Aaapuuaa, vertaistukea! Läski odottaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten olette selvinneet raskaudesta, jos itsetunto ollut ennen raskauttakin 0??!! Paikat turpoaa vaikka liikun (mm. salitreenit) ja syön terveellisesti, olen todella tarkka mitä suuhuni laitan. Mahan kasvun ymmärrän, mutta kun näitä selkeitä isoja hyllyviä vararenkaita on alkanut ilmestyä selkään, kaulaan ja käsivarsiinkin!

Mitä ihmettä tulee tehtyä väärin?? Kuinka jotkut äidit pysyvät niin timmeinä ja vain vatsa kasvaa, ei mikään muu. Itse olen nyt jo tällainen löllyrä, vaikka viikkojakin vasta 19! Kroppa ennen raskautta ollut 'normaali', kuten painoindeksikin. Vaakaa en ole uskaltanut edes katsoakaan, sillä peili kertoo aina enemmän ja luotettavammin tilanteen.

Miten pystyn pääsemään raskauden loppuun, en kehtaa kohts mennä ulos enää?? Hjeeeelp!

Jos yhtään lohduttaa niin mulla on ollu kahdessa odotuksessa lievää ylipainoa, raskauden alussa. Ensimmäisessä tuli painoa 10kg. Toisessa 25kg ja kolmannessa 7kg (raskausdiabetes). Tärkeintä on liikkua ja syödä terveellisesti. Ja se vartalo muuttuu luutavasti vaikket sitä haluaisikaan. Vartalon tehtävä on valmistautua synnytykseen, ja vauvan ruokkimiseen. Raskaushormoonien takia ne rasvat ja vartalon omat aineet varastoituvat solukkoihin, jotka ovat hyvät lähtökohdat vauvan ravinnon saamiselle. Itsellä tuo paino on tippunut puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen. Mutta sanottakoon, että se paino mikä on tullut 9kk:den aikana ei voi millään olettaa lähtevän sitten heti synnytyksen jälkeen pois. Eikä niitä makkaroita, ja vararenkaita kukaan muu luutavastikkaan nää. Rohkeana vaan bikiinit päälle ja pihalle! Raskaana oleva on kaunis, ja sillä sipuli. Ps. Itsellä autto, kun neuvolassa puhuin omasta huolesta toisen raskauden kohdalla. Ja itse muistan kuinka shokissa olin ensimmäisessä raskaudessa. Kun se paino mikä tuli, meni heti reisiin..

Yhteistyössä