Vuokra-asunto ja vesi kulutuksen mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ennakkovesimaksu on 20 joka maksetaan suoraan vuokranantajalle. Pitääkö muutosta kuitenkin itse vielä ilmoittaa jonnekin vesiyhtiölle tms vai laskuttaako vuokranantaja meitä sitten kun tasauslaskun aika yms?
Eikö vesimittarin lukema tulisi ilmoittaa aluksi myös ettei meitä laskuteta esim edellisen asukkaan veden käytöstä ?
Vai miten nämä menee?
Olen aina asunut talossa jossa kiinteä vesimaksu joten en oo oikein perillä näistä.

Yleensä isännöitsijä nakittaa hallituksen lukemaan mittarit

Aloituksessa oli 3 kysymystä, joista yhteenkään tämä lause ei vastaa. Mikä siinä VOI olla niin vaikeeta vastata simppeleihin kysymyksiin?

Ap:lle: en ole vuokra-asuja, mutta voit varmaankin vaatia sen mittarilukeman itsellesi heti kun soppari on tehty, ettet tosiaan vain maksa edellisen asukkaan vesiä. Ja yleensähän tuo vesimaksu maksetaan juurikin vuokranantajalle, joka sitten taasen maksaa sen esim. yhtiövastikkeen muodossa. Toki on vuokralla jossakin omakotitalossa esim. niin silloin varmaankin tehdään vedestäkin ihan omiin nimiin soppari kuten sähköstä. Mutta oikeemman vastauksen juuri sinun tapauksessa saat siltä vuokranantajalta.

Asun vuokralla. Maksan 20 euroa/ kk/ ihminen vedestä. Kuulin lenkkisaunassa muilta talon asukkailta, että talossa ei ole erillistä vesimaksua ainakaan vielä.. miksiköhän mun vuokranantaja veloittaa vedestä ( rahan ahne paskiainen ? )

Yhteistyössä