IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Sunflower33 Sylin täydeltä onnea plussasta! :love:❤ Ihanaa!

@Rusakkonen Onnea hienosta pudotuksesta! Itse oon myös pudottanut -20 kg marraskuun lopusta näihin ivf-hoitojen aloitukseen... :) Alunperin oli tavoite pudottaa reilu kymppi, mutta meni sitten vahingossa vielä toinenkin... :D Toivottavasti siitä olisi buustia nyt näihin alkaneisiin hoitoihin! (y)

Täällä Tampereella nyt odottelen aamun punktiota... :confused: Taitaa tulla uneton yö kun niin jännittää... :whistle::sleep::oops:
 
Kiitos kaikille onnitteluista:love: Jotenkaan ei vielä uskalla iloita täysillä, pelottaa, että jos nyt tuulettaa niin onni otetaankin pois.. mutta yritän keskittyä hetkeen ja mennä päivän kerrallaan ja nyt tällähetkellä kaikki näyttää hyvältä:)

@rouvaNiisku ja @Mandala jännitän täällä teidän kanssa ja puhaltelen sinne kovasti plussatuulia:love:

@Mariah33 tsemppiä huomiseen punktioon, hyvin se menee, älä jännitä turhaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
@Nipsu_78 kuulostaa hyvältä nuo testitulokset, toivottavasti vahvistuvat!! Varovaiset onnittelut! :love: ERA-näytteen otto oli tosi helppo juttu, ei tuntunut sen kummemmalta kuin papan otto. Oli niin nopsaan tehty, että ihan hämmästyin että siinäkö se. :) Siinä tietty pitää käydä kohdussa, ja jos kohtuun on hankala päästä, niin sitten varmaan on kurjempaa. Mun eka alkionsiirto oli teknisesti hankala, piti käyttää kaiken maailman ekstravempaimia jotta päästiin sisään, mun piti täyttää virtsarakkoa lisää juomalla ym. mutta nyt yhden lapsen saatuani sinne pääsee ihan heittämällä. :ROFLMAO:

@Mandala en ihan hirveästi antaisi painoarvoa ainakaan pienille värieroille viivoissa, kun virtsassa vaikuttaa esim. se kuinka konsentroitunutta se on eli kuinka paljon olet edeltävästi juonut, eikä se millään ole vakio. Onnistuneessa raskaudessani mulla oli virallisena testipäivänä (ja siitä 2 päivää myöhemmin) aikamoisen haaleat viivat, vaikka sitten verikokeessa hcg-arvo oli tosi nätisti viitealueen keskivaiheilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(17)30307-2/pdf&ved=2ahUKEwjL5NKfnbjdAhVDdCwKHYqXA9UQFjADegQICBAB&usg=AOvVaw3zvZpMj3__8cr5Hqm2s20A

Tuossa siis yksi artikkeli kortisonista ja antibiooteista alkionsiirron yhteydessä mutta tämä tosiaan koskee rutiininomaista lääkitsemistä eikä tilanteita joissa on todettu jokin syy jommankumman tai molempien käyttöön.
Artikkeli on toki minulle tuttu, tassa on tullut luettua artikkeli jos toinenkin hoitojen aikana. Tuosta aiheesta ei paljon muuta olla kauan julkaistu varmaankaan, kun kaikilla hauilla juuri tuohon artikkeliin paadytaan. Jos muuten lukee artikkelin tarkemmin, niin vahan parempi prosentti oli saavutettu tamantyyppisissa siirroissa kuin nyt sitten mita minulle tulee.

Miksihan mahdan koettaa tuota - no varmaan aika moni samassa tilanteessa kuin mina olen koettaisi kaikenlaista uutta, jos vaikka sellaisen tai tallaisen kanssa onnistuisi, kun mista sen tietaa. Kolmikymppisena yritellessa voi varmaan koettaa useastikin vahemmillakin keinoilla; aikaahan on siina vaiheessa aika lailla loputtomiin, tai ainakin silta se 46-vuotiaan vinkkelista tuntuu.

Augmentin-antibiootti on laakarin mukaan turvallinen alkiolle tassa tilanteessa (2 paivaa ennen siirtoa - 2 paivaa siirron jalkeen) ja olisi myos raskaana ollessa. Auttaa, jos vaikka bakteereja paasee kohtuun siirron aikana. Jokinhan se on tassa alkion joka kerta tappanut; voihan ne olla myos omat tappajasolut pelissa. Who knows.

Prednisone vie elimiston vastustuskykya alaspain ja voi auttaa, siita ei ainakaan ole haittaa lyhytaikaisessa kaytossa, eika hirvita samalla lailla kuin joku ivig, jota en verituotteena millaan kayttaisi. Hyoty? Sen nakee sitten. Vahan sama juttu siina kuin vaikka alkioliiman kaytossa, toiset uskoo siihen ja kayttaa ja toiset ei. Tassa vaiheessa ei minua paljon hetkauta, onko jollain keinolla tiukasti todistettua hyotya vai ei; jos on mahdollinen hyoty eika ole haittaa, niin kokeilen.
 
Heipähei! Täällä on aktiivinen palsta jota nyt kevääatä asti olen seurannut. Tarvitsisin tietoa ivf hoidon jälkeisestä keltarauhastukihoidosta. Nyt dpo11ja huomasin aamulla että illan terolutit 2kpl on ottamatta :( aamun lääkkeen otin nyt normaalisti. Mutta onko nyt niin että myös oma elimistö ja ne munasarjoihin jääneet keltarauhaset tuottaa tuota hormoonia eikä koko homma nyt tuohon kaadu??:(
 
@Havina Ei hätää! Kyllä toimii IVF-hoidon jäljiltä omakin hormonituotanto, kyse on tukilääkkeestä eikä korvauslääkkeestä kuten lääkekierron PAS:ssa (eikä siinäkään homma kaadu siihen jos yksittäinen lääkeannos jää välistä). Soittaisin ja ilmoittaisin kuitenkin hoitavalle klinikalle että ovat tietoisia, mutta ei ole hoidon tulos tuosta kiinni ja sen varmasti myös sinulle sanovat.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Onneksi olkoon tummentuvista viivoista @Mandala! Ehkä päästään isolla porukalla plussaneiden puolelle.

Sain lähetteen uuteen verikokeeseen ensi torstaille. Sinne asti siis saa jännätä alkaako vuoto tai tuleeko kipuja. Jos jotain ilmenee, niin yhteys poliin/päivystykseen, mutta muussa tapauksessa viikon päästä ultra, jolla varmistetaan sijainti. Ennen sitä en kyllä uskalla uskoa tähän raskauteen (tai siirtyä täältä eteenpäin), vaikka toivonkin tietysti kovasti, että olisi vain ollut myöhäinen herääjä tää meidän alkio. Hieman toivoa tällä kertaa on, kun arvo on tuplaantunut niin hyvin... Jännää!
 
@rouvaNiisku Oi kun hyvin noussut hcg, toivotaan että nousu jatkuu ja raskaus on oikeassa paikassa! (y)

@Mandala Mahtavaa että testi tummuu. :) Kyllähän se monesti on niin että toinen tärppää aika helposti kun kohtu tietää jo koodin siihen hommaan.

@Mariah33 Täälläkin kovasti odotellaan uutisia tämänpäiväisestä. Toivottavasti voit hyvin ja jonkinlainen saalis olisi saatu. :love:

Täällä pp9 eikä edelleen mitään uutta. Samaa väsymystä ja rintojen särkemistä, ehkä vähän enemmän tänään särkenyt mutta onhan tässä jo pitkään hormoneita vedettykin... Ei yritä kyllä mitään vuotojakaan tulla läpi. Kurkkasin aiemmat lääkekierron pas-epikriisini ja silloin hcg katsottiin verestä jo pp8, blastosiirtoja olivat nekin. Eli omalla kohdalla ei olekaan kokemusta pidemmästä lääkkeiden käytöstä. Nyt Progynova mennyt siis jo 29 päivää ja Lugesteron 14, jännää nähdä alkaako omalla kohdalla ennen keskiviikkoa jotain vuodella läpi ellei ole tärpännyt. Kovin skeptinen asenne siis tänään tärppäämisen suhteen. Voin jo melkein maistaa sushin ja valkoviinin. :LOL:
 
@rouvaNiisku Paljon onnea! :love:❤

Täällä on nyt kotiuduttu Tampereen reissulta ja kaikki meni hyvin! :) Punktio ei ollut ollenkaan niin kivulias kuin mitä pelkäsin! Kyllä se jonkin verran sattui, mutta kipu ei ollut ollenkaan sellainen etteikö sitä kestäisi. (y) Mutta kyllähän mua jännitti! :confused::D
Sitten saalis... 1 muna ja sen sisällä oli onneksi solu! :love: (Biologi näytti peukkua luukun takaa :D) Maanantaina takaisin Tampereelle alkionsiirtoon (paitsi jos soittavat aamupäivällä että se ei onnistukaan :(...)
Oon jotenkin hirveen onnellinen että saatiin edes tuo 1 ja siinä oli solu sisällä! :love: Mun pieni toivonkipinäni. :love:❤
 
Hei kaikille!(y) Oon seuraillu tätä keskustelua jo jonku aikaa koska meillä ivf-hoidot aloitettiin elokuulla. Tosin meni heti alusta pieleen, liian pieni lääkeannos Menopuria, ja sen seurauksena jäi punktio tekemättä. Uusi hoito oli tarkoitus aloittaa heti seuraavassa kierrossa, mutta menkat alkoivatki viikko liian aikaisin, joten odotellaan lokakuuta. (n)

Täällä on ihania :love: uutisia tullut syksyllä jo monelle! Onnea kaikille jo plussanneille ja tsemppiä ryhmän jäsenille! :)

Meillä on yksi lapsi syntynyt ihan ilman hoitoja mutta sisarusta on odotettu jo yli 3 vuotta :cry:.

Terv. Aurora K
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Mariah33 Oi nyt kaikki positiivinen energia sille solulle! (y):love: Saatko viikonloppuna mitään väliaikatietoja labrasta?
:love::love::love: Sanoivat, että saavat tietää klo 10 jälkeen ma-aamuna jos ei onnistukaan ja soittavat sitten jos niin käy. Mulla on aika siellä klo 14 maissa, joten hyvin ehdin sitten junalla sinne jos ei klo 11 mennessä oo kuulunut mitään... Pidetään peukkuja että mitään soittoa ei tuu! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hienoa @Mariah33 että punktio ei tehnyt kovin kipeää! :) Nyt kaikki peukut pystyssä sen ainokaisen solun puolesta.
Päästäisiin sitten samoihin aikoihin piinailemaan, mulla olisi pakastetun viispäiväsen alkion siirto ensi viikon pe :D Mikäli nyt selviää sulatuksesta... kunpa oisi itsekin tuoresiirtoon päässyt.

Kumma kun tuntuu kuin aika menisi nyt paljon hitaammin. Mitä lähemmäs siirtopäivä tulee, sen hitaammin aika kulkee... heh.
 
Heipat kaikille!

Liityin uudelleen mukaan keskustelemaan. Kirjoittelin täällä pari vuotta sitten, sain täältä todella paljon tukea, tsemppiä, uskoa ja toivoa. :love:

Lyhyesti taustasta, olen ollut kahden eri puolison kanssa ivf hoidossa, ennen hoitoja minulla oli kaksi kertaa kohdunulkoinen raskaus ja munajohtimet tuhoutui. Yhteensä on siis ollut 3.ivf ja 11 siirtoa. Vaihdoimme nykyisen puolisoni kanssa kunnalliselta yksityiselle, ja siellä ensimmäinen ivf:n tuoresiirto onnistui. Ja hän on nyt 1v. 2kk vanha, täydellinen prinsessa. :love:

Lähdimme siis uudelleen hoitoihin, tänään kävin kp 9 ultrassa ja tarkoitus olisi siirtää alkio 24.9. Nyt vaan sopii toivoa että en saa ovulaatio+ ennen maanantaina, niin suunnitelma pysyy ja siirtoon päästään. Tukilääkkeeksi vaihtui myös terolut lugejen sijaan, tästä olin enemmän ku iloinen :ROFLMAO:

Lueskelen tossa myöhemmin vähän taaksepäin niin pääsen kärryille, minkälaisia tilanteita kelläkin on. (y)

Tsemppiä ihan jokaiselle, onnea plussanneille ja pitkää pinnaa piinailijoille! :love:
 
Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa. Aattelin täs päivittää tilanteen. Eli helmikuun kesken menon jälkeen on ollu huhtikuussa pas siirto joka oli puhdas negatiivinen. Kesäkuussa insemnaatio negatiivinen.
Heinäkuu lomalla ja sillon päätettiin kokeilla akupunktiota apuna seuraavaan pas siirtoon.
Lääkkeelinen pas siirto hoito alkoi heinäkuun lopulla. Akupunktio käyntejä 3 kpl. 1. viikko ennen siirtoa , 2. Päivä ennen siirtoa ja 3. Tunti siirron jälkeen . Muuten perus lääkkeet progynova ja lugestron. Conapeptyl 1 päivä siirron jälkeen.
Elokuun alussa siirto, ei juurikaan ollu mitään kiinnitys nipistyksiä. Pp7 tein ensimmäisen testin jossa halea +.
Testit vahveni ja pp12 tumma positiivinen.
Edelleenkään ei mitään muita merkkejä raskaudesta. Verikokeeseen pp16 julkiselle se oli ma, siitä alkoi piinava odottaminen.
Julkisella puolella tuntuu olevan jonkun sortin ongelma kun raskaustestin lähetteen on kirjoittanut yksityinen klinikka. Ylimielinen asenne vain paheni kun yritettiin saada tuloksia hcg arvoista. Tulos hcg arvo 6900 tuli postissa 8pv testin otto päivän jälkeen.
No me käytiin yksityisellä jo saman viikon to ja saatiin tulos samana päivänä hcg arvo oli 19200 eli isosti raskaana.
Tosi asiahan on että pinaava odottaminen jatkuu niistä ekoista kotitesteistä hcg testeihin ja ultrasta toiseen itellä ainakin.
Raskaus taisi olla rv5+3 kun alkoi krampit ja ja rusehtava vuoto, stressiä pitäs välttää mutta omalla kohdallani se on ollut mahdotonta. Rv5+4 tuli kirkasta vuotoa ja yöllä sellanen verinen klöntti ulos. Siinä meni taas aika palasiksi ajatusten kanssa.
Seuraavana aamuna suoraan hoitavalle klinikalle aika ja ultraan.
Ja lääkäri itsekkin oikeasti yllättyi kun ruudulla näkyi että raskaus on ok ja sydämmen lyönnit. Tunteiden vuoristorataa hurjimmillaan. Viikon päähän seuraava aika ja taas odottamaan. Rv 6+5 ultrassa kaikki ok sydän lyö normaalisti.
Tänään ollu 3. Ultra rv8+5 ja eka neuvola käynti. Kaikki näyttäs olevan normaalia kasvu ym ym . Ja nyt vasta alkaa pikku hiljaa piina päivät hellittää.
Tosiaan meillä ollu 2 insemnaatiota, 2 tuore siirtoa ja nyt 4. Pas siirto näyttäs onnistuvan. Uskon että akupunktio oikeasti auttoi meidän kohdalla.
Kirjotan tätä kun noina aikoina kun tuli pettymyksiä pettymyksien perään itse hain täältä toivoa ja uskoa. Se usko on koetuksella näissä lapsettomuus hoidoissa. Itsellä oli hyvin erilainen käsitys ivf hoidoista ennen kun tähän rumbaan lähettiin.
Toivon kaikille ketkä täälä ja muualla käy läpi näitä asioita uskoa siihen että se vahva + raskaus alkaa ja että kaikesta huolimatta ei antaisi periksi.
Itse tällä hetkellä varovasti onnellinen, tiedän että on vielä pitkä matka maalin ja että piina päivät jatkuu ... On rakenne ultraa ja veri koetta ym ym .....
Iso kiitos kaikille täälä .. täst palstasta on ollut korvaamaton apu.
 

Yhteistyössä