Mitä mun teinin käsivarressa on???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Se oli pitänyt pitkään pitkähihaisia paitoja ja nyt sillä oli lyhythihainen ja huomasin että sen toisessa käsivarressa on ranteesta kyynärpäähän asti tosi outoja jälkiä.
Ne on tummanpunertavia, viininpunaisia lähinnä ja aika tiuhaan lähekkäin ja kulmikkaan muotoisia. Kuin neliöitä.
Selvästi jotenkin itse aiheutettuja. Teini sanoo että ne tuli viime tiistaina (huomasin ne torstaina) kun kättä kutitti niin ja raapi.
Normaalisti hän valittaa minulle joka pikku naarmusta ja mustelmasta niin ihmettelen miksi tuosta ei.
Käsi on todella hätkähdyttävän, pelottavan näköinen. Mietin miten tuollaisia saa edes aikaan! Raapimisjäljet kutinan takia olisi kyllä erilaisia. Muuten iho ei ole vahingoittunut eli on raapinut tosi tarkasti vain niitä lukemattomia pieniä alueita. Ei mene minulle kalloon.
En saa nukuttua kun mietin mitä se tekee.
Onko nuorilla jotain appia missä käsketään tekemään tuollaista tai opastevideoita tms? Ne on siis käden siinä päällä missä on ihokarvoja. Toisessa kädessä ei ole mitään.
Apua!

Vaikea sanoa tuosta selityksestä, kun ei itse jälkiä näe. Sanoisin teinille, että jos noin paljon kutittaa niin täytyy lähteä käymään lääkärissä tutkimassa, tai sitten voit kertoa minulle jos on jotain kerrottavaa. Jos suuttuu/hermostuu eikä suostu lääkäriin voi olla kyseessä itsetuhoisuutta/kokeilua ja sitten yhteys esim. koulukuraattoriin, perheneuvolaan tmv tahoon jonka kanssa lähdetään asiaa setvimään. Muista selittää, ettet ole vihainen vaan huolissaan.

Meillä teini aikana oli muutama kaveri jotka neulalla raaputteli ihoa. Eli tietynlaista itsetuhoisuutta. Ei siihen mitään videoita syylliseksi tarvita, henkisesti paha olo riittää.

Sanoin että mun on pakko ottaa kuva kun ne voi olla ihomatoja ja pitää katsoa netistä. Teini vastusteli mutta sanoin että olen tosi huolissani ja sillä voi olla joku sairaus. Sain ottaa nopeasti tuon kuvan.

Ap

Ps. Lapsi väittää että raapi viime tiistaina illalla sängyssään kun kutitti niin. Muualla ei näy mitään jälkiä, ei jaloissa eikä toisessa käsivarressa.

Polttojälkiä??? Miten ja missä? Me ei polteta kyllä ja lapsi ei ole paljon ulkona yksin.

Kutina loppui kuulemma ja kesti vain sen illan/yön tiistaina. Ai hitsi mua harmittaa kun en saa totuutta ulos ja noista jää varmasti rumat arvet.
Mä sanoin että mennään lääkärille niin saat voidetta jne ja lapsi sanoo ettei sellasta, ei kutita enää eikä raavi lisää. Hmm.

Ap

Tupakanpolttamia sanoisin minäkin.
Itse olen polttanut tupakalla kämmenselkään ja tehnyt muitakin arpia teinipuuskissa.

No ei nuo nyt ainakaan röökillä ole poltettuja, eivätkä kyllä näytä mielestäni myöskään palamisjäljiltä.
Tiedän sen koska mulle on tupakka tunpattu käteen ja se jälki oli pyöreä ja musta, ennenkuin alkoi paranemaan. Nyt pelkkä pyöreä arpi.
Näyttäis mun silmääni enemminki joiltakin rakkuloilta jotka on raavittu rikki.
Mitä ne sitten voisi olla, sitä en osaa arvata.

Edelliseen lisäys.
Näyttäisivät mielestäni hieman tulehtuneilta, joten hommaa ainakin jotain bebanthenia jota levittää lapsen käteen.
Turha nostaa hälyä moisista. Hoida terveeksi ja seuraa etteivät enää lisäänny. Jos jokin ihosairaus, niin sit vain lekuriin ja tropit sen mukaan :-)

Vieläkin lisäystä edelliseen :-)
Kuvan vasemmassa alalaidassa näyttäisi olevan jonkinlainen rakkulamuodostelma, joten voisi olla hyvä näyttää kättä lääkärille.
Lapsi raapii senkin kohdan todennäköisesti samanlaiseksi kuin muutkin rakkulat.

Yhteistyössä