Höpsö kysymys sienistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tän kesän saldo: Jokunen palterohapero ja joitain tunnistamattomia yksilöitä Hossassa, ratapölkkysieniä sielllä sun täällä, Loimaalla yksi sappitatti ja kotona, lenkkipolun vieressä joku punainen hapero ja seitsemän kantarelliä.

• Tykkää
Reactions: Onja
Tän kesän saldo: Jokunen palterohapero ja joitain tunnistamattomia yksilöitä Hossassa, ratapölkkysieniä sielllä sun täällä, Loimaalla yksi sappitatti ja kotona, lenkkipolun vieressä joku punainen hapero ja seitsemän kantarelliä.
No olihan niitä! Kyllä se siitä. Mitä ihme taikoja virolaiset tekee, kun samoista helteistä tänne riittää toripöydät pullolleen niitä kanttarelleja justiinsa?

No olihan niitä! Kyllä se siitä. Mitä ihme taikoja virolaiset tekee, kun samoista helteistä tänne riittää toripöydät pullolleen niitä kanttarelleja justiinsa?

Mä luulen että ne vaan tuovat kukkeseenet myyntiin ja tyytyvät itse sieniin joista ei saisi myyden suurta rahaa. Ja se, että heidän palkkatasoonsa nähden kannattaa nähdä poimimisen vaiva vaikkei saalis suuri olisikaan. Toisin kuin suomessa.

Ne keräävät siellä metsämansikoitakin myyntiin!

14604168.t.jpg
14604168.jpg

Mä otin Hossan haperosta kuvankin kun oli niin harvinainen ja yllättävä löytö. :LOL:

• Tykkää
Reactions: Onja
Paikallisesti voi löytyä. Nyt on sieniseuran sivujen mukaan Raumalla tatit nousseet. Melko huono sienisyksy tällä hetkellä. Jos ensi kesänä sataa, tulee hyvä sato. Jos nyt alkaa enemmän satelemaan, voi sitä jotain vielä tulla.

Yhteistyössä