vierailija
Miten niin yltiöruusuiseksi? Onko se yltiöruusuista kertoa, että myös sinulla on mahdollisuus muuhun kuin pitkäaikaistyöttömyyteen?Sillä on se väli, että tässä ketjussa maalataan mun tulevaisuudenkuvaa yltiöruusuiseksi ja annetaan ymmärtää, että työllistyisin, jos vain vähän laittaisin jalkaa tai aivosolua toisen eteen. Tämä on älyllisesti epärehellistä ja suoranaista valehtelua. Siksi olenkin koko ketjun sanonut, että mua ei kiinnosta lähteä taistelemaan satunnaisista leivänmuruista muiden - mua parempien - hakijoiden kanssa.
Sä voisit ilmoittaa nuo ei-kilpaillut työpaikat jossakin foorumilla julkisesti, sillä moni pitkäaikaistyötön olisi niistä äärimmäisen kiinnostunut. Jos on tarjottavana vain vihjailua ilman konkretiaa niin se ei hyödytä ketään.
[ap]
Erittäin merkittävä osuus työpaikoista täytetään suhteilla tai muuten "ei-kilpaillusti". Kouluttaudu johonkin työvoimapula-ammattiin (katso vaikka Ammattibarometristä näitä ammatteja) ja hommaa samalla suhteita, niin hyvin suurella todennäköisyydellä saat töitä. Et toki välttämättä vakipaikkaa ainakaan heti, mutta myös pätkätyö on työ.