Annetaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielensäpahoittaja1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielensäpahoittaja1234

Vieras
Miksi todella monet ihmiset "antavat" tavaraa tori.fi:ssä jotain tuotetta vastaan? Olen ilmeisesti vähän yksinkertainen kun en ymmärrä enää mitä antaminen onkaan. Kerään antiikkia ja torista näitä katsellessani huomaan nykyään lähes poikkeuksetta, ettei muuta anneta oikeasti kuin reikäisiä kenkiä tai homeisia kalusteita.

Tänään mm. Toria selattuani "annettiin" tavaraa esim. Juhlamokan tummapaahtopakettia, Pauligin New York kahvipakettia, sekä Muumimukia vastan. Miksi ihmeessä ei voi laittaa suoraa hinnaksi 3-10e tai nimenomaan an-taa, jos ilmoituksen annetaan -palstalle laittaa? Ihan periaatteen vuoksi yksinkertaisesti(y). :D:D

Vähissä on sinunkin ongelmat. Minä en ainakaan käytännössä enää käytä käteistä rahaa, joten en todellakaan haluaisi mitään roposia tai ryppyisiä seteleitä. Toisaalta, en kyllä kaupittelekaan enää yksityisille mitään, vaan kärrään kaikki rojut kaatopaikalle mieluummin. Säästyy siltä jänkkäämiseltä ja persaukisten idioottien mielipuoliselta vatvomiselta ja tinkimiseltä.

Oon ihmetelly myös samaa. Miksi annetaan-palstalla pyydetään vastineeksi x-merkin samettipaahtokahvia tai y-merkin pähkinämandariiniavokado-suklaata?

Itselleni olisi helpompaa kun voisi vain heittää pari euroa käteen ja sillä selvä. En lähde kauppaan ostamaan jotain tiettyä merkkiä, jotain tiettyä tuotetta, jotta voin seuraavaksi mennä hakemaan tuotteen jostain. Menee liian monimutkaiseksi.

Ensimmäiselle kommentoijalle: Anteeksi en tiennyt että Kaksplus on vain oikeita ongelmia varten oh dear :D:p

Toiselle: Juuri näin. Ymmärtäisin edes että kahvipakettia vastaan, mutta esim tuo Pauligin New York kahvi ei todellakaan ole myynnissä kaikkialla saati Muumimukit. Eivät kaikki asu Prismojen lähellä.

Kuitenkin tuotetta kun ei anneta, ei se mielestäni silloin anneta palstalle kuulu. Eikä mulla ainakaan ole kyse piheydestä vaan periaatteesta. :)

Samaa ihmetellyt, ja ilmeisesti muutkin ja välillä noista huomautetaan. Tuollainen on sitä paitsi kielletty monella "annetaan" palstalla ja niistä tulee yp:ltä huomautus. Vaihdetaan palstat on erikseen.

Itse kuulun Facebookissa kahteen eri roskalavaan ja niissä ei noin saa tehdä. Pitää olla täysin ilmaista ja mitään ei saa pyytää vastineeksi. Ylläpito puuttuu heti jos yritetään saada kahvipaketti tms.

Kirpparin puolella olen nähnyt noita ihan sellaisilta ihmisiltä jotka ei todellakaan saa toimeentulotukea.

Kahvipaketin pyytäminen on oikeasti todella hyvä idea. Se auttaa sitä lahjoitettavan tavaran haluajaa orientoitumaan siihen, mitä tarkoittaa käytännössä että hakee jonkun tavaran. Millaisia asioita se oikeasti itseltä vaatii. Sitä ei kaikki mieti, ennen kuin ilmoittaa haluavansa tuotteen, jolloin se hakemisen vaiva tulee yllätyksenä, eikä sitä koskaan haeta. Se turhauttaa paljon sitä, joka siellä sen lahjoitettavan tavaran kanssa odottaa ja odottaa, aivan kuten on alunperin sovittu.

Kun ensin pitää hakea se kahvipaketti, niin ihmisen mieli alkaa miettiä monenlaisia asioita. Pitää katsoa onko rahaa. Onko kauppa auki. Laittaa vaatteet päälle. Ottaa avain mukaan. Mennä kauppaan. Ostaa kahvia. Tulla kotiin, riisua takki ja kengät. Onko vähän rankkaa. En taida viitsiä.
Silloin ihminen ymmärtää, että sen tavaran hakeminen on oikeasti hänen mittakaavassaan liian vaativa urakka. Pitäisi sopia aika ja pitää siitä kiinni. Selvittää, minne on menossa ja millä ja kauanko sinne kestää päästä. Millä kuljetetaan ja kannetaan se asia. Kauheasti säätämistä. Kahvipaketti auttaa ymmärtämään, ettei tämä tainnutkaan olla mun juttu. Kaikkien aikaa säästyy, kaikilla on hyvä mieli.

Kahvipaketin pyytäminen on oikeasti todella hyvä idea. Se auttaa sitä lahjoitettavan tavaran haluajaa orientoitumaan siihen, mitä tarkoittaa käytännössä että hakee jonkun tavaran. Millaisia asioita se oikeasti itseltä vaatii. Sitä ei kaikki mieti, ennen kuin ilmoittaa haluavansa tuotteen, jolloin se hakemisen vaiva tulee yllätyksenä, eikä sitä koskaan haeta. Se turhauttaa paljon sitä, joka siellä sen lahjoitettavan tavaran kanssa odottaa ja odottaa, aivan kuten on alunperin sovittu.

Kun ensin pitää hakea se kahvipaketti, niin ihmisen mieli alkaa miettiä monenlaisia asioita. Pitää katsoa onko rahaa. Onko kauppa auki. Laittaa vaatteet päälle. Ottaa avain mukaan. Mennä kauppaan. Ostaa kahvia. Tulla kotiin, riisua takki ja kengät. Onko vähän rankkaa. En taida viitsiä.
Silloin ihminen ymmärtää, että sen tavaran hakeminen on oikeasti hänen mittakaavassaan liian vaativa urakka. Pitäisi sopia aika ja pitää siitä kiinni. Selvittää, minne on menossa ja millä ja kauanko sinne kestää päästä. Millä kuljetetaan ja kannetaan se asia. Kauheasti säätämistä. Kahvipaketti auttaa ymmärtämään, ettei tämä tainnutkaan olla mun juttu. Kaikkien aikaa säästyy, kaikilla on hyvä mieli.
(y)(y)(y)(y)(y)

Olen itse pari kertaa laittanut ilmoitukseen annetaan (enkä siis ole mitään vaihdossa pyytänyt). Heti tulee mulle mulle mulle! Sitten odottelen hakijaa ja lopulta kysyn missä viipyy? "Aaa meillä oli synttärit siinä sunnuntaina unohtu koko juttu." jne.

Ja viimeksi ostin tarpeeseen yhden tuotteen, maksoin ja odotin ja lopulta kyselin perään, niin vastaus. "Unohtu koko juttu, nyt vein postiin".

Nykyään en myy enkä anna, dumppaan roskiin tai vien johonki keräykseen jos jaksan.

Yhteistyössä