sodankäynti.
Jos hommaan pesiytyy jotain korjattavaa niin sit se pyritään korjaamaan eikä romuttamaan kaikkea. Kuinka lyhyt ihmisen muisti voikaan olla?
Eikö sillä niin paljon kehutulla pakkoruotsilla pärjääkään Euroopassa?

Tuhat sinne tai tänne vanhoja tykkejä mutta vai väitätkö että sotilaallisen voiman kohalla euroopassa Suomi ois suurin? Eiköhän se ole Merkelin Neljäs valtakunta johon jo Ranskakin tyytynyt ja Espanja, Italia jne..
Jos sitten edes uusi Barbarossa onnistuisi, sitä toivon ja ja otetaan karjala ja petsamo takas sitte, Tähän se mennee
Persaukisella Kreikalla taitaa olla läntisen Euroopan suurin armeija.

Brexit tulee joko sopimuksen kera tai sitten ilman sopimusta. Ministerierot johtuvat siitä, että eronneiden ministerien mielestä sopimus on huono, ei siitä etteivätkö haluaisi erota kansojen vankilasta.

Sopii mulle, pääsee pienemmät kielet ja ranska paremmin esiin t. EU-kääntäjä ;)
Oli aikanaan kokous jossa päätettiin kansaivälisen kaupan ja kuljetusten kielistä.
Ranskankieliset maat olivat hyvin edustettuina.
Sen vuoksi vieläkin voimassa olevan ajokorttini (pahvilätkä 80-luvulta) yläreunassa lukee isoin kirjaimin:
AJOKORTTI- KÖRKORT- PERMIS DE CONDUIRE

Eikö sillä niin paljon kehutulla pakkoruotsilla pärjääkään Euroopassa?
Olenko niin väittänyt? Esim.Norjassa olen pärjännyt ruotsilla.

Ja ennen Ruotsin mamutusvimmaa olin sitä mieltä että joku pohjoismainen unioni olisi kivempi kuin EU. Samanlaiset pohjoisen maat yhdessä.

Pakkoruotsi on pakkomielle pakkoruotsia kannattaville.
Mut mites sillä pakkoruotsilla oikein pärjää Euroopassa, siihen et osannut ottaa kantaa?
No miksi ihmeessä sillä pitäisi pärjätä jossain Keski-Euroopassa? Et sinä suomellakaan siellä pärjää.

PS. Pakkomielle pakkoruotsista oirehtii mm. siten, että henkilö haluaa keskustella siitä oli keskustelun alkuperäinen aihepiiri mikä tahansa. Vrt. mamupakkomielle missä henkilö haluaa muuttaa jokaisen keskustelun mamukeskusteluksi.

Olenko niin väittänyt? Esim.Norjassa olen pärjännyt ruotsilla.

Ja ennen Ruotsin mamutusvimmaa olin sitä mieltä että joku pohjoismainen unioni olisi kivempi kuin EU. Samanlaiset pohjoisen maat yhdessä.
Norjassa pärjää enkullakin.
Pohjois-Norja on vanhaa suomalaisten maata, mutta Norja kielsi suomalaisilta suomen puhumisen, sen sijaan että olisi ottanut pakkosuomen Norjan jokaiseen kouluun.

No miksi ihmeessä sillä pitäisi pärjätä jossain Keski-Euroopassa? Et sinä suomellakaan siellä pärjää.

PS. Pakkomielle pakkoruotsista oirehtii mm. siten, että henkilö haluaa keskustella siitä oli keskustelun alkuperäinen aihepiiri mikä tahansa. Vrt. mamupakkomielle missä henkilö haluaa muuttaa jokaisen keskustelun mamukeskusteluksi.
Täällä ihmeteltiin suomalaisten huonoa kielitaitoa siinä tapauksessa jos englanti poistuu brexitin mukana EU:n virallisista kielistä, ollaan meinaan sen jälkeen hiukan heikolla hapella mitä tulee suomalaisten kielitaitoon ja tästä saamme kiittää hyödytöntä pakkoruotsia.

Täällä ihmeteltiin suomalaisten huonoa kielitaitoa siinä tapauksessa jos englanti poistuu brexitin mukana EU:n virallisista kielistä, ollaan meinaan sen jälkeen hiukan heikolla hapella mitä tulee suomalaisten kielitaitoon ja tästä saamme kiittää hyödytöntä pakkoruotsia.
Niin, teikäläisten ideologiahan pohjautuu siihen harhakäsitykseen, että suomalaisilla lapsilla on vallan loistava motivaatio minkä tahansa kielen opetteluun, mutta ei ruotsin kielen, koska "ruotsin kieli on maailman turhin kieli".

Karväkäsi kähtynät lisäksi vielä vaikka heill olisi maailman isoin ja paras armaija niin se hajuaa ko eka joku hyökkää sinne. Paskahousuja kaikki, ei voi luottaa.
Kerros epek miten asiat pitää hoitaa?
Mä olen pahainen panssarintorjuntakessu niin mä en tiedä.
Mut mä en voi kertoa parillekymmenelle, että kuollaan kumminkin.
Puolet lähtee karkuun ja jäljelle jäänyt puoli paskantaa housuihinsa.

Sit mä olen haisevan puolijoukkueen kanssa jossain peräkorvessa kuolemassa kumminkin? Ilman mitään tukea mistään?

Keksihän jotain parempaa. Tiedän, että sinusta on siihen.

Kerros epek miten asiat pitää hoitaa?
Mä olen pahainen panssarintorjuntakessu niin mä en tiedä.
Mut mä en voi kertoa parillekymmenelle, että kuollaan kumminkin.
Puolet lähtee karkuun ja jäljelle jäänyt puoli paskantaa housuihinsa.

Sit mä olen haisevan puolijoukkueen kanssa jossain peräkorvessa kuolemassa kumminkin? Ilman mitään tukea mistään?

Keksihän jotain parempaa. Tiedän, että sinusta on siihen.
Kerro niin kuin se joku saksalainen linnoitus etelä- ranskassa 1944.
He olivat jääneet jo sata kilometriä linjojen taakse ja etenevien joukkojen jenkki komentaja vaati heitä antautumaan. Linnakkeen komentaja vastasi jenkeille että emme antaudu, olemme sotilaita, teemme mitä pitää tehdä.
Taistelemme.
Tai oliko se että sanoi että "olemme sotilaita, taistelemme".

Jotain tuollaista kuiten. Olivat jo sata kilometriä linjojen takana ja vihollisen ylivoima oli yli satakertainen.
Eiku se oli että se saksalainen komentaja sanoi että olemme sotilaita
"olemme ammattisotilaita, emme antaudu"¨

Pari heistä haavoittuneina selvisi mutta kaikki muut kuoli.
Veivät tuplaten liittoutuneita mukanansa.
Helvettiin.

Hienoja miehiä

Kerro niin kuin se joku saksalainen linnoitus etelä- ranskassa 1944.
He olivat jääneet jo sata kilometriä linjojen taakse ja etenevien joukkojen jenkki komentaja vaati heitä antautumaan. Linnakkeen komentaja vastasi jenkeille että emme antaudu, olemme sotilaita, teemme mitä pitää tehdä.
Taistelemme.
Tai oliko se että sanoi että "olemme sotilaita, taistelemme".

Jotain tuollaista kuiten. Olivat jo sata kilometriä linjojen takana ja vihollisen ylivoima oli yli satakertainen.
Eiku se oli että se saksalainen komentaja sanoi että olemme sotilaita
"olemme ammattisotilaita, emme antaudu"¨

Pari heistä haavoittuneina selvisi mutta kaikki muut kuoli.
Veivät tuplaten liittoutuneita mukanansa.
Helvettiin.

Hienoja miehiä
Japanilaiset sotilaat jatkoivat toista maailmansotaa vielä 70-luvullakin, koska keisari ei ollut antanut käskyä lopettaa sotaa.

Tämä (y)
a
No, Petrillä on tarve tunkea itsensä joka paikkaan tai pikemmin ketjuun ja välillä tuntuu siltä, että tämä palsta on hänen ainoa kontaktinsa ulkomaailmaan..

Onpa p.. jauhantaa :D

Mun lapseni osaa jo nyt alakoululaisena ruotsin lisäksi hiukan enkkua ja kahta muuta eurooppalaista kieltä.

Yhteistyössä