Yh-äiti valittaa väärän värisestä lapsestansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 30-vuotias helsinkiläinen yksinhuoltaja ja minulla on neljävuotias lapsi. Lapsen isä on menehtynyt. Suruaika alkaa olla ohi, ja viime aikoina sitä on tullut miettineeksi, että elämän täytyy varmaankin jatkua, enkä voi viettää sitä lopun aikaani ilman toista ihmistä, parisuhdetta.

Se miksi kirjoitan tämän tarinan on se, että jo lyhyet yritykseni parisuhdemarkkinoilla ovat päätyneet hyvin nopeaan. Vaikka asioita ei minulle aivan suoraan sanotakaan, niin osaanhan minä nyt laskea, että yksi plus yksi on kaksi.

Syy on se, että minulla on kotona ”väärän värinen” lapsi. Näin minulle eräs rohkaistui sanomaan, muut ovat vain kadonneet hiljaa.

https://terveydenasialla.com/katjan-tarina-miehet-jattavat-minut-heti-kun-vierailevat-kotonani/

Olen 30-vuotias helsinkiläinen yksinhuoltaja ja minulla on neljävuotias lapsi. Lapsen isä on menehtynyt. Suruaika alkaa olla ohi, ja viime aikoina sitä on tullut miettineeksi, että elämän täytyy varmaankin jatkua, enkä voi viettää sitä lopun aikaani ilman toista ihmistä, parisuhdetta.

Se miksi kirjoitan tämän tarinan on se, että jo lyhyet yritykseni parisuhdemarkkinoilla ovat päätyneet hyvin nopeaan. Vaikka asioita ei minulle aivan suoraan sanotakaan, niin osaanhan minä nyt laskea, että yksi plus yksi on kaksi.

Syy on se, että minulla on kotona ”väärän värinen” lapsi. Näin minulle eräs rohkaistui sanomaan, muut ovat vain kadonneet hiljaa.

https://terveydenasialla.com/katjan-tarina-miehet-jattavat-minut-heti-kun-vierailevat-kotonani/

:ROFLMAO: Kyllä. Syyn on oltava lapsessa, koska se ei missään nimessä voi johtua äidistä.
Harmillista lapsen kannalta, ettei äiti ymmärrä lapsen ihonvärillä olevan mitään tekemistä asian kanssa.

Mode taas poistanut "vääriä" viestejä...
Hyvä. Viesti oli asiaton.
Ohjeita hyvään keskusteluun:

1. Kirjoita vain otsikon asiasta, ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).

2. Älä kopioi laajoja osia aikaisemmista viesteistä tai muista dokumenteista omaan viestiisi. Muista tekijänoikeudet!

3. Kunnioita muita ja muiden mielipiteitä. Älä hauku toisia keskustelijoita.

4. Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia. Älä turhaan rohkaise häiriköitä reagoimalla heidän viesteihinsä.

5. Älä omi muiden nimimerkkejä.

6. Keskustelupalstalle tai profiiliin ei saa ladata eikä linkittää asiattomia kuvia.

7. Keskustelupalstaa ei ole tarkoitettu mainostamistarkoitukseen, älä siis käytä palstaa väylänä myynnin edistämiseen. Myös oman profiiliin käyttö mainostukseen on kielletty.

8. Ylläpidolla on oikeus muokata tekstejä tarvittaessa. Jos viestiäsi moderoidaan, syy löytyy ohjeiden noudattamatta jättämisestä.

9. Huom! Kaikkiin kyselyihin/tutkimuksiin sekä keräyksiin tulee olla Kaksplus-lehden toimituksen lupa. Yhteystiedot toimitukseen löydät näiden sääntöjen alusta.

https://kaksplus.fi/threads/kaksplus-keskustelun-saeaennoet.2508994/

Ymmärrän miesten ongelman tässä asiassa.
Ei olisi itsenikään kiva kulkea uusioperhekuviossa tumman lapsen ja vaalean äidin kanssa.
Oletuksena heti, että muija on käynyt vieraissa ja mies luuseri joka hyväksyy tilanteen ja kasvattaa toisen miehen lasta.
Samanvärisen uusioperheen kanssa kulkiessa ero ei ole niin silmiinpistävä.
Miehen kokema häpeä ja ennenkaikkea ympäristön suhtautuminen asiaan aiheuttaa sen, että suhteen onnistumisen mahdollisuudet ovat vähäiset.
Kyse ei ole rasismista, vaan geeneihimme koodatusta ohjeistuksesta välttää tekemästä liian outoja asioita, joita yhteisö ei voisi purematta niellä.
Sama tapahtuu jos näemme metsäpolulla käärmeen.
Vaara, peräänny ja sama asia tapahtuu väristä tai kulttuuritaustasta riippumatta meille kaikille.

Kannattaisiko keskittyä sen lapsen värisiin miehiin, niin ei tarvitse miettiä tuota asiaa. Ylipäätään miehet eivät ihan hirveän innoissaan ala toisten miesten lapsille isäksi ja vielä vähemmän innostaa ajatus lapsesta, josta näkee heti ettei ole miehen sukua. Tuntemattomat pohtivat, että onko tuhkamuna vai aisuri.

Hesarissa oli juttu teininä huostaanotetusta ja kodin ulkopuolelle sijoitetusta nuoresta naisesta, joka tuli nuorena raskaaksi ja on nyt mentorina muille vastaavassa tilanteessa oleville. Jutun kuvassa ei kasvoja näkynyt, mutta blondi nainen ja mulattilapset. En ole varsinaisesti rasisti, mutta kun näin jutun otsikon ja kuvan, ensimmäinen ajatus oli "ullatus".

Nojoo totta sinällään koska mielellään kävisi lapsen biologisesta isästä jos uusperheeseen menisi. Ehkäpä hänen kannattaisi yrittää etsiä sellaista isäpuolta?

Hyvä. Viesti oli asiaton.
Ohjeita hyvään keskusteluun:

1. Kirjoita vain otsikon asiasta, ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).

2. Älä kopioi laajoja osia aikaisemmista viesteistä tai muista dokumenteista omaan viestiisi. Muista tekijänoikeudet!

3. Kunnioita muita ja muiden mielipiteitä. Älä hauku toisia keskustelijoita.

4. Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia. Älä turhaan rohkaise häiriköitä reagoimalla heidän viesteihinsä.

5. Älä omi muiden nimimerkkejä.

6. Keskustelupalstalle tai profiiliin ei saa ladata eikä linkittää asiattomia kuvia.

7. Keskustelupalstaa ei ole tarkoitettu mainostamistarkoitukseen, älä siis käytä palstaa väylänä myynnin edistämiseen. Myös oman profiiliin käyttö mainostukseen on kielletty.

8. Ylläpidolla on oikeus muokata tekstejä tarvittaessa. Jos viestiäsi moderoidaan, syy löytyy ohjeiden noudattamatta jättämisestä.

9. Huom! Kaikkiin kyselyihin/tutkimuksiin sekä keräyksiin tulee olla Kaksplus-lehden toimituksen lupa. Yhteystiedot toimitukseen löydät näiden sääntöjen alusta.

https://kaksplus.fi/threads/kaksplus-keskustelun-saeaennoet.2508994/
Mikä siinä viestissä oli asiatonta, totuusko?

Ei olisi itsenikään kiva kulkea uusioperhekuviossa tumman lapsen ja vaalean äidin kanssa.
Oletuksena heti, että muija on käynyt vieraissa ja mies luuseri joka hyväksyy tilanteen ja kasvattaa toisen miehen lasta.
Miehen kokema häpeä ja ennenkaikkea ympäristön suhtautuminen asiaan aiheuttaa sen, että suhteen onnistumisen mahdollisuudet ovat vähäiset.
Kyse ei ole rasismista, vaan geeneihimme koodatusta ohjeistuksesta välttää tekemästä liian outoja asioita, joita yhteisö ei voisi purematta niellä.
Vaara, peräänny ja sama asia tapahtuu väristä tai kulttuuritaustasta riippumatta meille kaikille.
Itse ajattelisin lapsen olevan adoptoitu jos eri väriä olisi

Missä yh-äiti tutustuu puolen vuoden aikana kolmeen mieheen niin hyvin, että haluaa esitellä heidät lapselleen?
Olen itsekin yh, mutta ei tulisi mieleenkään esitellä lapsille miestä, jota en tunne jo melkoisen hyvin ja pitkältä ajalta.

Näin lapsettomana sinkkumiehenä taas ihmettelen, että miten tuo tapailu edes hoidetaan viikkoa paria kauemmin niin, että miehet ei näkisi lasta? Ymmärrän kyllä hyvin pointin, että jos on lapsi niin ei sille joka toinen viikko tulisi esiteltyä uutta "ystävää". Mutta itsellä kun ei ole sukulaisia lähellä eikä sellaisia ystäviä jolle tuon ikäisen lapsen voisi jättää treffien ajaksi niin kai ne treffit sitten täytyisi järjestää lapsi mukana?

:ROFLMAO: Kyllä. Syyn on oltava lapsessa, koska se ei missään nimessä voi johtua äidistä.
Harmillista lapsen kannalta, ettei äiti ymmärrä lapsen ihonvärillä olevan mitään tekemistä asian kanssa.
No kyllä asialla voi hyvinkin olla tekemistä lapsen ihonvärin kanssa. Kyllä tumma iho on paljon suurempi ongelma suomalaisille miehille kuin naisille ihan yleisesti. Kyllä esim. vaalea nainen ja tumma mies on paljon yleisempi näky esim. Oulussa kuin tumma nainen ja vaalea mies. Mutta ei jutun naisen kannata orastavien suhteiden kariutumista kokonaan lapsen ihonvärin syyksi laittaa.

Mutta mitä sitten jos syy onkin ihonvärissä. Jos asia vaivaa miehiä niin silloin se ei ole heidän juttu ja parempi myös jutun naiselle ja lapselle. Eli ei tässä ole mitään ongelmaa. Itse sanoisin naisena hyvin varhaisessa vaiheessa miehelle että niin lapseni on tumma että jos se on ongelma niin kerro se ennenkuin tässä kovin syviä ihastuksen tunteita syntyy, mitä sitä salailemaan, kun asia tulee kuitenkin jossakin vaiheessa esille.

No kyllä asialla voi hyvinkin olla tekemistä lapsen ihonvärin kanssa. Kyllä tumma iho on paljon suurempi ongelma suomalaisille miehille kuin naisille ihan yleisesti. esim. Oulussa kuin tumma nainen ja vaalea mies. Mutta ei jutun naisen kannata orastavien suhteiden kariutumista kokonaan lapsen ihonvärin syyksi laittaa.

Mutta mitä sitten jos syy onkin ihonvärissä. Jos asia vaivaa miehiä niin silloin se ei ole heidän juttu ja parempi myös jutun naiselle ja lapselle. Eli ei tässä ole mitään ongelmaa. Itse sanoisin naisena hyvin varhaisessa vaiheessa miehelle että niin lapseni on tumma että jos se on ongelma niin kerro se ennenkuin tässä kovin syviä ihastuksen tunteita syntyy, mitä sitä salailemaan, kun asia tulee kuitenkin jossakin vaiheessa esille.
"Kyllä esim. vaalea nainen ja tumma mies on paljon yleisempi näky" Mitäs jos moinen johtuukin siitä että tähän maahan on rahdattu helvetisti enemmän tummia miehiä kuin naisia? Joten tummista naisista ei ole tarjontaakaan niin paljon kuin miehistä. Tai näkökulma kaksi: Mitäs jos ne tummat naiset ovatkin rasisteja eikä kelpuuta valkoista miestä?

"Kyllä esim. vaalea nainen ja tumma mies on paljon yleisempi näky" Mitäs jos moinen johtuukin siitä että tähän maahan on rahdattu helvetisti enemmän tummia miehiä kuin naisia? Joten tummista naisista ei ole tarjontaakaan niin paljon kuin miehistä. Tai näkökulma kaksi: Mitäs jos ne tummat naiset ovatkin rasisteja eikä kelpuuta valkoista miestä?
Tai jos ne tummat miehet pitävät tummat naisensa lukkojen takana kotona.

Voitko kertoa missä geeneissä nämä asiat ovat