Mut kun tiäks kuule säkin mitä.
En mä olis telkien taa laittamassa kahta 10-vuotiasta jotka on sekstanneet.
Mutta koskaan ei voi tietää toisesta osapuolesta että kuinka varmana se on ollu mukana, vai oisko siinä kuitenkin pientä painostusta.
Mun ala-asteaikoina Liisat ja Maijat kihersi pojille, jotka lääppi niitä milloin koulutaksissa, milloin leikkimökissä jne. Jälkikäteen olen kuullut että ainakin yksi tytöistä oli kokenut olonsa ahdistavaksi.
Ja sit. Jos 10-v. Pekka ja Tiina kuulee että luokkalaiset on jo sekstanneet, niin eikös niille tule kiire samaan, kokevat itsensä lapsellisiksi kun eivät ole älynneet vielä sekstailla?
Tiedän tämmöisiä tapauksia läheltä seuranneena ainakin 2-3.
Meillä ei ole varaa laskea laissa, tai kirjoittamattomina sääntöinä olevia suojaikärajoja yhtään alemmas.
En mäkään niitä alentamassa ole. Mutta ei niitä myöskään pidä, samanikäisten ja täysivaltaisten kohdalla, nostaa.
Jos seksi ois jo alunperin lapsille juttu, jonka kuuluu antaa nautintoa MOLEMMILLE, niin painostaminen ja hyväksikäyttöyritykset jäisivät ennen pitkää turhiksi. Enkä yhäkään tarkoita että lasten pitäisi sitä nähdä tai lapsina kokea vaan puhun asenteista. Siitä, miten asiasta puhutaan ja miten sitä koulussa opetetaan.
Sit ei poika enää mankuisi "anna, anna" vaan ehdottaisi "antaisitko mun antaa".