Suvakkien sankarista, Jani Toivolasta, on tehty rikosilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtajan Krista Mikkosen mukaan Jani Toivolan toimintaa ei voida enää katsoa läpi sormien. Mikkonen aikoo käydä Toivolan kanssa vakavan keskustelun.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkonen Pikkuparlamentissa.
Mikkosen mukaan tapa, jolla Toivola on käyttänyt eduskunnan taksikorttia, järjestellyt asumistaan ja tehnyt maksullisia kouluvierailuja sairauslomansa aikana, on herättänyt epäluottamusta. Hänen mukaansa Toivolan toiminta ei ole ollut kansanedustajalle sopivaa.

–(Kansanedustajan) pitäisi huolehtia siitä, että toimitaan asianmukaisesti ja luottamusta herättävästi, eduskunnan Pikkuparlamentista tavoitettu Mikkonen sanoo Iltalehdelle.

Mikkosen mukaan vihreiden johto on ollut Toivolan tapauksesta hiljaa julkisuudessa, koska se on halunnut kuulla ensin Toivolan oman selvityksen tapahtumista. Selvitykset eivät ole tyydyttäneet.

– Aion tässä seuraavaksi olla yhteydessä edustajaan, koska näyttää siltä, että ne tiedot, mitä me olemme saaneet, niin taas on ilmennyt jotain uutta. Ja se on kyllä vakava asia, Mikkonen sanoo.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkosen mukaan Jani Toivola on toiminut kansanedustajalle sopimattomalla tavalla.Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkosen mukaan Jani Toivola on toiminut kansanedustajalle sopimattomalla tavalla.

Mikkonen ei ota vielä kantaa siihen, onko Toivolalle luvassa seuraamuksia.

– Aion seuraavaksi olla yhteydessä Janiin ja käydä vakavan keskustelun hänen kanssaan tästä tilanteesta.

Eli tätä ei enää anneta mennä läpi sormien?

– Ei, kyllä tässä on selvästi sellainen tilanne, että koko ajan nousee esiin uusia asioita. Tässä on ollut sen tyyppistä toimintaa ja ne selvitykset, jotka me olemme saaneet, niin senkin jälkeen on aina tullut jotain uutta, niin tämä täytyy nyt vakavasti arvioida.

Siis liikaa epäselvyyksiä?

– Siltä näyttää.

Tutkintapyyntö poliisille

Iltalehden tietojen mukaan Toivolasta on tehty tutkintapyyntö poliisille. Tutkintapyyntö on tehty 20. syyskuuta ja se liittyy Iltalehden 18. syyskuuta julkaisemaan uutiseen Toivolan asumisjärjestelyistä.

Yksityishenkilön tekemässä tutkintapyynnössä poliisia pyydetään selvittämään, onko Toivola syyllistynyt petokseen tai muuhun epärehellisyyteen nostaessaan eduskunnalta korotettua kulukorvausta Riihimäellä sijaitsevan asunnon perusteella, vaikka hän on asunut Helsingissä.

Poliisia pyydetään selvittämään lisäksi, onko Toivola syyllistynyt rekisterimerkintärikokseen ilmoittamalla väestötietojärjestelmään sellaisen osoitteen, jossa hän ei tosiasiallisesti asu.

Väestörekisterikeskuksen mukaan Toivola siirsi kirjansa Riihimäelle 29. maaliskuuta 2016 ja takaisin Helsinkiin 20. syyskuuta 2018.

Toivolasta on lisäksi tehty useita kanteluja eduskunnan oikeusasiamiehelle. Oikeusasiamiehen mukaan asian tutkiminen ei kuulu sille.

– Oikeusasiamiehellä ei ole toimivaltaa puuttua eduskunnan toimintaan lainsäädäntövallan käyttäjänä eikä myöskään yksittäisten kansanedustajien menettelyyn sen paremmin edustajantoimessaan kuin yksityishenkilönäkään, oikeusasiamiehen kanslia vastaa kantelun tehneelle yksityishenkilölle 20. syyskuuta antamassaan vastauksessa.

Pikkusen sanotaan Janille, että soosoo, älä tee toiste tai älä ainakaan jää kiinni. Sitten asia lakaistaan maton alle.

Vaalijulisteissa Jani hymyilee kauniisti ja saa valtavasti ääniä ja valitaan seuraavalle kaudelle.

Näin tämä menee.

Pikkusen sanotaan Janille, että soosoo, älä tee toiste tai älä ainakaan jää kiinni. Sitten asia lakaistaan maton alle.

Vaalijulisteissa Jani hymyilee kauniisti ja saa valtavasti ääniä ja valitaan seuraavalle kaudelle.

Näin tämä menee.

Just noin. Ei Janille voi rangaistuksia ruveta sorvailemaan. Siinä saa syyttäjät itse syytteitä homojen syrjimisestä, rasismista jne. Ja tokihan pitää ottaa huomioon, että Jani on yh-isä. Johan se olisi kamalaa, jos lapsen korviin kantautuisi joskus isäänsä kohdistuneet syytökset.

Ollaan nyt ihan hyshys.

Just noin. Ei Janille voi rangaistuksia ruveta sorvailemaan. Siinä saa syyttäjät itse syytteitä homojen syrjimisestä, rasismista jne. Ja tokihan pitää ottaa huomioon, että Jani on yh-isä. Johan se olisi kamalaa, jos lapsen korviin kantautuisi joskus isäänsä kohdistuneet syytökset.

Ollaan nyt ihan hyshys.

Ikävä kyllä vihreät taitaa ottaa persuista oppia ja painaa tällaiset asiat villaisella.

No, sattuuhan näitä.
Minäkin unohdin ilmoittaa verottajalle, että saan palkkaa työnantajaltani, joka ilmeisesti myös unohti ilmoittaa verottajalle, että on työllistänyt minut ja sen lisäksi unohdin ilmoittaa kelaan, etten tarvitse asumistukea ja työttömyyskorvausta.
Mutta hei, sattuuhan näitä.
Kukapa ei olisi joskus hakenut samasta asiasta korvauksia monelta eri taholta.
Voi höpsis vaan.

No, sattuuhan näitä.
Minäkin unohdin ilmoittaa verottajalle, että saan palkkaa työnantajaltani, joka ilmeisesti myös unohti ilmoittaa verottajalle, että on työllistänyt minut ja sen lisäksi unohdin ilmoittaa kelaan, etten tarvitse asumistukea ja työttömyyskorvausta.
Mutta hei, sattuuhan näitä.
Kukapa ei olisi joskus hakenut samasta asiasta korvauksia monelta eri taholta.
Voi höpsis vaan.

Kai sä asut myös saunassa? ja jätkämäisesti vähän halailet vastakkaista sukupuolta? tai kännissä ja läpällä muuten vaan?
ihq

Tyypillinen suvakki olet :LOL::LOL::LOL:

Omien rikokset kyllä lakaistaan maton alle :whistle:

Toivola kiusaa meitä veronmaksajia repimällä selkänahkaa, mietippä sitä, sinä simppeli SUVAKKI!
Mä en itseasiassa ole suvakki. Tai no, jos olen ymmärtänyt oikein, mitä se tarkoittaa, täällä siihen liitetään aika paljon asioita.
En esimerkiksi kannata hallitsematonta muuttoa ja vähänkin rikolliset pitäisi palauttaa lähtömaahansa. Olen sitä mieltä, että politiikot tekevät rikoksia siinä missä muutkin ja ei edes ole persupuolue, kun johtaa tilastoja.
Mutta nämä olisivat mielestäni pienempi paha, kuin se, että minut liitettäisiin näihin haukkuviin, ilkeileviin koulukiusaajapersuihin, jotka mielikuvituksellisesti maalaavat piruja seinille ja samalla maalaavat siitä "suvakkihahmosta" omaa paholaisen kuvaa suorastaan uskonnollisella kiihkolla.
Persut kohtelevat paitsi ulkomaalaisia ikävästi, myös suomalaisia, jotka ovat eri mieltä asioista ja haukkuvat näitä ilman syytä useampaankin otteeseen ja monessa eri tilanteessa. Persut tuntuvat pitävän itseään älykkäämpinä ja parempina ihmisinä kuin muut. Miten tämä ajatusmaailma sitten poikkeaa ääri-islamistisesta ajatusmaailmasta?
En voi äänestää näiden puolesta, mutta voin äänestää näitä vastaan.

Kai sä asut myös saunassa? ja jätkämäisesti vähän halailet vastakkaista sukupuolta? tai kännissä ja läpällä muuten vaan?
ihq

Mulla ei ole tapana halailla ihmisiä... enkä ole kännissäkään ikinä.
Enkä mä tiedä olenko perillä siitä, millaisen asunnon saa vuokrata asuinkäyttöön, että jos mulle tarjottaisiin vuokralle edullisesti tilaa, jossa koen voivani hätäpäissäni punkata, niin oletan vuokranantajan olevan selvillä siitä, että se on kelpoinen asuintilaksi.

Mä en itseasiassa ole suvakki. Tai no, jos olen ymmärtänyt oikein, mitä se tarkoittaa, täällä siihen liitetään aika paljon asioita.
En esimerkiksi kannata hallitsematonta muuttoa ja vähänkin rikolliset pitäisi palauttaa lähtömaahansa. Olen sitä mieltä, että politiikot tekevät rikoksia siinä missä muutkin ja ei edes ole persupuolue, kun johtaa tilastoja.
Mutta nämä olisivat mielestäni pienempi paha, kuin se, että minut liitettäisiin näihin haukkuviin, ilkeileviin koulukiusaajapersuihin, jotka mielikuvituksellisesti maalaavat piruja seinille ja samalla maalaavat siitä "suvakkihahmosta" omaa paholaisen kuvaa suorastaan uskonnollisella kiihkolla.
Persut kohtelevat paitsi ulkomaalaisia ikävästi, myös suomalaisia, jotka ovat eri mieltä asioista ja haukkuvat näitä ilman syytä useampaankin otteeseen ja monessa eri tilanteessa. Persut tuntuvat pitävän itseään älykkäämpinä ja parempina ihmisinä kuin muut. Miten tämä ajatusmaailma sitten poikkeaa ääri-islamistisesta ajatusmaailmasta?
Valehtele vähemmän.

Mistä sä tän persun tähän revit joka kerta?
En ole kuullut, että persut olisivat ikäviä ulkomaalaisia kohtaan, enkä ole myöskään kuullut heidän haukkuvan ketään ilman syytä... ?

Yhteistyössä