Kuinka nopeasti peltipoliisin sakko tulee kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikaahari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus on lamppu välähtänyt, eikä ole tullut koskaan sakkoa, eli ei oo ilmeisesti ollut kuva tarpeeks tarkka tai nopeutta niin paljon liikaa että sakkoa tulis. Mut kun on pari kertaa ihan sakko tullut niin on se jossain viikossa napsahtanut.

Ihanko totta? Just luin lainsäädännöstä, että

Rikesakkomääräys on tällöin lähetettävä viipymättä ja viimeistään kahden viikon kuluessa rikkomuksen tekopäivästä

Onko sinun sakostasi pitkä aika? Nykyäänhän kuvat kai menevät suoraan poliisilaitokselle ilman, että niitä täytyy erikseen käydä purkamassa.

On siitä jo vuosia. Ja olin silloin juuri muuttanut, ellen väärin muista niin kirje kiersi vielä edellisenkin osoitteen ennen kuin tuli mulle.

Kolmessa postipäivässä on tullut.

Ei sitten kannata tunnustaa ajaneensa ylinopeutta, koska näyttövelvollisuus on poliisilla.
Ehkä kuitenkin maksan saan, kun minä se sitä ylinopeutta ajoin. Se ei ole poliisin eikä jonkun muun moka. Olen käynyt ajokoulussa ja inssin, että kyllä minä haluan olla vastuullinen tiellä kulkija. Samaa toivon muiltakin.
Tohon myös, että poliisin voimat voidaan käyttää ihan muuhun kuin siihen, että todistelevat moukkien törppöilyjä ja jäyniä.

Kanna vastuusi...tai älä sitten aja ylinopeutta tai käytä jotain muuta välinettä.

Kyllähän tuo laki on meidän turvaksi.

Yhteistyössä