Kylkiluun murtuma?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten eroaa lihaskivusta?
Miehellä oli flunssa 3vk sitten, ja silloin alkoi rinnassa kipu. Kävi lopulta lääkärissä kun jatkui vaan, särkylääkettä käski syömään. Eilen illalla tunnusteltiin kylkiluita, kun kipu on paikantunut siihen pistemäiseksi, kylkiluussa tuntuu omituinen muoto, erilainen kun toisella puolella ja sattuu kun painaa. Voiko se sittenkin olla ollut kylkiluu murtunut?
Pitäiskö käydä uudestaan lääkärissä (niinkuin toisesta ketjusta voidaan lukea, se ei ole monelle miehelle helppoa) tai antaa vaan olla, tuleeko siitä haittoja jos sille ei tee mitään?
 
Tekikö jotain että olisi voinut murtua, kaatuiko? ei pelkkä flunssa luita riko..
Jos kylkiluu on murtunut niin Kipu tuntuu kävellessä, askelten töminä. vartalon taivutus sattuu esin sukkien jalkaan laittaminen.yskiminen koskee. sillä kyljellä ei voi nukkua.
Ja lääkäri tunnustelee sitä niin maataan selällään ja painaa kylkiluiden päästä etu ja takapuolelta ja jos koskee siihen epäiltyyn kohtaan jos kohta on keskellä kylkiluuta, ns. johtumakipua niin se on murtunut.
eikä sille voi tehdä mitään, ei voi oikein paketoidakkaan. annetaan vain olla ja syö särkylääkkeitä
 
Tekikö jotain että olisi voinut murtua, kaatuiko? ei pelkkä flunssa luita riko..
Jos kylkiluu on murtunut niin Kipu tuntuu kävellessä, askelten töminä. vartalon taivutus sattuu esin sukkien jalkaan laittaminen.yskiminen koskee. sillä kyljellä ei voi nukkua.
Ja lääkäri tunnustelee sitä niin maataan selällään ja painaa kylkiluiden päästä etu ja takapuolelta ja jos koskee siihen epäiltyyn kohtaan jos kohta on keskellä kylkiluuta, ns. johtumakipua niin se on murtunut.
eikä sille voi tehdä mitään, ei voi oikein paketoidakkaan. annetaan vain olla ja syö särkylääkkeitä
Kyllä voi murtua kovaa yskiessä kylkiluu!

Ei mies muista mitä erikoista olis tehnyt, mutta lihasrevähtymäksi lääkäri sanoi, ja yskästä johtui. Ei lekuri kylläkään ollut tunnustellut mitään. Nyt itse tunnusteltiin ja huomattiin puoliero ja kipeä kohta.
Sattuu just maatessa ja kylkeä kääntäessä, tärähdyksissä, yskiessä kauheasti tosin nyt flunssa ohi jo.
Ehkä se sitten oli murtunut.
 
Kyllä voi murtua kovaa yskiessä kylkiluu!

Ei mies muista mitä erikoista olis tehnyt, mutta lihasrevähtymäksi lääkäri sanoi, ja yskästä johtui. Ei lekuri kylläkään ollut tunnustellut mitään. Nyt itse tunnusteltiin ja huomattiin puoliero ja kipeä kohta.
Sattuu just maatessa ja kylkeä kääntäessä, tärähdyksissä, yskiessä kauheasti tosin nyt flunssa ohi jo.
Ehkä se sitten oli murtunut.

Voi toki kovaan yskiessä mennä, siksi kysyinkin että mitä tapahtui. kerroit vain flunssasta...ei kaikilla yskä kuulu flunssaan :unsure:
Mulla murtui keuhkokuumeessa kylkiluu.. yskin kovaa ja aivastin samaan aikaan ja sitten vihlaisi ja tuntui kun olisi tullut kamala kramppi kylkeen, kumartuminen sattui ja yskiminen sen jälkeen ja kävely ja muut. laukkuakaan ei voinut kantaa sillä puolella olkapäällä puoleen vuoteen. :(
 

Yhteistyössä